Gå til innhold

Abit kutter hovedkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fy faen, jeg sitter å gråter nå... Tenker på mitt gamle AW9D-MAX som døde av dårlig isolert bakplate til vannblokka.. Huff.

 

Skulle ønske jeg fikk en overaskelse med et Abit IX58-MAX på nyåret... Synd :(

 

Fy faen, jeg sitter å gråter nå... Tenker på mitt gamle AW9D-MAX som døde av dårlig isolert bakplate til vannblokka.. Huff.

 

Skulle ønske jeg fikk en overaskelse med et Abit IX58-MAX på nyåret... Synd :(

Lenke til kommentar

Jøsses, der forsvinner det en stor aktør ja :(. Abit har altid vært entusiast kort for min del. Asus har dog kommet seg voldsomt for min del.

 

Veldig synd vi "mister" Abit, syns de kortene de har levert i det siste har vært knallgode. Håper det blir endringer i denne besluttningen.

Lenke til kommentar
En fin funksjon der mrNilsen. Skulle gjerne hatt full kontroll over alle viftene som er koblet til hovedkortet, via et verktøy i windows. Speedfan og slikt fungerer ikke godt nok.

 

Jeg vil nok alltids finne brukbare hovedkort andre steder, men når man har blitt vant med slike funksjoner så er det vondt å gå tilbake til å være foruten.

 

Man abit's styring så kan man stille inn maks viftespenningspenning og minimum viftespenning i forhold til min/maks temperatur enten vha bios eller software i windows, og så blir viftespenningen justert %-vis etter de verdier en har oppgitt.

 

Kanskje jeg er litt vel opphengt i detaljer, kjøper feks XFX-grafikkort pga at det bruker favorittfargene mine i designet sitt. Men en gang hadde jeg hvitt hovedkort med røde kortplasser fra Sapphire og rødt grafikkort fra Gainward.

Ble Radeon Express 200 Chipsett fordi jeg boikottet nFORCE 4.

Er vel eneste gang jeg ikke har hatt abit i hovedmaskinen, men jeg har hatt ASUS i noen maskiner, P2B, A7V333, P800C-E Deluxe osv. ASUS fikk så jalla mainstream med både design og markedsføring samt at de begynte å kjøre orgier på amibios, den dagen jeg ikke får AWARD-bios så går jeg vel over til mac :p Ja nå vet jeg ikke hva slags bios de har :p men mac er jo fin som musikkarbeidsstasjon.

 

Var jo amibios i p800c, men jeg prøvde å overse det :p

 

Mye tomsnakk dette, men er søvnløs pga feber og kjeder meg en smule.

 

Sette på litt Twilight Zone, så sovner jeg nok søtt med litt.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar

Man kan alltids håpe men selv om jeg er en stor tilhenger av abit's hovedkort så regner jeg med at jeg ville gått til et annet fabrikat selv om de hadde gjort om avgjørelsen.

 

Det blir for usikkert å benytte et fabrikat som annonserer opphør 1-2 ganger i året.

 

Om det evt skulle vise seg at de kommer tilbake selv denne gangen så tror jeg markedet ville få for stor usikkerhet rundt abit til å handle deres produkter.

 

Edit: Ergo kommer de nok ikke tilbake.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det var plass til Abit lenger, desverre. Det er vel andre man skulle "ønsket" forsvant før Abit. Mitt inntrykk er at markedet flommes over av aktører og ingen klarer å skille seg spesielt ut lenger.

Jeg hadde heller sett at MSI eller ECS forsvant, men ECS har vel store OEM og/eller serveravtaler. Hva som holder MSI oppe har jeg ikke en anelse om, de må ha en høne som legger egg i gull, og resten som kommer ut av baken havner på markedet.

Endret av todda7 -2rst1-
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det var plass til Abit lenger, desverre. Det er vel andre man skulle "ønsket" forsvant før Abit. Mitt inntrykk er at markedet flommes over av aktører og ingen klarer å skille seg spesielt ut lenger.

Jeg hadde heller sett at MSI eller ECS forsvant, men ECS har vel store OEM og/eller serveravtaler. Hva som holder MSI oppe har jeg ikke en anelse om, de må ha en høne som legger egg i gull, og resten som kommer ut av baken havner på markedet.

Jeg kjøpte et msi nforce 4 hovedkort for 3 år siden. Ikke bare var det det eneste kortet under 1000kr som hadde sli, men det kostet ikke mer enn 739kr, nærmeste konkurent lå på 1050, men da hadde man vært nødt til å halvere antall sata kontakter og ofre en pci-port. Dette kortet har overlevd et lynnedslag (skal nevnes at psu også overlevde, men pcen skrudde seg av). Et par kortslutninger pga skruer på lan, og to kabinettbytter. Det funker fortsatt like fint.

 

Så jeg ser ikke hva problemet med msi er?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...