Gå til innhold

Gentoo oppdateres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruk minimal-CD-en, og følg handboka til Gentoo slavisk når du installerar for fyrste gong. Når du køyrer ein kommando som den fortel deg at du skal køyre, køyr først man kommando (kun namnet, ber den deg køyre cp -r /mappe/ting/ /anna/mappe skal du køyre man cp), prøv å forstå kva kommandoen vil gjere (med dei brytarane som er vist i handboka), og kva som vil skje. Så skal du sjå du kjem gjennom det, med grunnleggjande kunnskap om administrering av Gentoo etterpå. Du bør installere x86-versjonen, for å unngå å lage fleire hinder (som 64-bits-problem).

 

Du må sjølvsagt ha vilje til å lære det, vil du ha noko som bare virkar, last ned Linux Mint.

 

Det einaste handboka manglar er kjernekonfigurasjon, dette kan du lese om på Gentoo Wiki: HOWTO Detailed Kernel Configuration.

Lenke til kommentar

Arch er absolutt det beste valget hvis du vil sette opp en desktop helt etter dine ønsker og behov, men det krever litt kunnskap.

 

Personlig har jeg aldri hatt sansen for Gentoo. Det å kompilere alt selv tar bare unødvendig mye tid og du sitter igjen med en ytelses forskjell som går mot null på nyere bokser. Da nødvendigvis med unntak av kjerna som er et _must_ å sette opp selv. Tror ikke jeg skal nevne mine syns punker på kjerner som ubuntus generic og server.

Lenke til kommentar
Bruk minimal-CD-en, og følg handboka til Gentoo slavisk når du installerar for fyrste gong. Når du køyrer ein kommando som den fortel deg at du skal køyre, køyr først man kommando (kun namnet, ber den deg køyre cp -r /mappe/ting/ /anna/mappe skal du køyre man cp), prøv å forstå kva kommandoen vil gjere (med dei brytarane som er vist i handboka), og kva som vil skje. Så skal du sjå du kjem gjennom det, med grunnleggjande kunnskap om administrering av Gentoo etterpå. Du bør installere x86-versjonen, for å unngå å lage fleire hinder (som 64-bits-problem).

 

Du må sjølvsagt ha vilje til å lære det, vil du ha noko som bare virkar, last ned Linux Mint.

 

Det einaste handboka manglar er kjernekonfigurasjon, dette kan du lese om på Gentoo Wiki: HOWTO Detailed Kernel Configuration.

Skal nok få det til med håndboka ja, men er ikke så begeistret for håndbøker :p

Arch gikk greit uten håndbok.

 

Hva mener du med 64-bits problemer? Må nesten ha X64 grunnet 4gb RAM..

Linux Mint er veldig bra ja, tenkte å bruke Mandriva men distroene hadde ikke 64-bits versioner dessverre.

 

EDIT: icc: Setter man opp kjerna selv på Arch, eller er dette automatisk? I såfall, er det store fordeler ved å sette denne opp selv?

Endret av todda7 -2rst1-
Lenke til kommentar
EDIT: icc: Setter man opp kjerna selv på Arch, eller er dette automatisk? I såfall, er det store fordeler ved å sette denne opp selv?

 

Med arch får du standard kjerna som ligger i repo. Store fordeler som jeg kan nevne er hurtigere oppstart, mindre bruk av minne og at den tar mindre plass på disken. Setter du alt opp rett kan du også få et raskere system all-over (tenker på /tmp på ramdisk ol). Men tar litt tid første gang man skal gjøre det, du må lese og lære deg hva alle de forskjellige valgene er og hva de gjør.

Lenke til kommentar
EDIT: icc: Setter man opp kjerna selv på Arch, eller er dette automatisk? I såfall, er det store fordeler ved å sette denne opp selv?

