Gå til innhold

Førsteinntrykk: Nokia 6220 Classic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan dere være så snill og huske på følgende når dere tester telefonen:

 

- Sammenligne telefonen ekstra nøye mot N78 og N82.

- Gå litt mer dypt inn på Feature pack 2, hva er forskjellen her, er det noe forbedringer/ulemper.

Lenke til kommentar
Kan dere være så snill og huske på følgende når dere tester telefonen:

 

- Sammenligne telefonen ekstra nøye mot N78 og N82.

- Gå litt mer dypt inn på Feature pack 2, hva er forskjellen her, er det noe forbedringer/ulemper.

Ditto. Det er disse to telefonene folk er nyskjerrige på for tiden.

Lenke til kommentar
Kan dere være så snill og huske på følgende når dere tester telefonen:

 

- Sammenligne telefonen ekstra nøye mot N78 og N82.

- Gå litt mer dypt inn på Feature pack 2, hva er forskjellen her, er det noe forbedringer/ulemper.

 

Det er en del forbedringer når det gjelder Feature Pack 2.

Den ene av de er at den lar deg forhåndsdefinere profiler for tilgangspunkter.

Dvs. at du f.eks. kan ha en hjemme profil der du først velger å kople til din wifi-router, og deretter lar den prøve mobilnettet. Deretter kan du ha en jobb profil der du har angitt wifi-router på jobben.

(Og sist men ikke minst en skole profil).

Antall tilgangspunkter innen en profil er ubegrenset.

 

Feature Pack 2 har bedret sikkerhet hva angår hacking av telefonen.

(Samt at FP1 telefoner har lukket for hacking via TRK).

Dette ser jeg på som en liten ulempe da du ikke kan få tilgang til essensielle mapper som ofte lager krøll dersom du installerer og avinstallerer en del programmer.

(Har selv måtte gå inn i de beskyttede mappene for å fjerne filer som ble liggende etter en betaversjon av Opera Mini. Offisielle version 4 ville ikke installere.)

Selvsagt for den vanlige brukeren så spiller det ikke så mye rolle, men for en person som liker å f.eks. skifte navn på standardikoner og kunne ta backup av viktige ting lagret i telefonminnet er dette uten tvil en ulempe. (Tenker da her på filer fra forskjellige programmer)

 

Når det gjelder N78 har FM-transmitteren blitt fjernet i enkelte land i verden.

(Det spekuleres i om det kun dreier seg om å skifte regionskode for å få aktivert/deaktivert denne softwaremessig)

Mer om FM-transmitteren og lovene her

 

N78 så finnes det allerede tester av denne mot N82

N78 Hands On (Allaboutsymbian)

N78 Hardware & Connectivity (Allaboutsymbian)

Stor Test Av N78

 

Nokia 6220 Classic ser innbydendes ut, dog er det et savn at den mangler 3.5 mm jack.

Et PDF dokument med en del spesifikasjoner finnes her

Det er dog et pluss at den har linsebeskytter på kameraet, noe som en ser mindre og mindre til på telefoner fra Nokia.

(Dette er den vel den 3. Symbian 9.1 / 9.2 telefonen med linsebeskytter som kjører S60v3)

Lenke til kommentar

Hej Norske gutter & jenter,

 

Jeg har også fået fat på en Nokia 6220 Classic, og jeg har skrevet lidt om førstehåndsintrykket - læs her.

 

Jeg har også postet nogle billeder ... og en "unboxing video".

 

Jeg sammenligner bl.a. 6220 Classic med 6120 Classic - jeg har været meget glad for min 6120 Classic, men har spændt ventet på efterfølgeren med forbedringer som TV-out, større skærm og ikke mindst 5 mp kamera m. zenon flash.

 

Fleksness rules!

 

/gersbo

 

 

Nå har vi endelig fått inn Nokia 6220 Classic til test.

 

Les mer

Lenke til kommentar

Er litt enig, synd den mangler Wi-Fi og 3,5mm jack, men personlig tror jeg at denne telefonen muligens blir min neste uansett.

 

Jeg har N82 i dag, men bruker så og si aldri Wi-Fi, eller 3,5mm jacken.

Jeg tenker selv at dette er viktige egenskaper, men i realiteten ender jeg aldri opp med å bruke de :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...