Gå til innhold

Guide: Hvordan bruke gmail i msn


JFM

Anbefalte innlegg

Hvordan bruke gmail i msn?

Vet det finnes folk som plages med dette, så jeg tengte det kunne være fint med en guide.

 

 

Det første du trenger er en konto på www.gmail.com (men det skriver jeg ikke noe mere om)

Denne Guiden funker på hvilken som hels e-postkonto som ikke støtter MSN (passport) fra starten av. Alså ikke bare Gmail

 

 

Gå inn hit

Trykk på Sign up for an account

Velg: use my e-mail address

Fyll ut det som skal stå på sida. I e-post ruta fyller du inn din gmail-konto. F.eks [email protected]

I passord ruta skal du skrive ditt "msn passord". Det er det passordet du senere skal bruke for å logge deg på MSN. Det kan godt være det samme som du bruker i Gmail.

Nå har du lagd deg en Windows Live ID konto.

 

Logg inn her

Bruk passordet som du oppretta ovenfor.

Trykk på Verify your e-mail address

Du vil etter hvert få en e-post. Denne må du bekrefte.

Når du har gjort det kan du logge deg inn på msn.

___________________________________________

 

 

Ønsker du å legge til alle kontaktene du hadde fra før på den gammle msn kontoen?

 

Logg in med den gamle msn-kontoen. Trykk på: Kontakter>Lagre direktemeldingskontakter. Lagre de på f.eks skrivebordet

 

Logg inn med din nye msn-gmail konto. Trykk på Kontakter>Importer direktemeldingskontakter. Velg fila som du lagra på skrivebordet. Nå må kontaktene godta at du har lagt dem til.

 

 

 

Lykke til.

 

PS: Savner du noe i guiden? Har jeg gjort noe feil? Send meg en PM om det.

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette gjelder vel det samme om du har noen andre e-poster som ikke blir knytta til passport automatisk, gjør det ikke?

 

Slik som f.eks er med når du kjøper domene osv.

 

Kunne vel ha tatt med det i posten? ;)

 

Vet ikke om det er det funker på samme måte. Noen som kan prøve? :p

Hvis noen bekrefter at det går så kan jeg legge det til i først post.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

1 milliard takk til han eller hun som skrev denne oppskriften!!

Klarte av en eller annen idiotisk grunn å slette hele kontoen min så jeg har vært uten msn i 1 uke nå :p

Men.. ALLE kontaktene mine ble slettet, og de er sårt savnet.. Noen som vet hvordan jeg kan få de tilbake uten å måtte spørre alle kontaktene mine face to face om hva adressen deres er? Husker bare tre stk i hodet, og det er så tungvint å skaffe seg alle sammen på nytt igjen hvis jeg må drive å spørre de om msn-adressen sin..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...