Gå til innhold

Hyper-V endelig offisiell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

JKJK: tror nok vmware sin ESX-server er "bedre", som i støtter mer avanserte funksjoner, enn Hyper-V gjør i denne versjonen. Så det er nok viktig å vurdere hva man egentlig trenger og ikke minst kostnad. Microsoft er jo kjent for å klare levere 80% av funksjonaliteten til 20% av prisen, i forhold til mange "enterprise" produkter (ref. BizTalk vs. andre integrasjonsprodukter).

Lenke til kommentar
Hva er det som gjør det? Har det noen teknisk grunn, eller er det Microsoft som ikke har optimalisert det for noen andre OS?

 

Om du leser IiformationWeek kilden så er det tallet (90%) antageligvis tatt fra en test utført av QLogic og omhandler IO i W2K8 server i virtual vs. ikke-virtual miljø. Har og lest en sak der de som drifter www.microsoft.com/TechNet/MSDN sier att Hyper-V spiser ca. 10% CPU. Men akkurat den kommentaren du reagerte på er det nok HW.no som har lagt til vil jeg tro... ;)

Lenke til kommentar
JKJK: tror nok vmware sin ESX-server er "bedre", som i støtter mer avanserte funksjoner, enn Hyper-V gjør i denne versjonen. Så det er nok viktig å vurdere hva man egentlig trenger og ikke minst kostnad. Microsoft er jo kjent for å klare levere 80% av funksjonaliteten til 20% av prisen, i forhold til mange "enterprise" produkter (ref. BizTalk vs. andre integrasjonsprodukter).

 

 

Helt klart. Men i et produksjonsmiljø så er det fort aktuelt å betale litt ekstra for noe som man vet er sikkert og som er godt etablert, da det gjør support enklere.

Lenke til kommentar

Hyper-V lisensieres såpass rimelig at MS sitt alternativ er lett å komme i gang med...

Funksjonalitet, ytelse og robousthet ligger dog et par år etter VMWare Server.

 

For mange bedrifter vil MS sin løsning være god nok, og driftskompetanse er lett å skaffe.

For miljøer med større krav er ESX eneste løsning i dag (Xen Server tror jeg glipper mellom to stoler nå som Hyper-V tar low-end og ESX high-end)...

 

Kjøper du 2008 Enterprise (ca 20') har du rett til å kjøre 4 ekstra virtuelle servere... Endel mindre bedrifter vil da kunne kjøre hele infrastrukturen sin virtuelt på Hyper-V for en billig penge...

 

 

Wintel

Lenke til kommentar

Har kjørt Hyper-V her hjemme en god stund nå.

Med Hyper-V Manager og WMI api-støtten har de gjort det enkelt å administrere maskiner eller lage avanserte wmi-scripts som kan utføre alt man ellers kan gjøre gjennom manageren.

 

For de som kjører eller har tenkt til å teste det ut anbefaler jeg å ta en titt på hjemmesiden min (signatur) ;)

Laget en hendig sidebar gadget som gir status over maskinene samt lar deg koble til dem. En ny versjon kommer også snart hvor du kan start\stoppe maskiner direkte i gadgetene.

Lenke til kommentar

Vil anbefale alle som er interesert i viritualisering å ta en nærmere titt på Citrix XenServer. Dette er et produkt som har stort fokus på ytelse og har ikke noe singel point of failure som en del av konkurentene kan ha. Produktet er gratis å benytte i den enkleste utgaven og det er kun lisensnøkkelen som skiller de ulike versjonene. Dette gjør det enkelt å teste ut så meget enkelt utvide ved behov.

 

Sender med en lenke til produktet for de som ikke skulle finne det selv.

 

http://citrix.com/English/ps2/products/pro...ntref=hp_nav_US

 

Er sertifisert på XenServer og har benyttet dette i produksjonsmiljø i 2 år nå. Ta gjerne kontakt for erfaringer og mere info.

Lenke til kommentar
Laget en hendig sidebar gadget som gir status over maskinene samt lar deg koble til dem. En ny versjon kommer også snart hvor du kan start\stoppe maskiner direkte i gadgetene.

 

Det var en helt glimrende gadget :) Akkurat noe slik jeg trengte.

 

Du burde ta en titt på siden igjen!

I siste versjon kan du også styre maskinene direkte i gadgeten ;)

Lenke til kommentar
Laget en hendig sidebar gadget som gir status over maskinene samt lar deg koble til dem. En ny versjon kommer også snart hvor du kan start\stoppe maskiner direkte i gadgetene.

 

Det var en helt glimrende gadget :) Akkurat noe slik jeg trengte.

 

Du burde ta en titt på siden igjen!

I siste versjon kan du også styre maskinene direkte i gadgeten ;)

 

Oh, tenkte egentlig foreslå det til deg som en forbedring.. Men, det rakk jeg ikke. He he. Bra jobbet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...