Gå til innhold

Apples oppgraderer bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah, da har jeg bare ikke sett godt nok etter eller fra rett vinkel. Jeg har bare sett de forskjellige overgangene som må til for å koble skjermer til og har alltid lurt på hva logikken bak er. Men det er da sikker bare på non-pro utgavene det gjelder.

 

Jeg har ikke tid nå, men skal sjekke om nye non-pro også har fått DVI når jeg kommer på jobb.

Lenke til kommentar
Ah, da har jeg bare ikke sett godt nok etter eller fra rett vinkel. Jeg har bare sett de forskjellige overgangene som må til for å koble skjermer til og har alltid lurt på hva logikken bak er. Men det er da sikker bare på non-pro utgavene det gjelder.

 

Jeg har ikke tid nå, men skal sjekke om nye non-pro også har fått DVI når jeg kommer på jobb.

DVI er vel standard på alle de nye maskinene men Apple hadde noe som het "Apple Display Connector" en stund, mulig det er det du tenker på
Lenke til kommentar
Du må ha den dyreste?

 

Husk, at du får lett rabatt, hvis du melder deg inn i ADC (Apple Developer Connection). Står om det på mac1.no forumet.

 

Studentrabatt fins det også hvis du er student.

 

Får ta en titt på det :)

 

 

Nei, jeg må ikke ha den dyreste (da hadde jeg jo valgt 17" uansett ;))

 

Det er snakk om her at en "vanlig" MacBook rett og slett ikke fyller de kravene jeg er ute etter.

Tenker da hovedsaklig på den integrerte skjermkort løsningen (Intel GMA X3100) samt skikkelig DVI-utgang.

 

Byggekvaliteten på en vanlig MacBook har heller aldri vært noe særlig å skryte av, de jeg kjenner på skolen som har MacBook har jo klart å "slitt ut" sinn på under 1års bruk, og det virker jo ikke så alt for lovende.

MacBook Pro er jo mye mer solid bygget og har den praktiske bakgrunnbelysningen bak tastene :)

 

 

Men det er jo først og fremst skjermkortet i vanlig MacBook som gjør den helt uaktuell for meg, og som gjør at jeg "må" ha en Pro ;)

Og når jeg først skal ha en "Pro" så velger jeg den med 6MB L2 Cache og 512MB GDDR3 skjermkort minne :)

 

 

Det jeg vil frem til er jo at prislappen på over 19'000 kroner på ingen måte samsvarer med maskinvaren du betaler for.

Pluss at jeg må skaffe 4GiB RAM minnebrikker ved siden av til ca 800kroner.

 

Ikke engang Dell krever så mye for maskinvaren, du kan jo få nesten tilsvarende maskinvare, og bedre til over fire - fem tusen kroner billigere. Og jeg syntes det er litt for dyrt å betale over fire tusen kroner bare får å kunne dual-boote Mac OSX og Windows ;)

 

Da betaler jeg jo rett og slett over fire tusen kroner for å få Mac OSX, som jeg må betale over tusenlappen for å oppdatere fra tid til annen. Og det syntes jeg er litt vell stivt ;)

Lenke til kommentar
Ikke engang Dell krever så mye for maskinvaren, du kan jo få nesten tilsvarende maskinvare, og bedre til over fire - fem tusen kroner billigere. Og jeg syntes det er litt for dyrt å betale over fire tusen kroner bare får å kunne dual-boote Mac OSX og Windows ;)

 

Da betaler jeg jo rett og slett over fire tusen kroner for å få Mac OSX, som jeg må betale over tusenlappen for å oppdatere fra tid til annen. Og det syntes jeg er litt vell stivt ;)

 

betaler også for nesten 1kg mindre vekt en de fleste andre 17" og selfølgelig design'en(ingen liker å innrømme det) og carepacken til apple er vel blandt de bedre?

Endret av asimov
Lenke til kommentar
betaler også for nesten 1kg mindre vekt en de fleste andre 17" og selfølgelig design'en(ingen liker å innrømme det) og carepacken til apple er vel blandt de bedre?

 

tja. designen til Apple synes nå ikke jeg er så tøff jeg da. Det er mye av det samme uansett hva slags Apple produkt det er. Hvit, Aluminium, glatte kanter. KJEDELIG!

 

Dell XPS har et mer tøft utseendet. Med Mac så er det enten eller om du liker det eller ikke. Personlig er jeg ikke noe Mac-bruker.

 

Og det at Macbook Pro fikk Multi-touch touchpad og "Penryn" prosessor kom ikke som noe sjokk. Dette ventet vi bare på siden Macbook Air ble lansert.

Lenke til kommentar
Herlig!

 

Fikk for under en uke siden min macbook :(

Blir nok retur da ja... er jo ikke no stress, men tar tid :p

 

 

Synes det er litt teit at macbook´n ikke fikk multi tuch...

Er forresten penryn så mye bedre?

 

Er vell simpelthen fordi Apple ønsker at folk skal skaffe de dyrere modellene, og derfor bare tilbyr MultiTouch på de.

De mener vell MacBook rett og sletter for billig til å ha en slik funksjon ;)

 

Når det kommer til Penryn så er det en del bedre ja, 45nm kjerne (ikke 65nm) høyere frekvenser, noen modeller har dobbelt så mye L2 Cache minne, samt bruker mindre strøm per MHz ;)

Lenke til kommentar
Så typisk. : (

Fikk en 2,2 Ghz. MacBook med 2 GB ram for 13.000 i jula...

Nå koster 2,4Ghz kun litt over 10.000 sammenlignet med 2,2 Ghz til 12.000@

OG det inkluderer 2 GB ram!!!

 

Sånn har det alltid vært med datakomponenter. Jeg kjøpte min Macbook Core2Duo (mb versjon 2) november 2006, og da kostet 2Ghz-modellen 14k, med 1gb minne. Mindre enn ett halvår etterpå satte de den ned 2k+. Hvis man skal sitte å vente til det alltid kommer en ny oppdatering, så får man aldri kjøpt seg noe.

Lenke til kommentar
Jeg har veldig lyst på en slik en, men pga CPU Whine problemet så tør jeg ikke :(

Problemet du refererer til har vært fikset i lang tid, og uansett; får du maskinvare med feil (det gjelder alle leverandører, ikke bare Apple) så leverer du den jo bare tilbake så får du ny. What's the problem?

 

Syntes nok dessverre en MacBook Pro fremdeles er for dyr sad.gif

18'000 er nok litt stiv

Hva snakker du om? Den koster 15.500,-

 

Hvis man skal sitte å vente til det alltid kommer en ny oppdatering, så får man aldri kjøpt seg noe.

Amen. Jeg kjøpte min MBP i mai 2006, like etter de ble introdusert (med Core Duo, ikke Core 2 Duo) og nå er det på tide med en oppgradering (maskinen ble bestilt på tirsdag :) selv om det er sannsynlig at Apple vil komme med enda en oppgradering i løpet av sommeren en gang.

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...