Gå til innhold

DIGITAL Get box? eller er den analog?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan kan de si det når den eneste muligheten til å få signalet til TVen er via ANALOG scart kabel? Da har jeg jo strengt tatt analog tv med bedre bildekvalitet! Føler meg litt snytt her.

 

Dette er vel en diskusjon som var for et par år siden, du er litt sent ute..

 

Men for det første, ingen tvil om at kvaliteten er utrolig mye bedre med digital-tv selv om siste meteren er analog og for det andre så kan du hente deg en Hd Pvr nå med Hdmi utgang.

Av de som har byttet til en slik boks er det nesten like mange som synes bildet er bli bedre med Hdmi som de som synes det motsatte.

Endret av Panter
Lenke til kommentar

Når signalet kommer til deg har det gjerne reist flere kilometre eller flere mil. At det på den lange veien har vært digitalt har stor betydning for kvaliteten.

At da kun den siste meteren hos deg ikke er det har liten betydning, men det er sant det du sier, den biten er analog.

 

Men hva vil du egentlig frem til? Ta de for villende markedsføring eller få argumenter til å kunne heve kontrakten eller hva?

Lenke til kommentar
Argumenter til å heve kontrakten er målet ja, altså å bruke villedende markedsføring som grunn.

 

Regner med du fikk boksen i hus de siste dagene? Hvordan gjorde du kjøpet, over nettet?

 

Edit. Ser nå du har kjøpt over disk.

Endret av Panter
Lenke til kommentar

... haha.. bildet er jo ikke digitalt uansett, den siste meteren fra skjermen til hjernen din er bildet uansett analogt. Det er jo ikke digital-TV uansett om man bruker HDMI :p Det finnes ingen digital TV, fordi ingen har enda klart å lage digital tilkobling til hjernen.

 

.. mulig noen fatter poenget.

Lenke til kommentar

Latterlig av GET å komme med SCART PVR bokser først også ett par mnd. etterpå komme med HDMI.

 

Det betyr jo i praksis at hvis man vil benytte seg av TV tilbudet man faktisk betaler for frem til HDMI boksen kommer, så må man betale for å få den analoge boksen først også betale igjen for å få den digitale HDMI boksen?

 

Er iallefalld et som er tilfellet hos min mor som jeg nettopp koblet opp den analoge boksen hos. ok, hun skulle ikke ha HDMI unasett, men hvis jeg fremdeles hadde bodd der, så hadde problemet vært reelt og jeg tipper det er det hos MANGE!

 

LATTERLIG!

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Et par måneder? PVR dekoderen har jo vært på markedet i et par år nå.. Og det er vel bare og sende inn den gamle PVR dekoderen og få en HD PVR for 20,- ekstra i måneden?

 

Min mor fikk tilbud om PVR dekoderen for ett par mnd. siden ja. Tror de betalte 1500kr for å få selve boksen uten endring i abbo de hadde fra før. Hvis de bare kan sende boksen inn og betale det ekstra i mnd. det koster for å få de ekstra HD kanalene, så er det bra. Men med tanke på de erfaringene jeg/vi har med Get så hadde det ikke overrasket hvis vi måtte betale engangsgebyr på 1500kr eller så for den HDMI boksen også...

 

Bra om det ikke er slik da...

Lenke til kommentar
1500,- da betaler dere ikke noe i måneden for og ha dekoderen? eller kommer det i tillegg?

 

De 1500 er nok for en nettoppgradering, installasjon av nytt antennepunkt el. Det har ikke noen med boksen å gjøre. Get selger ikke produkter, men leier de ut.

Endret av Panter
Lenke til kommentar
Latterlig av GET å komme med SCART PVR bokser først også ett par mnd. etterpå komme med HDMI.

 

Det betyr jo i praksis at hvis man vil benytte seg av TV tilbudet man faktisk betaler for frem til HDMI boksen kommer, så må man betale for å få den analoge boksen først også betale igjen for å få den digitale HDMI boksen?

 

Er iallefalld et som er tilfellet hos min mor som jeg nettopp koblet opp den analoge boksen hos. ok, hun skulle ikke ha HDMI unasett, men hvis jeg fremdeles hadde bodd der, så hadde problemet vært reelt og jeg tipper det er det hos MANGE!

 

LATTERLIG!

GET leier ut bokser. Du kjøper ingenting. Poenget ditt var?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

spurte du om hva slags utganger denne boksen hadde når du kjøpte den? ble du fortalt hva som gjorde dette til en digital løsning? (kanske du fikk det med i papirsform?) ting som er vesentlige å tenke på.

men som nevnt rett over meg her så har du ifølge get uansett 14 dagers angrerett så bruk den du.

 

personlig ser jeg ikke problemet det er en tuner som tar imot digitale signaler som gjør at du får et bedre bilde blant annet.

 

det at den digitale mottakerboksen ikke har digital utgang kan ikke jeg se er noe slags kontraktsbrudd, misvisende reklame eller lignende, rett og slett fordi det er en digital mottaker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...