Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det sammenheng mellom runking og kviser?


Gjest Guest_Danny_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Danny_*

Jeg vil dette skal komme fram til de unge som runker og som sliter med kviser. Jeg er vil at dere som skal kommentere tar dette seriøst. Jeg har lenge slitet med kviser og føler at hud spesialistene ikke vet mye om hvordan kviser skal fjernes og hvordan kviser oppstår. Jeg som selv har slitet med kviser og har funnet et løsning på hvordan kviser skal fjernes. Med løsningen jeg har funnet, sliter jeg slev litt med også

 

Hei jeg er en gutt på alder 17. Dere som skal lese, tror kanskje at jeg er en rar person, men det er jeg ikke. Det som jeg har skrevet kan kanskje hjelpe de som sliter med å få bort kviser fra ansiktet. Tilbake til meg jeg har selv slitet veldig mye med kviser. Jeg har også vært hos hud spesialister flere ganger. Jeg fortalte legen at jeg pleier å få nye kviser hver eneste dag og at jeg er har prøvd ganske mange ansikts kremer og ansikts rense midler. Da fortalte legen meg at jeg skulle ta piller som fjernet kviser. Pillene virket ganske greit resultatene kom fram ganske fort fram, kvisene var helt bort, men etter at jeg var ferdig med alle pillene begynte kvisene å dukke opp. Jeg skjønte ikke hva jeg skulle gjøre, jeg ville ikke være avhengig av piller hele livet .

 

Da sommerferien kom dro jeg til Hellas på ferie. Der lot jeg merke til at jeg ikke lengre runket når, jeg faktisk måtte runke nesten hver dag hjemme i Norge. Jeg lot også merke til at jeg ikke fikk noen nye kviser og at ansiktet mitt ble renere og renere med engang jeg sluttet å runke. På en hel måned i Hellas uten runking gjorde at jeg ikke fikk en eneste kvise på ansiktet og de kvisene som var på ansiktet ble mindre,mindre og borte. Men da jeg kom tilbake til Norge begynte jeg å runke igjen men jeg prøvde å slutte å runke jeg føler at det er umulig. Jeg har prøvd mange ganger å slutte å runke men jeg føler at jeg blir tvunget til å runke av meg selv. Det er fordi når jeg ikke runker på en uke eller mindre får jeg utløsning mens jeg sover og drømmen er noe ingen klarer å styre. jeg fortalte alt detter fordi jeg syntes dette er viktig for en å vite for å svare på mitt spørsmål. Spørsmålet mitt er: hvordan skal jeg slutte å runke, jeg får våte drømmer når jeg sover som fører til at jeg får utløsning mens jeg sover det skjer hvis jeg ikke runker flere ganger i uka? Andre spørsmålet: jeg har aldri fortalt mine slektninger om at jeg runker men når de ser kvisene mine sier de "du må slutte å runke" det syntes jeg er rart hvordan kan de vite at jeg runker? .Håper på gode svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Andre spørsmålet: jeg har aldri fortalt mine slektninger om at jeg runker men når de ser kvisene mine sier de "du må slutte å runke" det syntes jeg er rart hvordan kan de vite at jeg runker? .Håper på gode svar.

 

Obvious troll spørr du meg. Eventuellt meget spesielle slektninger..

Endret av Nazrac
Lenke til kommentar

Gjeste-Danny. Det finnes ingen vitenskapelige tester som sier at onanering påvirker kviser.

Sant som sies, så vil hormoner påvirke kviser, og er man kåt, så får man større gjennomstrømning av hormoner, vil jeg anta.

 

Men, som jeg sa, ta en titt på siden jeg lenket til, Acne.org. Det er en internasjonal nettside med all fakta angående kviser.

Lenke til kommentar

Uten å egentlig vite noe om dette på medisinsk plan tør jeg vedde alt på at det ikke har med runkingen din å gjøre.

Ting som derimot jeg selv vet kan utløse kviser hos meg er sjokolade (søtsaker og usunn mat). Alkohol ! Øl er rene pesten i slik sammenheng. (nå tviler jeg på at du sitter å kveller i deg øl da, men jeg nevner det uansett ).

 

Runk og vær glad :p (Endre heller litt livstil)

 

EDIT: Forresten skal du bare svare slektningene på tiltale. De vil bare bringe deg litt ut av fatning skal du se. Fyr i vei med svar som: "Tror det blir jamt tre fire runder for dagen! "(eller noe i den dur)

Endret av The Metal God
Lenke til kommentar

Etter et langt liv som både kviseoffer og runker, vil jeg si at det har ingen sammenheng.

