Mercruiser
Medlemmer-
Innlegg
434 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
Mercruiser sine prestasjoner
323
Nettsamfunnsomdømme
-
I så fall bygger trekningstestfunksjonen til VG på feil forutsetninger. Der er alle PO-lag plassert i pot 4.
-
Bruk et voltmeter og sjekk hvilespenningen. Hvis denne er under 10 volt bør du kassere batteriet. Batteriet vil til en viss grad fortsatt kunne brukes etter oppladning, men du vil aldri få ladet opp til gamle høyder. Du vil i beste fall ha et upålitelig batteri som kan svikte ved belastning.
-
Takk. Enda et bekreftet tilfelle ser vi. Merkelig hvor stille det har blitt hos fornekterne... 😉
- 559 svar
-
- 1
-
-
Det ble heldigvis "bare" 3-0 for Italia mot Israel. Vi leder dermed med 16 plussmål. Skulle de vinne med 10-0 over Moldova og vi kun greier 1-0 mot Estland, er målforskjellen redusert til 7 plussmål. 4-0 vil dermed holde, så vinner de gruppa. I en slik situasjon er det ikke utenkelig at de kan greie det. Vi trenger derfor å vinne solid over Estland for å være sikre. Estland greide for øvrig bare 1-1 hjemme mot Moldova, så alt annet enn flermålseier er under enhver kritikk.
- 474 svar
-
- 1
-
-
Det må bli vanvittige seire ja. Skulle vi vinne knepent mot Estland, f.eks. 1-0, vil vi i utgangspunktet ha 20 plussmål mer enn Italia. Å hente inn dette kan teoretisk være mulig, men lite sannsynlig. Skulle de slå Moldova 10-0 og Israel 5-0, vil de måtte slå Norge med 3 mål. Mye skal gå galt før det skjer. Mye vil være avgjort mht. målforskjell dersom Italia slår Israel med "normale" sifre i kveld. Den største bekymringen er at vi snubler og går på poengtap mot Estland. Men det bør ikke være mulig hjemme mot et lag som er ranket som 129, men større skreller har skjedd før.
-
Vi snakker om over store avstander og via gjentatte kollisjoner. Med erfarne sjåfører. Gratulerer med status som bilprodusentenes nyttige idiot.
- 559 svar
-
- 1
-
-
Har du i det hele tatt lest linkene som er postet i denne tråden. At Volvo måtte tilbakekalle 5000 biler for dette problemet, er velkjent og link om dette er postet på nytt over. Er ikke dette dokumentasjon på et reelt problem? Her er enda en link - 38000 Nissan Leaf bare i Norge, ble tilbakekalt for det samme problemet: https://www.elbil24.no/nyheter/kan-gi-gass-av-seg-selv/80343353 Dette er en åpenbar erkjennelse av et kjent problem - som selvsagt kan være årsaken til mange av de tusenvis av tilfeller rapportert verden over. Likevel hevder folk som deg at det "ikke finnes dokumentasjon"??
- 559 svar
-
- 1
-
-
Her er noen nye relevante linker: https://www.vg.no/nyheter/i/qPqX2g/naf-frykter-at-sjaafoerer-kan-faa-skylden-etter-ulykker-som-skyldes-svikt-i-bilens-elektronikk https://www.motor.no/aktuelt/hvorfor-forteller-sa-mange-om-uonsket-akselerasjon-i-sine-elbiler/318951 https://e24.no/teknologi/i/On5PpO/ukontrollert-akselerasjon-dette-gjoer-du-naar-bilen-loeper-loepsk https://www.tu.no/artikler/flere-har-meldt-om-uonsket-akselerasjon-men-vegvesenet-har-ikke-funnet-feil-pa-noen-av-bilene/552796 https://www.motor.no/aktuelt/sandvika-ulykken-etterforsker-mulig-akselerasjonsfeil/289999 https://terjebjornstad.com/no/tag/ufrivillig-akselerasjon/ https://www.dailymail.co.uk/news/article-12674869/Jaguar-Pace-drivers-claim-70-000-electric-cars-going-like-rocket-accelerating-without-warning-sparking-crashes-near-misses-suggestions-size-PEDALS-blame.html https://www.tv2.no/broom/roper-varsku-om-akselerasjonen-pa-elbiler/17472643/ https://www.motor.no/aktuelt/ny-volvo-krasj-bilen-gikk-i-svart-etter-vask/304277 https://www.motor.no/aktuelt/ny-xc40-krasj-volvoen-floy-over-stokk-og-stein/305730?elqTrackId=56594D49CE4900A7F7B07AA7926FCA6C&elq=d51351c95a824080921e29c1dca37604&elqaid=4444&elqat=1&elqCampaignId=4202&utm_campaign=2025_02_22_Motor_Nyhetsbrev_uke_8b&utm_medium=email&utm_source=Eloqua&elqak=8AF5C5BBC6E1230B629F85E8068DCD9B78F4B2429FF23CFCA3EA8C0F59AC981A7C10
- 559 svar
-
- 1
-
-
Som det er blitt poengtert tidligere. Pedalforvirring kan oppstå i et kort øyeblikk, altså ikke over lengre strekninger via flere kollisjoner som mange av tilfellene har dreiet seg om. Misforstått logikk blir ikke riktigere av at du gjentar den.