 

Med arch får du standard kjerna som ligger i repo. Store fordeler som jeg kan nevne er hurtigere oppstart, mindre bruk av minne og at den tar mindre plass på disken. Setter du alt opp rett kan du også få et raskere system all-over (tenker på /tmp på ramdisk ol). Men tar litt tid første gang man skal gjøre det, du må lese og lære deg hva alle de forskjellige valgene er og hva de gjør.

Aha. Så det man egentlig gjør er å forminsker kjerna og fjerner ting man ikke trenger.

Lenke til kommentar
Jeg merket nesten ingen forskjell når jeg kompilerte kernelen sjøl, og da kjørte jeg Debian GNU/Linux på en P4-maskin med 512MiB RAM. Jeg ville ikke giddet å stresse med det, i hvert fall ikke på Arch Linux som allerede er optimisert for i686.

Bare det å kompilere den selv er ikke nok for å få en merkbar forskjell. Du må velge bort alt du ikke trenger, virtualiserings greier osv.

Lenke til kommentar
Skal nok få det til med håndboka ja, men er ikke så begeistret for håndbøker

Arch gikk greit uten håndbok.

 

Eg har òg installert Arch utan handbok, men dersom du aldri har vore borti ein source-distirbusjon før (Gentoo, Lunar, Source Mage f.eks.) vil du nok lure litt på korleis du går fram. Verktøya i ulike source-distribusjonar er òg meir ulike enn pakkehandsamarar i binære distribusjonar, så om du kan Lunars moonbase er det ikkje sikkert du meistrar Gentoos Portage utan vidare. Samanliknar ein derimot Debians APT mot Fedoras Yum, er skilnadane mindre der.

 

Hva mener du med 64-bits problemer? Må nesten ha X64 grunnet 4gb RAM..

Linux Mint er veldig bra ja, tenkte å bruke Mandriva men distroene hadde ikke 64-bits versioner dessverre.

 

Det kan vere eit ekstra hinder i å gjennomføre installasjonen, spesielt dersom du vil ha Flash og andre småkompliserte ting. Poenget er å ta ting litt og litt, og ikkje kaste deg over alt på ein gong. Maskina krasjar ikkje bare fordi du ikkje får utnytta all RAM-en din. :p

 

Det å kompilere alt selv tar bare unødvendig mye tid og du sitter igjen med en ytelses forskjell som går mot null på nyere bokser.

 

Det er ikkje så mykje å hente på ytelse i dag, nei. Derimot har eg stor sans for Gentoos USE-flags, som gjer at du kan kompilere programvare med akkurat dei funksjonane du har bruk for. Ta Dovecot (e-postserver) som eksempel, eg har ikkje bruk for POP-serveren, men vil gjerne ha managesieve inkludert.

 

flagedit net-mail/dovecot -pop3d +managesieve
emerge -av dovecot

 

Så vert Dovecot installert utan POP-server, men med Managesieve-serveren. Standardflagga inkluderar IMAP-serveren, så den tenker eg ikkje på her.

 

(flagedit er eit tilleggsverktøy, og er ikkje installert som standard, men USE-flags er ein del av Gentoo, flagedit er bare eit verktøy for å handtere dei)

 

Eg føler at USE-flags gjer pakkesystemet meir ryddig enn Debian-varianten, der ein har fleire delpakker (dovecot-common, dovecot-imapd og dovecot-pop3d). Mi preferanse, kanskje andres. Det er i alle fall kjekt å vite om.

 

PKGBUILDs i Arch gjer mykje av det same, men du må utforske configure-skriptet eller dokumentasjonen for programmet for å finne ut kva du skal bruke. Sidan ein PKGBUILD gjev deg ei ny pakke, og ikkje installerar den offisielle pakka, må du òg oppdatere den sjølv dersom du har tilpassa noko. Portage i Gentoo brukar den offisielle ebuild-en (tilsvarar ei pakke), men med dine tilpasningar - òg ved oppdatering, dersom du set USE-flags permament (som vist over).

Endret av enixitan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...