Gå til innhold

Nytt Microsoft-angrep på Japan (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hyggelig for JRPG-fans som eier en 360, men jeg tror ikke det vil hjelpe MS særlig mye i Japan mtp. salg av hardware. Da kan det kanskje slå bedre an i vesten, i og med at 360 ser ut til å være denne generasjonens førstevalg for JRPG-sjangeren (det eneste som ikke kommer til 360 er vel Final Fantasy XIII.. Kingdom Hearts III er fortsatt up in the blue, men det ville overrasket meg om ikke Sony ga Squeenix moneyhats for å holde det PS3-eksklusivt).

Lenke til kommentar

Kan vel bare si ditto Eldritch (Andrew).

 

Nå skal jo Bioshock komme til PS3 og kanskje en liten sjanse for at Mass Effect kommer til samme konsoll. Ahh, tenker jeg, trenger ikke å kjøpe X360. Men så kommer det saker som dette og minner meg på at jeg blir nødt til å kjøpe X360 likevel.

 

Vet at dette er en X360-tråd, men må komme med et lite hjertesukk om at ikke Sony har flere JRGPs.

Lenke til kommentar
Kan vel bare si ditto Eldritch (Andrew).

 

Nå skal jo Bioshock komme til PS3 og kanskje en liten sjanse for at Mass Effect kommer til samme konsoll. Ahh, tenker jeg, trenger ikke å kjøpe X360. Men så kommer det saker som dette og minner meg på at jeg blir nødt til å kjøpe X360 likevel.

 

Vet at dette er en X360-tråd, men må komme med et lite hjertesukk om at ikke Sony har flere JRGPs.

 

Nåja, det kommer jo JRPGs til Sonys gassgrill også ;) Last Remnant dukker opp på PS3, om enn en stund etter 360-utgaven. Eternal Sonata er allerede gitt ut til PS3 i Japan (med en del nytt bonusstæsj), men det er vel fortsatt ikke avgjort om det slippes i vesten. Når det gjelder Star Ocean 4, så er det enn så lenge 360-eksklusivt (men produsenten sa at det var enda ikke avgjort om de ville slippe det til PS3; http://xbox360.ign.com/articles/880/880441p1.html ). Og selvfølgelig FF XIII og FF Versus XIII. Men det er unektelig en litt snodig situasjon vi har, i og med at en amerikansk konsoll ser ut til å være den som får best JRPG-støtte denne generasjonen.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om Ninja Gaiden er så sinnsykt populært i Japan, spillets hjemland, men jeg forstår ikke hvorfor ikke alle sitter inne og spiller det spillet, jeg da... tenker mest på eneren, uansett.

 

..Hva har Ninja Gaiden å gjøre med en tråd om JRPGs? :dontgetit:

Endret av Eldritch
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...