Gå til innhold

Popcorn Hour - Lettaste vegen til streaming av ALT?


Anbefalte innlegg

ph_a-100.jpg

 

Popcorn Hour A-100 allows you to pull in digital video, audio and photos from various sources for your enjoyment on your HDTV or Home Theater setup.

 

You can stream or playback your digital media content from a variety of sources, such as your PC, NAS, digital camera, USB mass storage devices (Flash drive, HDD, DVD drive) , internal HDD* and even directly from the Internet via the Media Service Portal.

 

It also serves as a NAS and a BitTorrent peer-to-peer downloader** to eliminate the need to switch on a PC or other device for this purpose.

 

The Popcorn Hour A-100 supports the latest high bitrate video formats (MPEG2 MP@HL, H.264 [email protected], VC-1 AP@L3 in TS of at least 40Mbps) to give you up to 1080p high-definition videos.

 

In recognition of advances in Internet TV, the A-100 supports peer-to-peer Internet TV streaming technology from SayaTV, as well as popular unicast internet TV such as YouTube, Google Video and Metacafe via the Media Service Portal.

 

The A-100 firmware is upgradeable to support future media containers, codecs and features.

 

* HDD not included

** An internal HDD is required for these functions.

 

 

Specification :

 

Connectivity:

- Bonjour

- UPnP SSDP

- DLNA

- Windows Media Connect

- Windows Media Player NSS

- SMB

- NFS

- HTTP servers: myiHome, WizD, SwissCenter, MSP Portal, Llink, GB-PVR

- BitTorrent P2P

- NAS access : SMB, NFS, FTP

- Web services

 

- Video : YouTube, Google Video, MetaCafe, VideoCast, DL.TV, Cranky Geeks

- Audio : iPodcast, Radiobox, ABC News

- Photo : Flickr, Picasa

- RSS feed : Yahoo! Weather, Yahoo! Traffic alerts, Yahoo! Stock, Cinecast, Traffic Conditions.

- Peer-to-peer TV : SayaTV

- Internet Radio : Shoutcast

 

 

Media files supported :

Video containers:

- MPEG1/2/4 Elementary (M1V, M2V, M4V)

- MPEG1/2 PS (M2P, MPG)

- MPEG2 Transport Stream (TS, TP, TRP, M2T, M2TS, MTS)

- VOB

- AVI, ASF, WMV

- Matroska (MKV)

- MOV (H.264), MP4, RMP4

 

Video codecs:

- XVID SD/HD

- MPEG-1

- MPEG-2

- MP@HL

- MPEG-4.2

- ASP@L5, 720p, 1-point GMC

- WMV9

- MP@HL

- H.264

- BP@L3

- [email protected]

- [email protected]

- [email protected]

- VC-1

- MP@HL

- AP@L3

 

Audio containers:

- AAC, M4A

- MPEG audio (MP1, MP2, MP3, MPA)

- WAV

- WMA

 

Audio codecs:

- WMA, WMA Pro

- AAC

- MP1, MP2, MP3

- LPCM

- Audio pass through : DTS, AC3

- Photo formats : JPEG, BMP, PNG, GIF

- Other formats: ISO, IFO

- Subtitle formats : SRT, SMI, SUB, SSA

- DRM

 

Cardea DRM (WMDRM-ND)

Chipset

 

Sigma Designs SMP8635

Memory

 

256MB DDR SDRAM, 32MB Flash

Audio/Video outputs

 

HDMI v1.1 (up to 1080p)

Component Video (up to 1080p)

S-Video

Composite Video

Stereo Analog Audio

S/PDIF Coax Digital Audio Interface

 

2x USB 2.0 host

Parallel ATA

Network

 

Ethernet 10/100

Power

 

12V DC, 3A

Dimension

 

Width 10.5"(270mm) x Depth 5.25" (132mm) x Height 1.25" (32mm)

Weight 2.2 lbs (1Kg)

 

 

Package Content

NMT A-100 (HDD not included)

100~240V Power Adapter and 3 Prong Flat US Power Cord

1.5M length HDMI cable

Remote Control with 2 "AAA" batteries

Quick start guide

Har lest diverse tilbakemeldingar på diverse fora over nettet. Og stort sett er det 100% positivt. Sjølvsagt har den nokre setbacks, men dette er ting dei ordnar på med FW updates. Og det er visstnok ikkje longt imellom desse, ifølge forum-goers.

