Gå til innhold

Mye PC for pengene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei,

Er det mulig og få en komplett pc med skjerm, tastatur, mus og resten til 5000kr.

Den skal brukes til spill som cs, nye gta og starcraft2.

 

Takker for alle svar,

mvh Kenneth

 

Skal du bygge? Det vil være mulig å sette opp om du kan få tak i bruktdeler. Jeg mener sjekk på nettet og få tak i en gratis gammel CRT skjerm e.l. og en gammel PC (miditower størrelse eller større). Dermed trenger du bare å bytte ut innmaten i PCen. Du kan senere kjøpe ny skjerm og oppgrader PCen vider om du vil.

 

Du vil trenge (prisene er bare ca det du må forvente. Kan være billigere også):

 

Hovedkort ~ 500

Skjermkort ~ 1500

Minne ~ 500

CPU ~ 1000

Hardisk ~ 600

DVD ~ 250

Strømforsyning ~ 700

 

Frakt: ~150

SUM = 5200

 

(plus rundt 200 for frakt)

 

Om du også trenger:

 

Kabinett ~ 400

Mus ~ 70

Tatatur ~ 100

 

SUM 5620

 

 

Arg jeg glemte selvsagt Microsoft OS så det blir en 800 NOK mer om du ikke får tak i en brukt PC med Windows XP CDer.

 

Bruker Linux så glemmer dette ofte... ;)

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien.

 

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Hei

 

5000 er litt knapt som nevnt over, hvis du også trenger OS, i så fall må man skjære til beinet på mange steder.

 

Jeg har satt opp en liste hvor alt kan kjøpes fra Komplett for 6066+frakt, inkludert Vista Home Premium.

 

Handlekurv

 

Hvis du ikke trenger operativsystem, enten har en kopi liggende eller kjenner noen som har det havner prisen på like over 5000.

 

Det er mulig å gjøre det billigere men jeg anbefaler det ikke.

 

Tørr faktisk å påstå at denne PCen hadde blitt en herlig spille-PC, har jo 8800 skjermkort og 22" skjerm.

*Jeg har bare satt sammen dette i full fart og jeg vil tro at enkelte komponenter kan skiftes ut for å optimalisere oppsettet

*Noen andre må validere at alle komponentene er kompatible med hverandre

Lenke til kommentar

Oppsettet til peder82 skulle fungere fint.

Om du ønsker å få mer pc for pengene, ville jeg nok prøvd å fått tak i en gammel 19" crt skjerm, det skulle være mulig å få tak i gratis. Tastatur og mus er ikke så vanskelig å hoste opp flere steder heller.

 

Da har du spart over 1500,- der.

 

Også kan du jo se om du finner et brukbart kabinett et eller annet sted, mange som har slikt slengende. Da har du spart ca 2000, om ikke mer.

 

Og med de 2000kr spart, er du nede i 4000kr. Da har du en tusenlapp igjen på budsjettet ditt som du enten kan stikke i lomma, eller bruke på å oppgradere.

 

Skulle jeg ha oppgradert det oppsettet der med ca 1000kr, hadde jeg byttet hovedkort til 775 intel standaren, og en E8400 prosessor, eller lignende. Mer fart for pengene.

 

Kanskje du finner en Windows cd, eller cdkey, da sparer du fort 700-800kr til :)

 

Edit:

Forslag til hovedkort og prosessor, om du vil oppgradere til intel: https://prisguiden.no/product.php?productId=46550

https://prisguiden.no/product.php?productId=87253

Endret av night_mare
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...