Greblak Skrevet 29. august 2008 Skrevet 29. august 2008 Satt og tenkte litt etter og ha lest om og sett screenshots av diverse junctions. Hvordan setter folk opp alle rutene? Feeder-services etc. Sett gjerne inn screenies av merkverdig store oppsett, forklar gjerne. Hvordan skal man sette opp alle transporttypene for maksimal profitt? Sliter selv med å sette opp et skikkelig effektivt tognett. Flynettet mitt funker som regel bra. Selve konstruksjonen har sjelden traffic jams, men nå bruker jeg en god del spor også. Sliter mest med å få bussene til å frakte nok folk til og fra stasjonen. Hvordan løser man dette uten å fjerne halve byen og få byrådet på nakken? Tips/Innspill om generelt gameplay?
zeltex Skrevet 29. august 2008 Skrevet 29. august 2008 (endret) Jeg har ikke en fast strategi, men det jeg alltid gjør er å ta maks lån, og prøve å få så mange subsidier som mulig i starten. Jeg bruker nesten bare tog, veitrafikken bryter jo sammen hele tiden og fly koster for mye i starten. De flyene jeg får er ofte konkurrenter jeg har kjøpt opp. For å få fraktet flere varer må en bare sette opp flere tog/buss ect med flere vogner. edit: moro å se at andre spiller og Endret 29. august 2008 av zeltex
Vrengtpolvott Skrevet 29. august 2008 Skrevet 29. august 2008 Spilte spillet mye før jeg også Jeg gjør det samme som zeltex, satser på tog og subsidier i starten, det er der pengene ligger.
BaronSlask Skrevet 29. august 2008 Skrevet 29. august 2008 God i engelsk? Folka fra OpenTTDCoop har skrevet en del informative guider. Anbefaler at du laster ned en av savegamene de har lagd.
zeltex Skrevet 29. august 2008 Skrevet 29. august 2008 Ble inspirert tilå spille litt nå. Klarer aldri å drive flere tog på få linjer! Uansett hva jeg prøver tuller jeg det til på en eller annen måte. Liker scenarios brett, da de til tider blir litt hardere enn vanlig random.
arthoz Skrevet 29. august 2008 Skrevet 29. august 2008 (endret) En stund siden jeg har spilt noe OpenTTD, men jeg pleier ikke ha noe spess jeg gjør, men forandrer konstant på linjene mine til noe som fungerer bedre, pleier heller ikke presse masse tog på ei linje, http://haxx.no/div/games/ttdhell1.png <- lite bilde fra nov. 2006 hvor jeg har rundt 100 tog som er innom den største stasjonen. Ikke veldig ryddig akkurat Liker ikke maglevs eller monorail så de er aldri i bruk så jeg har ikke beste fart og axx på togene Endret 29. august 2008 av arthoz
Greblak Skrevet 29. august 2008 Forfatter Skrevet 29. august 2008 arthoz: Å hellige brunost! Ikke rent lite togsett nei Likte touchen med 15-tunnel-snuplass Veldig til mainline Virker noe optimistisk å presse 10 linjer inn på 2 på den måten? Får du ikke masse jams? Spesielt siden det er like ved tunnelene. Også blitt litt fan av elektrisk/diesel. Trenger ikke den enorme farten egentlig. Blir bare jams, samt masse venting på stasjonene for togene.
arthoz Skrevet 29. august 2008 Skrevet 29. august 2008 Får faktisk minimalt med jams, selvsagt noen men går for det meste bra, selv om tunnelene er langt fra optimalt og er rom for forbedringer men orker ikke spille for tiden Målet mitt på mappet der er seff å få pressa inn og ut så mye som mulig på den stasjonen
V5R1X Skrevet 29. august 2008 Skrevet 29. august 2008 FLY, FLY og atter FLY! Første mann til flyene vinner! Ingen vits i å satse på tog/buss/industri eller noe annet... Det er hva som er dumt med OTTD... det er så utrolig ubalansert
Runar Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Sett deg inn i hvordan lyssignalene fungerer (det har kommet ganske mange forskjellige og geniale signaler i de nyeste versjonene) så kommer du til å utnytte toglinjene dine til de grader mer enn du gjør nå. Jeg har kun et spor i hver retning, men det blir (nesten) aldri kø eller problemer. De få gangene jeg ser tendenser til kaos, er når et av togene bryter sammen.
LuggagE Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 Får faktisk minimalt med jams, selvsagt noen men går for det meste bra, selv om tunnelene er langt fra optimalt og er rom for forbedringer men orker ikke spille for tiden Målet mitt på mappet der er seff å få pressa inn og ut så mye som mulig på den stasjonen Spill uten fly, jeg spiller ALDRI med fly, da blir spillet poengløst. Jeg pleier å spille på 2 måter: 1: Ta over hele brettet som best jeg kan (starter med kull over lange avstander, så jernmalm, og så whatever fordi da har jeg nok penger til å bygge ut skikkelig). 2: BARE følge subsidier. Det er litt slitsomt, men spennende og gøy, spesielt da du egentlig ikke tjener nok på å gjøre det subsidier ber deg om, men med dobbel (?) innkomst av penger når du klarer subsidiene så blir det såvidt verdt det. Subsidier er gjerne transport fra by til by, og noen få ganger større ting. Det er en helt annen måte å spille på, og det begrenser deg veldig. Spill er ikke spill uten regler, og det å bare spille etter subsidier gjør at du har strenge regler og at man må spille godt for å klare seg. Enig med resten av tråden: Morsomt å se at flere spiller!
YaegeR Skrevet 30. august 2008 Skrevet 30. august 2008 supert at det er fortsatt liv i denne traveren! Jeg har startet en OTTD chan på IRC. server er irc.quakenet.org Rom er #ttd.no =) kom dit og hygg dere med games og diskusjon om et av 90tallets flotteste spill!
zeltex Skrevet 2. september 2008 Skrevet 2. september 2008 Imponerende oppsett Runar! Må lære meg å bruke lys bedre, bare slenger de ut egentlig. Qnet ja, det er det lengesiden jeg har hengt på. kanskje åpne en screen der og da bare for å være på ttdlx kanalen
Runar Skrevet 2. september 2008 Skrevet 2. september 2008 Imponerende oppsett Runar! Må lære meg å bruke lys bedre, bare slenger de ut egentlig. Det var deg jeg gjorde også, helt til jeg tok en nærmere titt på manualen på openttd.org. Det står mye der som er til utrolig god hjelp, blant annet "oppskrifter" på gode kryss. Bare bruk et par minutter på å sette deg inn i hva de forskjellige signalene egentlig gjør, så går det mye bedre .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå