Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva er Apache og hvordan kan det fjernes?


Anbefalte innlegg

Når jeg kjører en sikkerhetstest fra F-secure får jeg fram noen programmer som er utdaterte og er en sikkerhetsrisiko. Blant annet gjelder dette noe som heter Apache 2.0. Når jeg trykker på for å fikse det så får jeg informasjon på engelsk om å gjøre en hel masse ting som jeg ikke har peiling på, og å verifisere det med en kode som visstnok kan hentes ned en plass. Dette dreier seg visst om å la maskina være en webserver.

 

Er dette nødvendig? Jeg kan ikke huske å ha lagt inn dette.

 

Har prøvd å fjerne Apache som administrator, men får da vite at jeg ikke har mulighet til det (disken er full, skrivebeskyttet eller programmet er i bruk).

 

Kan noen hjelpe meg med å svare på om Apache er noe jeg trenger på maskina og eventuelt hvordan det kan fjernes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for opplysning om at det er en webserver, det hjelper litt, men jeg trenger mer hjelp til å forstå dette.

 

Hvordan kan jeg få vite om jeg har innstallert WAMP, eller XAMPP som har denne serveren innebygd? Og hva skal jeg i tilfelle med det, trenger man det for å få maskina til å virke?

 

Når jeg søkte på filnavn så ble det ikke funnet noe som hadde XAMPP i navnet. Det ble funnet to filer med WAMP i navnet (SWAMP og SwampOrg). Det var to punktgrafikkbilder som tilhører et program fra HP digital imaging.

 

Trenger man Apache bare hvis man bruker maskina som en webserver?

Jeg har ingen webserver og driver ikke å lager hjemmeside eller noe som helst så hva skal jeg med Apache og WAMP eller XAMPP? Og hvis jeg ikke trenger det, hvordan kan jeg få slettet Apache som er en sikkerhetsrisiko ifølge F-secure-testen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

NVIDIA ser ut til å styre nettverkskortet mitt. Jeg vet ikke om Apache 2.0 webserver har noe med det å gjøre...Er ikke særlig inne på hva som gjør hva inne i maskina. Uansett har jeg i alle fall ikke klart å fjerne mappen med Apachegroup som ligger under NVIDIA. Når jeg er innlogget som administrator får jeg vite at jeg ikke har tilgang til å gjøre dette.

Uten at det trenger ha sammenheng så har jeg de siste dagene heller ikke klart å få installert en kritisk sikkerhetsoppdatering som skal hindre at uvedkommende tar kontroll over maskina via windows mediaplayer, men det skrive jeg mer om i en annen tråd.

Lenke til kommentar
NVIDIA ser ut til å styre nettverkskortet mitt. Jeg vet ikke om Apache 2.0 webserver har noe med det å gjøre...Er ikke særlig inne på hva som gjør hva inne i maskina. Uansett har jeg i alle fall ikke klart å fjerne mappen med Apachegroup som ligger under NVIDIA. Når jeg er innlogget som administrator får jeg vite at jeg ikke har tilgang til å gjøre dette.

Uten at det trenger ha sammenheng så har jeg de siste dagene heller ikke klart å få installert en kritisk sikkerhetsoppdatering som skal hindre at uvedkommende tar kontroll over maskina via windows mediaplayer, men det skrive jeg mer om i en annen tråd.

 

Gå til legg til fjern programmer og se om du finner en nvidia brannmur eller nvidia network software eller noe i den duren. Dette er unødvendig programvare som du kan fjerne. Da bør apache også forsvinne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...