Gå til innhold

Guide: Slik kan du slipstreame XP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis dere sliter med drivere er det bedre å bruke driverpack sitt program, den integrerer de fleste drivere du noen gang kommer til å få bruk for. Du bruker det etter at nlite er ferdig med sitt, men før du lager iso image. Du finner det her

Ellers på det fjerne delen av programmet finnes det en safe innstilling som man kan bruke, som fjerner det mest unødvendige, ellers anbefaler jeg å fjerne alle de språka og tastaturoppsett du ikke kommer til å bruke. Jeg fjerner i underkant av 300 ting når jeg bruker nlite ihvertfall og har ikke hatt noen problemer ennå. En annen bra ting er at du kan ha programfilene og alle brukerprofilene på hver sin partisjon, slik at c: partisjonen ikke blir så stor og full av søppel med engang. Men også for sikkerhet og praktisk bruk. Hvis det skjer noe kritiisk med windows er ikke alt tapt ihvertfall, og det er lettere å innstallere xp på nytt

Lenke til kommentar

Ser at også backslash er skeptisk til dette med lisensen. I følge MS-EULAen har du jo knapt nok lov å ta backup av dine egne filer uten skriftlig tillatelse fra høyeste hold, så jeg er litt skeptisk til dette. Du har jo f.eks. ikke lov til å kopiere en XP-cd med mindre du har en egen lisens for det. Du kan vel MULIGENS brenne en recovery-cd, ihvertfall på "ferdige" maskiner som HP etc, men det er vel omtrent det eneste du har lov til.. Hvorfor baker ikke heller folk sin egen GNU/Linux eller FreeBSD-distro og putter inn akkurat det de vil ha der? Full frihet til å gjøre det, uten å stride mot noen som helst lisens.. ;)

Endret av Filthpig
Lenke til kommentar
Men hvorfor linker dere til .NET 2.0? Hvorfor ikke linke til 3.5? Den er bakover kompatibel, og det er mye bedre at folk installerer en nyere versjon.

Sikker? Ingen andre versjoner av .NET Framework har vært bakoverkompatible

Den laster ned 2.0, ja:)) (Det med .NET 2.0 står i nLite's egne guider på Engelsk, og er sikkert tatt med derfor :))

 

Tenkte jeg (for en gang skyld) skulle skrive noe positivt om en artikkel, så:

Guiden er grei den. Fin "Forberedelse" del.

 

 

Men:

Bør ikke en guide komme med litt råd og vink? Hva kan/bør fjernes? Hva gjør det, hva gjør det etc.?

Dette er vel strengt tatt bare en oppremsing av hva som dukker opp, og svært lite nyttige tips

 

 

Sorry :)

 

Fra Wiki (som bevis):

.NET Framework 3.5

Version 3.5 of the .NET Framework was released on November 19, 2007, but it is not included with Windows Server 2008. As with .NET Framework 3.0, version 3.5 uses the CLR of version 2.0. In addition, it installs .NET Framework 2.0 SP1 and .Net Framework 3.0 SP1, which adds some methods and properties to the BCL classes in version 2.0 which are required for version 3.5 features such as Language Integrated Query (LINQ). These changes do not affect applications written for version 2.0, however.[20]

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar
finnes det en guide hvordan man kan gjøre dette med med vista som er fabrikkinstaller til en CD/minnepenn?

- Keyfinder for å finne serie-nøkkelen.

- Hent et hvilket som helst image av Vista hos din lokale pirat.

- Bruk Vlite.

 

nogen: Er DaemonTools nødvendig eller funker en hvilken som helst annen disk-emulator?

mad_arab: Fordi 2.0 tar mindre plass på disk og det eksisterer veldig få programmer som krever 3.0/3.5?

 

en måte som IKKE inneholder noe med piratnedlastning :)?

 

Tanken her er at du bruker "Keyfinder" aka MagicalJellybean på din frabrikkinstallerte PC for å hente ut den nøkkelen som tilhører din PC, hvis du ikke har noen recovery CD eller at det fulgte med CD så henter du i stedenfor en "pirat ISO" kjører denne men med din egen nøkkel som du fant med MagicalJellyBean.

 

Men hvis du har kjøpt et kurrant merke, så fulgte det vel med en CD?

 

Frankie

Lenke til kommentar
Denne guiden funker ikke for meg.

 

Problemet er at jeg har to harddisker i raid 0.

Jeg la inn driverne i nlite, men disse blir ikke startet under oppstarten av cd'n - og dermed får jeg ingen plass å legge installasjonen på siden raid driverne ikke er lastet og installasjonen ikke finner mine partisjoner.

Pc'n har heller ingen floppy disk, som windows XP krever for å starte drivere som ikke er allerede started (er vel f6 eller f8 eller noe man trykker)

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å greie installere win XP på min dell m1730.

 

Jeg er blitt så lei av alle blåskjermene vista kommer med under spilling...

 

Enkelt svar på dette, du har IKKE integrert RAID-driverne på din installasjons CD. Det du må gjøre er å laste "F6 SATA driver" og eventuelt den pakken som er for RAID:

 

For de med Intel chipset og raid så anbefaler jeg guiden til Fernando 1 som du finner her, Fernando 1 har også laget en guide for de med nVidia nForce, denne finner du her

 

Frank

Endret av frank_jarle
Lenke til kommentar
Ja, har kjørt den i et halvt år nå. Eneste jeg er usikker på om den støtter er 1.1, men den er det uansett ikke snakk om her. 2.0 og oppover er inkludert i 3.5.

 

begynner du å snakke om net framework 3.5 så kan du heller si at de som vil laste ned 3.5, kan laste ned 3.5 sp1 som er 2.0 sp2 3.0 sp2 for både x86 og x64 ...

 

det er ikke vits i å laste ned en pakke på 250MB(3.5 sp1) istedenfor en pakke på 25MB(2.0 sp2 x86 eller x64).

Lenke til kommentar
Blackslash lurer vel på om dette strider mot lisensvilkårene til XP, eller er det noe annet?

Tror han MS kommer for å arrestere han om han bryter lisensavtalen? :p

Nei, men Windows Genuine Advantage kommer på harddisken og arresterer alle updates

 

Hva kom dere fram til, gjør Windows Genuine Advantage dette? man får vell registrert med lisensnøkkelen man fikk tilsendt med windows xp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...