 

Poenget er at denne saken streamer alt eg har av HD materiale, UTAN noko som helst konvertering. Så bye bye half-ass mediacenter (PS3), hello popcorn!

 

Brukar pr. idag ein XBMC til 'all my viewing pleasures' -- men det ser ut som denne, som også støttar streaming over SMB endeleg kan erstatte den gode gamle XBOXen.

 

 

Nokon her med erfaringar?

 

Eg la nett inn bestilling hos Komplett :D

Endret av Gaz West
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste (seriøse) svakheten jeg kan se med denne, er at den ikke har TVtuner.

Håpernoen finner en måte man kan bruke TVkort via USBportene på den.

 

Da er det gull.

(Har allerede bestilt fra Amentio, men hadde ikke gjort noe om man kunnne modde den til å bli enda fetere :o) )

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
venter spendt på tilbakemelding av denne jeg og, da jeg er ute etter en erstatter for XBMC siden hardwaren i xbox'n kommer til kort enkelte ganger, f.eks hd kodede filmer osv...

samt støyen...

 

Eneste som er minus med denne i forhold til gamle xbox er at den ikke kan

les erar filer. Men jeg tror du kan ordne det om du setter en harddisk

i tingen og legger innpå skript :)

 

Utenom rar greia er den så og si perfekt!

Lenke til kommentar

Jeg har hatt denne spilleren i litt over 2 uker og må si meg kjempefornøyd med denne. Den spiller alt av film-filer jeg mater den med bl.a. endel 1080P filmer som den streamer fra PC-en min.

 

Hmm, hvor stor harddisk støtter den ?

Vet ikke hvor store disker den støtter, men den støtta ihvertfall min seagate 400gb disk.

 

Den finner Sharede folders i Vista. Men det krever at du enabler guestbrukeren og gir ham leserettigheter til alle filer i den delte mappa. Det er litt skummelt. Ett annet minus er at smb-sharing gir dårlig hastighet fra pc til burken vs. http og nfs.

 

Derfor bruker jeg heller http-serverprogramvaren som firmaet bak boksen har laget. myIhome heter det. Det er ett program som du installerer på PC-en din og deler det du velger å dele til boksen på en enkel måte.

 

Noen av di negative sidene ved denne boksen er en veldig dårlig musikkspiller. Den spiller av alt av formater, men du kan ikke kø'e låter. Skulle du gå ut av mappa som fila ligger i stopper musikken. Dette er ikke noe problem for meg da jeg kjøpte denne til å streame film fra PC-en min.

 

En annen negativ side ved den er treg overføring av filer. Det går ikke raskere enn ca. 4-5 mb i sekundet ved bruk av ftp eller nfs.

 

Elendig bruksanvisning. Men dette veies opp av ett veldig godt forum på produsentens internettside som forklarer det meste om installasjon og bruk.

 

-

 

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med denne spilleren. Prisen er jo suveren i forhold til produktene fra Tvix.

Lenke til kommentar
Ser ut som man har funnet frem en work-around med avspilling av .rar filer nå. [LINK]

 

Støtter den iso-filer i diverse formater slik som XBMC gjør? og hva slags disk interface er det(S-ATA eller IDE)

 

Takk for tipset om llink, skal teste den ut ikveld :)

 

 

Den støtter så godt som alt av container-filer (.iso, .mkv, mpg2 ts, osv).

 

Diskinterfacet er IDE.

 

Jeg har kjøpt en IDE til compact flash overgang. Pga. støy så setter jeg disken i PC-en min istedet for og kjøper ett cf-card på 8 GB som jeg setter i. Overgangen koster 5-6 dollar inkl. frakt på eBay.

 

Du kan også kjøpe en IDE til S-ATA overgang.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har hatt min siden påske, og har berre eit par ord og seie;

FANTASTISK boks.

