Gå til innhold

Trøbbel med XP-oppdatering

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette problemet har vært der siden SP3 kom ut. Ikke bra, om jeg ikke tar helt feil som vil ikke Windows Live eller Windows Defender heller installeres etter ny-installert XP SP3.

Hvordan er med integrert installasjon av XP SP3?

Skrevet

Har ikke merket noe problemer med slipstreamed install med XP SP3 CD.

Anmerkning til artikkelen , å gjøre en XP repair med en disk uten samme servicepack level har aldri vært lurt . Skal man "reparere" XP bruker man en installasjons CD med SPX slipstreamed (samme SP som er på systemet man skal reparere).

Gjest Slettet-Pqy3rC
Skrevet

Det har vært lignende problemer tidligere også, men det er rart MS ikke har funnet noen måte å unngå dette på enda.

Det bunner i at en del oppdateringer skjer først når systemet kommer opp etter restart. Systemet er derfor ikke fullstendig oppdatert før etter restarten.

Så regelen er:

Når du får beskjed om å restarte så gjør det før du fortsetter med ytterligere installasjoner/oppdateringer.

Skrevet (endret)

Dette er ikke unikt for oppdateringer etter sp3. Akkurat samme situasjon dersom en tar en reparasjons-installasjon med sp1a-cd på en XP sp2-installasjon. (dog vil det være andre oppdateringer som ikke vil installeres)

http://forumet.no/blog/themetalgod/index.php?showentry=82

Med andre ord en kjent problemstilling som atter en gang skaper krøll for oppdateringer.

Endret av Mekotekniker'n
Skrevet
hmm, da fantes det en løsning på problemet mitt da. Men den første komandoen funker ikke her. "net stop wuauser" gir meg "systemfeil 1060 har oppstått"

Tjentesten er ikke instalert

Har du stavet rett? "net stop wuauserv" :)

Skrevet

Hmm.. Det her var da underlig å lese.. Var nå helt skråsikker på at jeg var syk den dagen dette sto i media for noen måneder siden jeg, og at alle visste om dette problemet. Har det aldri kommet i media altså ?

Merket problemet for noen måneder siden på maskiner av merke HP og Acer, levert pre instet med sp2... Idet jeg har lagt inn SP3, så har windowsupdate omtrent konsekvent sluttet å virke., Etter noen google søk, fant jeg en løsning, som har funket for meg i alle tilfeller.

http://www.microsoft.com/communities/newsg...p;sloc=&p=1

(Jeg har brukt den mega lange listen over regsvr32 blabla filer som ligger der...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...