Gå til innhold

Netcom Connect vs. Telenor


Anbefalte innlegg

Jeg har idag Ice trådløst bredbånd, men de har behandlet meg som en dritt kundemessig og på toppen av det rotet med fakturaer osv osv...

 

Jeg vurderer derfor å bytte til Netcom Connect da jeg ser de kjører kampanje med 1,- for modem og 99,- pr mnd for fritid-abonnementet. Jeg er ofte på jobb til 1630 så jeg har kun behov for abonnementet til surfing på kveldstid og sjekking av mail.

 

Noen med erfaringer med Netco vs Telenor sitt tilsvarende tilbud?

 

Noen med Netcom Connect som kan svare på hvordan det er å surfe med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan svare for Netcom Connect som jeg bruker og er veldig fornøyd med. Får bra hastighet der hvor HSDPA er bygget ut, vanligvis mellom 2 og 2,5 Mbit. Jeg har testet både med netcoms eget usb modem, som forresten funker veldig bra(bortsett fra at softwaren ikke liker PowerDVD bla.) og nå med innebygget 3g modem i min Dell laptop. Min erfaring gjelder hovedsaklig på sør/østlandet.

 

Alt i alt godt fornøyd med produktet(Connect Fritid) :)

Lenke til kommentar
Jeg bor da i Kristiansand. Har du prøvd der?

 

Og til surfing, mail og msn er det nok i massevis?

 

Ja har prøvd masse i Kristiansand, og ikke noe å si på dekningen og hastigheten der, hovedsaklig på østsiden av byen. Dette skal holde til det du spør om, jeg klarer fint å streame webtv bla uten problemer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har Netcom fritid og bruker det i Oslo sentrum. Til å begynne med virket det bra. Nå tror jeg Netcom har solgt langt flere abbonement enn det de har kapasitet til. Nettet er fullstendig ubrukelig mellom kl. 17.00 og 23.00.

 

Er det andre som har de samme problemene?

Det stemmer. Bor i Nydalen og jeg far vanligvis EDGE tilgang og selden HSDPA eller 3G, selv om HSDPA er det som Netcom reklamer. I tilleg blir tilkoblingen avslutt 2-3 ganger i lopet av en time. Så man man bygne tilkoblingen igjen.

 

Har ikke erfaring med Telenor sin, men dette som Netcom leverer, suger. Hvis dette er sånn nå, man må lure på hva regjeringen tenker nar de provde å har Telenor kjope Telia sonera - og dermed har enda mindre konkurranse i hjemmemarkedet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

I utgangspunkt tenkte jeg også å kjøpe telenor, men falt for fristelsen på netcoms tilbud til 1200kr. Jammen er det enda bedre nå med 800 kr første året (første 4 mnd er gratis).

 

Ja, installasjonen gikk greit etterhvert. Men i Oslo / 1266 Hauketo fikk jeg bare EDGE ... og det suger. Går vel til nød, men er vel maks 300 kbs. På Montebello får jeg 3G men fikk ikke mere en 400 kbs. Så jeg ble litt skuffa og trodde det var det.

 

I Skien/Telemark derimot gikk det unna med 3G/HSDPA hele tiden - YIPPIII!

ca 1600 kbs DOWNLOAD men bare 250 kbs UPLOAD.

 

Vel, for 99kr/mnd er det ihvertfall en billig backup ... og kjekt å ha på hytta ;)

Lenke til kommentar
Jeg har idag Ice trådløst bredbånd, men de har behandlet meg som en dritt kundemessig og på toppen av det rotet med fakturaer osv osv...

 

Jeg vurderer derfor å bytte til Netcom Connect da jeg ser de kjører kampanje med 1,- for modem og 99,- pr mnd for fritid-abonnementet. Jeg er ofte på jobb til 1630 så jeg har kun behov for abonnementet til surfing på kveldstid og sjekking av mail.

 

Noen med erfaringer med Netco vs Telenor sitt tilsvarende tilbud?

 

Noen med Netcom Connect som kan svare på hvordan det er å surfe med?

 

Syns også ICE er møkk dårlige på service. Har prøvd ved flere anledninger å få kvartalsvis faktura, noe de påstår at systemet deres ikke kan!?

I tillegg så detter nettet ut ved aktiv bruk og når modemet blir varmt.

Lenke til kommentar
I tillegg så detter nettet ut ved aktiv bruk og når modemet blir varmt.

Der jeg jobbet tidligere hadde vi en telefonsentral som falt ut hver gang det ble varmt i rommet.

Vi monterte på en PC-vifte og problemet var løst permanent.

Tror jeg ville ha prøvd en slik løsning på modemet ditt. Du kan jo bare ta av et deksel og prøve med en løs vifte for å teste om det virkelig hjelper. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15564

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar
I tillegg så detter nettet ut ved aktiv bruk og når modemet blir varmt.

Der jeg jobbet tidligere hadde vi en telefonsentral som falt ut hver gang det ble varmt i rommet.

Vi monterte på en PC-vifte og problemet var løst permanent.

Tror jeg ville ha prøvd en slik løsning på modemet ditt. Du kan jo bare ta av et deksel og prøve med en løs vifte for å teste om det virkelig hjelper. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15564

Det blir vel litt jalla på et USB modem koplet til en laptop. :) Klarer ikke ICE å levere skikkelige modem så får man heller si opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...