Undervurdert er for meg serier som folk rundt meg knapt har hørt om, og hvertfall ikke sett. Ikke hvor mange stemmer de har på IMDB.
Derfor vil jeg også nevne Devs, vet ikke om noen som har sett den, unik stemning.
Men den serien som for meg er mest undervurdert/oversett er The Leftovers, en helt unik og sjelsettende opplevelse. Sesong 2 og 3 er det beste som er filmet av ett kamera i moderne tid mer eller mindre for meg, helt usannsynlig bra.
Når vi kaller den undervurdert er det basert på at den burde hatt hypen og berømmelsen til GoT, Breaking bad, Sopranos osv.
Men det har den ikke, ikke i nærheten engang. Men den er HELT der oppe på alle måter om folk faktisk så den i stor skala.
Samme vil jeg nesten si om Twin Peaks, en av mine absolutt favoritter. Når sesong 3 kom for noen få år siden fikk den seg en oppsving, 25 år etter sesong 2. Men jeg kan telle på 1 finger hvor mange jeg kjenner på min alder (midten av 30-årene) som har sett Twin Peaks, og det samme gjelder The Leftovers.
Og det er synd, for det er ren kunst.