Gå til innhold

Mercruiser

Medlemmer
  • Innlegg

    380
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Mercruiser sine prestasjoner

278

Nettsamfunnsomdømme

  1. Eller tusenvis av Volvoer som faktisk ble tilbakekalt for denne typen kjente feil, herunder Volvoen i Sandvika. Fornektelsen din blir ikke riktigere at du fortsetter å gjenta den. Dette er faktisk et alvorlig problem som vi alle er tjent med å få mer klarhet i.
  2. Ikke spesielt overraskene at du ikke evner å tolke rettsprosesser. Saken har vært behandlet i tingretten, der førerkortbeslag ble opprettholdt. Tingretten helte retning av uaktsom kjøring. https://www.vg.no/nyheter/i/onPVA7/retten-om-tesla-krasj-paa-torgallmenningen-mest-sannsynlig-foererfeil Det samme gjorde politiet. Den eneste grunnen til saken ble henlagt etter endt etterforsknig, skyldes at det ikke ble funnet tilstrekkelig bevis for at teknisk svikt kunne utelukkes helt. M.a.o. mener de primært at hendelsen skyldes førerfeil, men henlegger saken pga. bevisspørsmålet. Her er hva advokaten mener om henleggelsesbegrunnelsen. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/taxisjaforen-er-lettet-advokat-raser-mot-politiet/17294734/ I praksis er det juridiske teknikaliteter som redder sjåføren fra justismord i denne saken.
  3. Dommen i denne saken er linket til i denne tråden. Sett deg i det minste inn i ting før du poster tøv.
  4. Det er linket til en rekke saker i denne tråden. Det er tusenvis av tilfeller verden over og det er naivt å tro at det kun handler om førerfeil. Dette utgjør et stort problem som du burde ta på alvor, fremfor å fremstå personlig indignert for at noen rokker ved din fantasiverden.
  5. Ja, link om dette finnes tidlig i denne tråden.
  6. Du trenger ikke gå i forsvarsposisjon - vi er mange som kjører elbil her. Jeg har selv kjørt elbil i 6 år. Slike feil er ikke spesifikt knyttet til bare elbiler, men moderne biler generelt. Volvo-typen som ble brukt i Sandvika har også hatt tilfeller med bensinutgaven, som er nøyaktig samme bil, men med annen motor.
  7. Denne sjåføren ble straffet for uaktsom kjøring, på tross av at mye tyder på at det var teknisk svikt. Det ble sågar sagt i dommen at teknisk svikt ikke ble utelukket, men pga. det manglende bevisbildet helte man i retning av uaktsom kjøring.
  8. Enig at man bør ha dokumentert kompetanse for å kjøre manuell, men ny oppkjøring ser jeg ikke hensikten med. Da støtter jeg heller trafikkskolenes forslag, der alle i utgangspunktet får opplæring på automatgir, men der kjøreskolene tilbyr tilleggskurs for manuell kjøring, uten at dette krever ny oppkjøring.
  9. Siste ord er ikke sagt i denne saken. https://www.nettavisen.no/nyheter/ekspert-simen-huse-uttaler-seg-om-dodsulykken-i-sandvika/s/5-95-2499097?fbclid=IwY2xjawLIiPJleHRuA2FlbQIxMABicmlkETAxU1NwdGxXSHk2eHZQa1E3AR5a6tvHnfRNketufgJWk3r0L8g9uFILEFxlCPJCbD3aahQBk6TnfesitMnIDw_aem_bBEP70wT9Xd5GdWHm2cW5A
  10. Å fjerne Irans mulighet for atomvåpen er primærmålet her, ikke regimeendring.
  11. Og der Russland fortsatt sitter som fast medlem av sikkerhetsrådet.
  12. De færreste bilprodusenter produserer slike deler selv lenger.
  13. Nei. Det er i hovedsak Bosch eller andre anerkjente merker som brukes av samtlige.
  14. Beklager å måtte si det, men basert på forsvarernes utspørring av Jakob i dag, fremstår saken som suppetynn.
  15. Det gir etter sigende mening for alle andre land, der full bevæpning har vært praksis i en årrekke. I Norge er andelen tilfeller av vådeskudd i politiet svært høy. For øvrig bruker politiet såkalte striker-våpen. Dette er versjoner som er konstruert til å ha et hardere avtrekk, nettopp for å redusere sannsynligheten for vådeskudd i stressede situasjoner. Likefullt skjer vådeskudd stadig vekk - og jeg er helt enig med de som argumenterer mot å ha skudd i løpet i en normalsituasjon. Risikoen ved dette overgår det man ønsker å avverge med praksisen.
×
×
  • Opprett ny...