Gå til innhold

Ybs.no er konkurs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tiden da hvem som helst kunne starte en webshop i garasjen er forbi.

 

Et tips til andre som har lyst til å starte en webshop; finn et bra navn. Ybs.no er så langt fra et bra navn man kan komme.

 

Er det så vleidg mye dårligere enn feks mpx? Ellers er det relativt hard konkurranse på denne fronten, at noen bukker under er vel uunngåelig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Sjekket noen priser på deres webbutikk.

 

Ikke rart det er konk.

 

ASUS GeForce 8800GT 256MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI-I/ HDCP

SKU: EN8800GT/HTDP/256M

DVI: 2 - Interface: PCI-E - Qty/Pack: 1

3 638,-

[2 910,- ekskl. mva]

 

 

 

ASUS HD 3870 TOP PCI-E 512MB DDR3 512BIT

 

ASUS HD 3870 TOP PCI-E 512MB DDR3 512BIT

SKU: EAH3870 TOP/G/HTDI/5

DVI: 2 - Interface: PCI-E - Qty/Pack: 1

4 119,-

[3 295,- ekskl. mva]

 

EDIT: Har sjekket flere varer, ser ut til at det er 2-3 ganger vanlig pris :p

 

INTEL Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

SKU: BX80557E6850

Socket: Intel Socket 775

4 685,-

[3 748,- ekskl. mva]

 

 

 

INTEL Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

 

INTEL Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

SKU: BX80562Q6600

Socket: Intel Socket 775

4 779,-

[3 823,- ekskl. mva]

 

 

 

INTEL Core 2 Quad Q6700 2.67GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

 

INTEL Core 2 Quad Q6700 2.67GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

SKU: BX80562Q6700

Socket: Intel Socket 775

9 325,-

[7 460,- ekskl. mva]

 

 

 

INTEL Core 2 Extreme QX6850 3GHz 1333Mhz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

 

INTEL Core 2 Extreme QX6850 3GHz 1333Mhz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

SKU: BX80562QX6850

Socket: Intel Socket 775

17 166,-

[13 733,- ekskl. mva]

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar
Er det så vleidg mye dårligere enn feks mpx? Ellers er det relativt hard konkurranse på denne fronten, at noen bukker under er vel uunngåelig.

 

Synes MPX også er et veldig dårlig navn. Komplett og Netshop har gode navn synes jeg. Enkelt å huske. Netshop hadde jo også et elendig navn i starten. Hardwarebutikken eller hva det nå enn var.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min Sony Ericsson P1i (inkl. Bluetooth-GPS og Wayfinder) i fjor via forhåndsbestilling fra YBS.no (bestilt 26. juni, kontrollsjekket om girobetaling var mottatt + et par tilleggsspørsmål 5. juli), og det eneste jeg opplevde av problemer, var at de ikke opplyste meg om endringer i releasedato etter hvert som tiden gikk (opprinnelig release stod oppført som 10. juli, ble senere endret til 26. juli). Jeg fikk det jeg hadde bestilt på releasedagen (tror det var rundt 1. august eller der omkring), og til en grei pris (rundt 4200,- pluss frakt - med tanke på at GPS-modul fulgte med - mener også på at det var billigste pris før release).

 

Kudos til daglig leder for raskt svar på e-post, men minus til YBS for at jeg selv måtte ta kontakt før jeg fikk noe info (noe slikt burde gå automatisk ved endringer i leveransedato om varen ikke er på lager).

Lenke til kommentar
Er det så vleidg mye dårligere enn feks mpx? Ellers er det relativt hard konkurranse på denne fronten, at noen bukker under er vel uunngåelig.

 

Synes MPX også er et veldig dårlig navn. Komplett og Netshop har gode navn synes jeg. Enkelt å huske. Netshop hadde jo også et elendig navn i starten. Hardwarebutikken eller hva det nå enn var.

Jeg sjekket Brønnøysundreg. sin liste over kunngjøringer, og Netshop var opprinnelig registrert som "HANDELSBEDRIFTEN AS". Ikke noe bedre navn, nei.

 

 

edit: :blush: Så nettopp at YBS=YourBestShop i toppen.

Endret av NeonNero
Lenke til kommentar
Okey jeg bor da i Harstad og har aldri hørt om denne webbutikken

 

Kanskje dem burde ha satset noen kroner innenfor markedsføring.

 

Bor også i Harstad har heller ikke hørt om Ybs

 

To gater nedenfor byskillet, i et rødt bygg i nærheten av et eller annet bilrengjøringsfirma.

 

YBS feilet på flere måter. Den beste måten var det faktum at http://ybs.no fører til en 403 side. Man MÅ ha www forran. Så om noen fortalte de adressen "ybs.no" så var det ingen som fant den, så det at de bare hadde skriften ybs.no i den lille reklamen jeg har sett for de... veeel...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1

Jeg har heller ikke hørt om denne nettbutikken. Litt av ett navn de har valgt også YBS, en forkortelse for your best shop (den var ikke det akkurat). Og når man kommer på nett så er det oversatt på norsk "ditt beste kjøpesenter". Allerede her har de gjort en tabbe med navnevalget. Men de kunne jo brukt mer penger på markedsføring også. XD og mpx er jo også dårlige navn men YBS er værre.

Lenke til kommentar

Jeg tror dere tar feil her. Det er ingen ting som er feil med forkortelsesnavn dersom det er godt gjennomført.

 

MPX har et fungeremde navn, dessuten er det vel en årsak til at både PSdata og Hydro Texaco etter så mange år skifter navn til PS og YX. Nå har egentlig Hydro Texaco gått under navnet YX lenge men først i senere tid at alle skilt har blitt byttet om til YX.

 

I dette tilfellet ser det ut som det bare er lagt opp en dårlig webshoptemplate, funnet på et navn og bare latt det halte og gå. Slikt virker sjelden i praksis.

Lenke til kommentar
Jeg tror dere tar feil her. Det er ingen ting som er feil med forkortelsesnavn dersom det er godt gjennomført.

 

MPX har et fungeremde navn, dessuten er det vel en årsak til at både PSdata og Hydro Texaco etter så mange år skifter navn til PS og YX. Nå har egentlig Hydro Texaco gått under navnet YX lenge men først i senere tid at alle skilt har blitt byttet om til YX.

 

I dette tilfellet ser det ut som det bare er lagt opp en dårlig webshoptemplate, funnet på et navn og bare latt det halte og gå. Slikt virker sjelden i praksis.

 

Alle de selskapene du nevner har brukt enormt mye penger på markedsføring. PS er også et greit navn, siden det også er en forkortelse som blir brukt til vanlig. Det er nesten som et ord å regne. Ikke et topp navn, men helt ok.

Hvis man ikke har mye penger (noe som er vanlig blant oppstartsfira), bør man ha et bra navn.

Lenke til kommentar
Okey jeg bor da i Harstad og har aldri hørt om denne webbutikken

 

Kanskje dem burde ha satset noen kroner innenfor markedsføring.

 

Bor også i Harstad har heller ikke hørt om Ybs

 

To gater nedenfor byskillet, i et rødt bygg i nærheten av et eller annet bilrengjøringsfirma.

 

YBS feilet på flere måter. Den beste måten var det faktum at http://ybs.no fører til en 403 side. Man MÅ ha www forran. Så om noen fortalte de adressen "ybs.no" så var det ingen som fant den, så det at de bare hadde skriften ybs.no i den lille reklamen jeg har sett for de... veeel...

Jeg bruker aldri www forran adresser da nettleseren orner det selv. Hvorfor virker det ikke på akkurat dennne adressen? Har prøvd selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...