Gå til innhold

Samsung SpinPoint - 1 TB - SATA-300 bra eller ikke?


2peewee

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Begynner å bli litt trangt om plassen her på hardisken min, i tilegg så begynner jeg å bli redd for å miste en del viktig data (Bilder, musikk osv)

 

Vurderer derfor å gå til innkjøp av to Samsung SpinPoint F1 HD103UJ - harddisk - 1 TB - SATA-300 og sette opp i et raid 1 oppsett.

 

Lurer derfor på om http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=134712&model= er ein grei disk å kjøpe.

Noen som vett noe om den serien. Holder de lenge, er de rolige og ikke minst finnes det noen bedre og billigere.

 

Ser også foresten på

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=337501

 

Hvilken vil folk anbefale?

 

Beklager hvis det finnes flere slike tema.

2peewee

Endret av 2peewee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres bra ut :)

 

Tenkte å kjekke prisguiden før jeg eventuelt kjøpte, men er litt opptatt av å kjøpe av en butikk jeg kjenner :(

 

Men ser at Komplett har samme disk til litt billigere peng enn komplett.

Så hvis ingen andre har noen andre de heller vil anbefale, så går jeg nok til kjøp av to slike i løpet av tirsdag/onsdag

 

2peewee

Lenke til kommentar
Ingen av diskene har vært lenge nok ute til at du kan si mye om hvor pålitelige de er. Det var problemer med endel tidligere F1 disker, firmware som laget litt faen, men etter at det ble fiksa har de vært bra.

 

Har drøssevis med disker fra Samsungs forige serie à 500GB i raid5, hvor de har gått som klokker i over ett år. Jeg har også fire disker på 640GB fra F1-serien surrende rundt i et raid0-oppsett. Alt jeg kan si er at de er driftssikre og stabile. F1-diskene er samtidig kjappe, responsive og mye stillere enn tidligere generasjoner.

Lenke til kommentar
Jau.

 

Har 12x1TB F1 i raid5 som har gått siden juni, funker som snus.

 

Har også 10x500GB T166 Samsung i raid5 som har gått uten problemer det siste halvannet året, så er fornøyd...

 

Kossen søren er det muligt å ha så mange disker :)

Men høres bra ut.

 

La inn bestilling på to disker jeg, så håper de kommer kjapt :)

Takk for hjelpen alle sammen

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...