Gå til innhold

Test: Sweex PS040 650 W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Dene ene Sweex'en jeg har hatt fungerte upåklagelig med en godt klokket Prescott + ditto 9800Pro i "hine hårde dager".

Det var en 400w med "ynkelige" 15A på 12V rail.

Men den var stillegående og sviktet aldri. :)

 

Det er vel bare prisen som taler for slike PSU'er.

 

PS.

Kudos til Jørgen som ikke bare tester rådyre PSU'er. :thumbup:

Greit å se at en slik billig sak faktisk er helt grei for de som tenker budsjett og ikke skal kjøre Quad@5.+Ghz + "Quad-SLI/XFire".

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Har hatt en slik 650W Sweex stående i stasjonær-PC-en min i 3-4 år. Da jeg kjøpte den, kostet den mindre enn en tilsvarende "wattet" Qtek (tror jeg betalte 3-400 kr for den da), og den hadde samme gullfargen som Qtek hade, så jeg hadde ikke særlig store forventninger til den (men jeg hadde bruk for en PSU, etter at min gamle Enermax hadde tatt kvelden med tre store smell).

 

Har aldri hatt problemer med denne strømforsyningen. Jeg tok ganske raskt og koblet viften på viftestyringen, men mener å huske at den også før dette var ganske stillegående (ikke lydløs, men jeg har hørt langt verre).

 

Synes forresten at 12V-uttaket på baksiden ikke er så dumt (tror ikke artikkelen nevnte denne). Jeg har ikke brukt den selv, men det kan vel hende at den kan komme til nytte for noen.

Endret av Flex
Lenke til kommentar
Tippa på at dei som produsera PSU har rimeleg døve, så dei hørte ikkje vifta, og derfor kalla dei den low-noise :p

 

Men den 12V linja var meget rar...

 

Men PSUen er svært billeg...

low noise kan faktisk også være jfr. elektrisk støy :p

 

Ellers, er vel grei PSU for macgyvers som modder den med en bedre vifte(?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...