Gå til innhold

hva er dette for et program?


Anbefalte innlegg

Har nettopp oppdaget et nytt ikon på startlinjen min nå, ved siden av klokken. Programmet heter vist noe sånt som DameWare mini remote control. Noen som vet hva dette er? Jeg synes det med remote control hørtes litt mistenkelig ut. Det står noe om en port 6129. Er dette noe jeg bør fjerne raskest mulig i å med at jeg ikke har installert det? Maskinen det ligger på er min og ingen andre bruker den, derfor synes jeg dette er litt rart. Håper noen kan gi meg noen tips

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg finner hjemmesiden deres og der står det følgende om programmet:

DameWare Mini Remote Control 

A lightweight remote control intended primarily for administrators and help desks for quick and easy deployment without external dependencies and machine reboot. Developed specifically for the 32 bit Windows environment (Windows 95/98/Me/NT/2000/XP), DameWare Mini Remote Control is capable of using the Windows challenge/response authentication and is able to be run both as an application and a service. Some additional features include View Only, Cursor control, Remote Clipboard, Performance Settings, Inactivity control, TCP only, Service Installation and Ping.

 

Jeg blir dessverre ikke klok på dette. Jeg prøver å finne ut hvor det er installert, men jeg finner ingen filer som svarer til det navnet. Jeg er 99% sikker på at jeg ikke har installert dette programmet selv. Det virker som om det er relativt trygt, men det som bekymrer meg mest er hvordan det er blitt installert.

 

---Edit---

Når jeg ser litt i registeret finner jeg en nøkkel som heter dameware development. bør jeg fjerne denne eller hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar

fant dette på siden til dameware: "Check the Application Event Log for DWMRCS or DNTUS26 entries for details about the account used to install / access the machine using the Mini Remote Control or NT Utilities program." Hvor finner jeg "Application Event Log"?

Lenke til kommentar
fant dette på siden til dameware: "Check the Application Event Log for DWMRCS or DNTUS26 entries for details about the account used to install / access the machine using the Mini Remote Control or NT Utilities program." Hvor finner jeg "Application Event Log"?

 

Application Event Log finner du under "Administrative Verktøy" og "Hendelsesliste". Trykk på "Programlogg", så er det mulig det står noe der.

 

Arcade

Lenke til kommentar
Har nettopp oppdaget et nytt ikon på startlinjen min nå, ved siden av klokken. Programmet heter vist noe sånt som DameWare mini remote control. Noen som vet hva dette er? Jeg synes det med remote control hørtes litt mistenkelig ut. Det står noe om en port 6129. Er dette noe jeg bør fjerne raskest mulig i å med at jeg ikke har installert det? Maskinen det ligger på er min og ingen andre bruker den, derfor synes jeg dette er litt rart. Håper noen kan gi meg noen tips

 

Virker mistenkelig ut...

 

Dette er klart en "program" som brukes til og overstyre din PC fra en annen maskin gjennom IP og PORT.

 

:yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...