 

Sidan eg ikkje har disk i boksen (vil ha den 100% lydlaus) - må eg pakke opp alle rar arkiva mine på PCen. Til dette brukar eg SCRU ( http://www.tmoogle.com/scru/ ).

Veit at winrar har ein liknande funksjon, men synes denne er mykje betre, og kjappare.

 

Køyrer alt av HD materiale - har merka den slit litt med 1080p releasar i MKV level 5.1. Dog det er omskiftingar i scenen, som gjer at Level 4.1 skal nyttast meir og meir. Kan lese meir om MKV levels her: http://en.wikipedia.org/wiki/H.264#Levels

 

Once you go HD, you don't go back to SD.

 

Har funne ut at ved hjelp av myihome applikasjonen får eg ein ganske stor performance increase. Buffertid korta ned med ca 5-7 sekund. Denne applikasjonen brukar HTTP protokollen faktisk, istadenfor windows sin samba, som kjent ikkje er så altfor bra. Dog, streaming via samba fungerar heilt fint -- tek berre litt lenger tid og buffre.

 

Dog XBMC er høgst aktuelt endo, då PCH A-100 ikkje er i nærheten like bra som fest jukebox.

Lenke til kommentar

Fikk denne i hus for et par dager siden. Har kjørt oppdatering av firmware, men får den ikke til å spille lyden på .MKV filer (Matroska)...!

 

Har prøvd med mange andre filsorter og der sluker den alt, men altså ikke lyden på MKV.

 

Har også testet både analog og digitalutgangen på den!

 

FORSLAG TIL LØSNING, FOLKENS?!?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har hatt denne spilleren i litt over 2 uker og må si meg kjempefornøyd med denne. Den spiller alt av film-filer jeg mater den med bl.a. endel 1080P filmer som den streamer fra PC-en min.

 

Hmm, hvor stor harddisk støtter den ?

Vet ikke hvor store disker den støtter, men den støtta ihvertfall min seagate 400gb disk.

 

Den finner Sharede folders i Vista. Men det krever at du enabler guestbrukeren og gir ham leserettigheter til alle filer i den delte mappa. Det er litt skummelt. Ett annet minus er at smb-sharing gir dårlig hastighet fra pc til burken vs. http og nfs.

 

Derfor bruker jeg heller http-serverprogramvaren som firmaet bak boksen har laget. myIhome heter det. Det er ett program som du installerer på PC-en din og deler det du velger å dele til boksen på en enkel måte.

 

Noen av di negative sidene ved denne boksen er en veldig dårlig musikkspiller. Den spiller av alt av formater, men du kan ikke kø'e låter. Skulle du gå ut av mappa som fila ligger i stopper musikken. Dette er ikke noe problem for meg da jeg kjøpte denne til å streame film fra PC-en min.

 

En annen negativ side ved den er treg overføring av filer. Det går ikke raskere enn ca. 4-5 mb i sekundet ved bruk av ftp eller nfs.

 

Elendig bruksanvisning. Men dette veies opp av ett veldig godt forum på produsentens internettside som forklarer det meste om installasjon og bruk.

 

-

 

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med denne spilleren. Prisen er jo suveren i forhold til produktene fra Tvix.

 

 

Er det ikke mulig å overføre kjappere enn 4-5 mb i sekundet? har ganske mange filmer jeg skal ha på harddisken tenkte jeg.

Lenke til kommentar
Fikk denne i hus for et par dager siden. Har kjørt oppdatering av firmware, men får den ikke til å spille lyden på .MKV filer (Matroska)...!

 

Har prøvd med mange andre filsorter og der sluker den alt, men altså ikke lyden på MKV.

 

Har også testet både analog og digitalutgangen på den!

 

FORSLAG TIL LØSNING, FOLKENS?!?

Dette opplevde eg med nokre MKV filer sjølv, på ein litt eldre firmware. Dersom du køyrer nyaste, frå april 2008 (trur eg) - skal dette væra ordna.

Men, start mkven du har problem med, dersom lyden er borte, trykker du på "0" knappen på fjernkontrollen. Dog, dette er som sagt ordna i siste firmware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...