Gå til innhold

hardisk og operativsystem


Anbefalte innlegg

Hei, bygger ny pc med et p45 hovedkort. Har endel hardisker som jeg evt skal videreføre men ønsker å ha OS på en mindre men rask harddisk. Har dette noe for seg og i tilfelle noen bra rimelige disker som evt vil gi en rask oppstart og kjøring av windows?

 

Tenker da å legge alle programmer på egen hard disk og kun ha operativsystem på den "raske".

 

tips mottas med takk

b

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke se at det skal ha noe for seg.

Blir programmer installert på en treg disk, vil de også kjøre fra den disken og starte og kjøre tregt.

Selv synes jeg det "kun-OS-på-disk" er mer til bry enn nytte. Har selv testet ut dette for å slippe å installere programmer på nytt om man må ty til Windows Reinstall. Først så gjør det ikke systemet raskere, faktisk synes jeg ting gikk mer tregt. Når det gjelder det å slippe reinstallering av programmer, så virket dette til en grad. Rettere sagt så var det noen programmer som virket fint, mens andre programmer ikke var helt stabil lenger.

 

Jeg mener en rask disk, som eksempel WD VelociRaptor til OS, spill og programmer.

Samt disk med stor lagringskapasitet til bilder, video, dokumenter og backup.

For å slippe å måtte installere hver bidige ting på nytt, om Reinstall er siste utvei. Tar man et 1:1 image av "Veloci" disken. Er uhellet ute, tar man bare å gjenoppretter fra Image filen.

http://dinside.no/data/programvare/backup-.../art783479.html

Lenke til kommentar

Det beste er å hå både os og installerte programmer på samme harddisk. De fleste installerte programmer legger en rekek filer på system og system32 området samt en rekke settinger i registry. Disse vil gå tapt ved reinstallasjon av os slik at programmene allikevel må installeres på nytt.

 

Legg egne data (datafiler, bilder etc på en annen harddisk (eller partisjon) for å gjøre backup enklere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...