 

 

Men, over til saken. Fokuser på andre ting. Spill spill, les bøker, driv med sport, trening, etc. Om du driver å tenker "ikke runk", så kommer du til å gjøre det. Så, drit i det, gjør noe annet, ikke tenk noe annet. Det kommer naturlig.

 

 

Men, så på en annen side. Hvorfor stoler du ikke på en side brukt av millioner av kviseoffer verden over? Er det fordi det fungerer annerledes for deg? Lest flere foruminnlegg på acne.org hvor de skryter over sine runkeprestasjoner, uten å være plaget av noen forandret kvisevekst.

Lenke til kommentar

Du kan jo få deg en kjæreste. For 2 måneder siden ca, kanskje 2 1/2, fikk jeg kjæreste. Frem til da runket jeg regelmessig omtrent hver eneste dag. Med en gang jeg fikk kjæreste sluttet jeg å runke. Forholdet varte i 3 uker, er altså nesten 2 måneder siden det var over. FREMDELES, er jeg i en rar runkerytme. Jeg har liksom ikke "behovet", jeg runker realtivt sjelden. Blir kanskje 2 ganger i uken MAKS. Som oftest er det én gang, og kanskje én gang til samme dag.

 

Kanskje dette bare er meg, og ville vært drøyt om du fikk kjæreste med hensikten å runke mindre^^ Men men, bare nevner det..

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Tilfeldigheter, mann! Tilfeldigheter. Jeg tror forresten at valg av tannkrem har mye å si for karakterene på skolen. En gang tyvlånte jeg faren min sin tannkrem, kvelden før eksamen. Jeg stod!

 

Ser du poenget mitt?

Lenke til kommentar

Skulle nesten til å slenge meg på. Var en uke på tur i Polen, og hadde nesten ikke kviser når jeg kom hjem. Ble selfølgelig ikke mye napping på turen, men jeg tror ikke det har noe med saken å gjøre. Har nok heller noe med klima, og kanskje noe er litt psykis? Hørte noen her snakket om hormoner. Så hvis du er med på noe nytt, at det ikke vil skje så mye? Har å hørt at melk er noe som er lurt å kutte ned for kvisenes skyld. Antaglevis drakk eller spiste du ikke like mye melkeprodukter der nede, som du gjør her hjemme.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kviser og onani!!

Tipper de fleste som sliter med kviser neppe har tatt opp sine vaner med onani hos legen.

Rart at du nevner det her men du har faktisk ett poeng med det du er inne på. Har selv

registrert sammenhengen for mange år siden, men har ingen god forklaring på det. Om jeg

skulle tippe burde det ha en sammenheng mellom behovet "sexlysten" og hvor ofte det onaneres.

Mener da at det er hormonenen som styrer lysten og ved at man følger den vil man oppleve en

økning i testoseronet, som igjen kanskje har en påvirking på utbruddet av flere kviser.

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at det har noe med runking å gjøre. Om kviser isåfall skulle kommet av masturbering så er det på grunn av hormonstrømmene. Og du sitter vel ikke å runker uten å være kåt? Ergo, hormonstrømningene kommer jo før du runker og du blir jo mindre kåt etter du er ferdig. Så jeg konkluderer med at du bør runke enda mer for å bli mindre kåt :) Napp´en til alle anlendinger og både til frokost, lunsj og kvelds :)

 

Min erfaring med kviser er at om du lar de være HELT i fred. Og ikke klemmer og ikke tar på dem. Ikke engang tenk på å rør de, så blir de borte fortere. Jeg har i hele mitt liv klemt de og tatt på de og klødd de. Dette resulterte i en haug med arr og rødt ansikt til enhver tid. Hold fingra unna! Du får ikke noe ut av å klemme de uansett. Om du MÅ klemme de; bruk en tynn og skarp nål og tørk vekk med vått tørkepapir. Og "rens" godt etterpå. Forsiktig. Ikke irriter huden og du vil se forbedringer raskt! Nå vet jeg ikke om dette bare hjelper hos meg, men jeg kan si at jeg aldri har hatt så få (og små, ubetydlige) kviser som nå.

 

Kviser er noe dritt, men om det er til noen hjelp så kan jeg trøste deg med at de aller færreste legger merke til kviser hos andre. Man bryr seg bare om seg sjæl :) Haha, lykke til.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...