- 559 svar
-
- 1
-
-
Volvo har som kjent erkjent feil med ufrivillig akselerasjon på sin XC40 ved å tilbakekalle 5000 av disse bilene tidligere. Nedenfor er et utdrag av hendelser med denne biltypen alene. I tillegg vet vi at eksempelvis Tesla, Audi og Jaguar har hatt en rekke tilfeller. Ny Volvo XC40-krasj: Bilen fløy over stokk og stein – Det var som å sitte i et fly som tar av. Alt jeg kunne gjøre, var å holde meg fast da bilen skjøt fart ut av garasjen, over en grushaug og en tømmerstokk før den smalt i noen trær 30 meter lenger opp i skogen. Tidligere XC40-hendelser Sandvika: Mandag 23. september omkom en mann i 60-årene etter å ha kjørt ut fra fjerde etasje i et parkeringshus ved Sandvika Storsenter. Bilen var en VolvoXC40. Drammen: 5. september opplevde Hanne Hatleberg Nielsen og mannen at deres Volvo C40 akselererte voldsomt da de skulle parkere utenfor sønnens hus. Bilen hoppet fem meter ned på tomta til naboen. Kolbotn: 27. september smalt Rolf Otto Strøm rett i veggen i et garsjeanlegg på Kolbotn. Kjæresten Bjørg sto rett utenfor og kunne blitt truffet. Rolf Otto hadde parkert ferdig da bilen, en Volvo XC40 skjøt fart bakover og så full fart framover. Trondheim: 29. oktober 2024 kjørte Berit Hovin tvers gjennom en garasjeport og kolliderte med naboens Audi. Berit, som er tidligere politibetjent, satte bilen i P og skulle hente nøkler i veska da bilen skjøt fart. Bilen var en Volvo XC40. Sandvika: 9. november skjøt bilen til Kåre Lindemann fart forover og smalt rett i en stolpe i parkeringshuset ved Sandvika Storsenter. Bilen var en Volvo XC40.
- 559 svar
-
- 1
-
-
Hvorfor insisterer du på det motsatte? I de aller fleste registrerte tilfellene hevder bilfører at de både bremser og gjør andre tiltak for å få kontroll på bilen.
-
Statens veivesen har naturlig nok ikke komplett kompetanse på dette området, da det i så fall krever inngående kjennskap til ulike produsenters software-løsninger - noe de umulig kan inneha. I eksempelvis tilfellet på Torgalmenningen i Bergen var det sågar en masse data som ikke ble frigitt av Tesla pga. "tekniske problemer". I denne saken snakker vi i tillegg om en erfaren taxi-sjåfør som angivelig har blitt utsatt for "pedalforvirring", ikke bare et kort øyeblikk som normalt er, men til alt overmål over en lang strekning med en rekke kollisjoner underveis. Bremselysene var beviselig tent under hele ferden. Denne tråden har dokumentert tusenvis av tilfeller internasjonalt. Mange beror nok på førerfeil, men neppe alle. Jeg kjører selv elbil, i likhet med resten av familien. Alle er tjent med å avdekke eventuelle alvorlige feil med moderne biler, herunder også moderne fossilbiler. Dessverre ser vi en tendens hos enkelte elbileiere som irrasjonelt automatisk går i forsvarsposisjon så fort noen peker på feil med elbiler.
- 559 svar
-
- 4
-
-
-
Det har etterhvert blitt såpass mange slike hendelser at sannsynligheten for førerfeil som forklaring i alle tilfellene er rett og slett ikke troverdig lenger. Stadig flere deler den oppfatningen. Eksemplene i denne tråden bekrefter også dette.
- 559 svar
-
- 2
-
-
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/datoen-kunne-statt-pa-gravsteinen-min/18039720/
-
Poenget her er at dersom du sørger for å opprettholde krav til botid, er du sikker på å unngå skatt. Å gamble på at skatteetaten godkjenner brukshindring, med alle forutsetninger som da må være oppfyllt, er et sjansespill. Med pendlerstatus kan du i tillegg få fradrag for pendlerutgifter.
