Gå til innhold

IE8 beta 2 er klar


Anbefalte innlegg

Ars technica har en liten gjennomgang og er positivt overrasket:

 

http://arstechnica.com/news.ars/post/20080...g-catch-up.html

Så hyggelig å se at du er her for å støtte MS. Artikkelen er overdrevent positiv, forbedringene som taes med er relativt beskjedne. Likevel ser det ut til at MS endelig begynner å bruke penger på å tilby forbedret funksjonalitet i IE, istedet for å fokusere ensidig på lock-in mekanismer. Jeg tar dette som et kjærkomment tegn på sunnhet for markedet, og vi har hovedsaklig Firefox sin suksess og EU sitt klare standpunkt mot lock-in mekanismer i IE å takke. La oss håpe enda flere våkner opp og tar i bruk alternativene, og at myndigheter verden over straffer MS for misbruk av markedsposisjon, så kan vi få enda raskere og mer innovativ utvikling.

 

MS har gjort en flott jobb på IE8, og alle seriøse aktører/tester mener at dette er stor fremskritt. Hvorfor er du misfornøyde med denne flotte teknologi utviklingen? bare fordi MS står back den?.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MS har gjort en flott jobb på IE8, og alle seriøse aktører/tester mener at dette er stor fremskritt. Hvorfor er du misfornøyde med denne flotte teknologi utviklingen? bare fordi MS står back den?.
Det er åpenbart store misforståelser ute og går fra dere alle tre. Les det jeg skriver en gang til så bør dere se at jeg lovpriser at MS endelig nå fokuserer på å gjøre IE bedre, istedet for å fokusere på lock-in. Jeg håper at dette bare vil forsterke seg fremover, men det fordrer altså at de opplever konkurranse fra andre, og at myndigheter slår hardt ned på misbruk av markedsposisjon. Jeg har aldri hatt noe imot MS som selskap, de gjør som alle andre, verken verre eller bedre.
Lenke til kommentar

Edit: KriFos. Download manager kan du få med IE7Pro. Dette tillegget fungerer ganske fint med IE8...

 

Ah, takker - skal sjekke det ut :)

 

Så IE8 har gjort flash mer stabilt, er det ditt store on-topic bidrag til tråden? Det som derimot er relevant er hvorvidt flash nå er skilt ut i egen prosess i IE slik at ikke IE går ned når flash går ned.

 

Humm, dette er jo meget on-topic. Og en meget bra forbedring, spesielt siden hverken Opera eller Firefox har klart å løse dette problemet (ennå).

Endret av KriFos
Lenke til kommentar
Humm, dette er jo meget on-topic. Og en meget bra forbedring, spesielt siden hverken Opera eller Firefox har klart å løse dette problemet (ennå).
Flash er laget av Adobe, og plugin er den samme hos alle tre på XP/Vista. Hvis du opplever flash som ustabilt burde det ha svært lite med nettleseren å gjøre.
Lenke til kommentar

Det har da vitterlig med hvordan IE8 håndterer flash i forhold til tidligere. Jeg vet ikke hvordan flash er oppbygd i sammenheng med browserne, men som nevnt, både IE7, Opera og FF kræsjer ofte pga flash. Dette spesielt når man har flere tabs åpen. Med IE8 har jeg omtrent ikke hatt dette problemet på de maskinene jeg har installert det på.

 

Flashen er den samme.

 

IE7, FF, Opera = kræsj

IE8 = ingen kræsj

 

Noe må det være med IE8, og selvsagt er det on-topic, mister wannabe moderatør. Leserne av denne tråden bør være interessert i å vite at en mer eller mindre "må-ha"-tillegsmodul er langt mer stabil enn på noen annen browser.

Lenke til kommentar

Det er i hvertfall mine erfaringer med et halvt års bruk av Beta 1 (ca - mener den kom i mars). På samtlige maskiner, både med Vista og XP, har jeg hatt problemer med at flash kræsjer browseren, oftest når man har flere faner oppe samtidig, spesielt med sider som dagbladet/vg/nettavisen.

 

Google "flash browser crash", og du vil finne utallige personer som sliter med at flash på flere måter kræsjer browsere av alle typer.

 

Poenget mitt var at jeg så og si ikke har opplevd dette med IE8. Jeg kan vel telle på en hånd hvor mange ganger den har kræsjet / frosset siden mars, og enda ha fingre til overs. Noe må det være.

Lenke til kommentar

Jeg har nå brukt FF3 på Ubuntu 8.04 siden den kom ut, og ikke opplevd en eneste krasj på dette oppsettet såvidt jeg kan huske. Nå bruker jeg riktignok Ad-block utvidelse, så jeg slipper reklamene på vg og dagbladet (som bonus laster de sidene antagelig mye raskere hos meg enn hos deg). Antall faner burde ikke bety noe. Dine stabilitetsproblemer kan ha mange kilder.

Lenke til kommentar

Det betyr kanskje at

 

a) Ad-block hindrer dette, da det faktisk stopper flash-reklamene, som kræsjer flash, fra å laste

 

b) Linux er mer stabilt en Windows (really? ;))

 

Nevnte tidligere at OS'ene jeg har opplevd dette på er XP og Vista.

 

Har opplevd dette over en forholdsvis lang periode (2-3 siste årene i hvertfall), med både IE, FF og Opera. Dette gjelder også i hvertfall en 30-40 forskjellige maskiner, og i tillegg kommer tilbakemeldinger fra andre brukere som opplever det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...