Gå til innhold

Programvare til sketching/design til hjemmeside?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glem Photoshop og Fireworks til å lage enkle mockups. Det tar for det første, litt for lang tid. For det andre så kan det være ganske ugunstig å vise en kunde f. eks en mockup som er lagd med Photoshop og/eller Fireworks da mockupen ser altfor "ferdig" ut om dere skjønner. Noe som vil gi kunden ett inntrykk av at "det bare gjenstår et par linjer med kode bak designet" og dermed får man en svært uhyggelig deadline på det.

 

Derfor, bruk heller Balsamiq Mockups til å lage sånt. For det første så blir skissen akkurat slik den BØR være, en skisse. Det ser heller ikke ut som noe annet enn en skisse. For det andre går det sinnsykt kjapt å lage en mockup i dette programmet. Man kan prøve programmet i Flash-versjon fra siden hans som er linket til ovenfor. Det gir et veldig godt inntrykk av hva programmet er og hva det gjør. Det er skrevet i C# og WPF mener jeg å huske.

 

Én lisens koster vanligvis rundt 80$, men jeg sendte en mail til han som har lagd programmet og jeg FIKK en gratis lisens :D

Lenke til kommentar

Nå går det jo fint ann å lage grafiske fremstillinger av nettsider uten å tenke på å kutte ut de forskjellige delene i etterkant. Jeg bruker Photoshop til alt av grafikk på mine nettprosjekter, men arbeider med hver enkelt fil (rammer, bannere, osv) for seg selv, ikke én stor.

 

Det er godt mulig at dette ikke er den beste måten å gjøre det på, men jeg liker det bedre slik.

Lenke til kommentar

Man finnes sin egen "pipeline" som passer best når man lager design. Selv har jeg også brukt Photoshop i mange år, men har den siste tiden åpnet øynene veldig for XAML og Expression Blend. Fantastisk verktøy, men da er det hovedsaklig snakk om Windows-applikasjoner og WPF. Ikke nødvendigvis web, selv om Expression Blend kan lage innhold til Silverlight dog.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...