Gå til innhold

Gode "jente spill" til PC?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har nylig mekket sammen en ny maskin til min søster, og jeg tenke jeg skulle spandere på å legge med et par spill før jeg sendte den bort siden dette er i praksis den første skikkelig maskinen med god 3Dytelse som hun har hatt. min søster er på ingen måte en gamer, men hvis hun får litt "hjelp" i form av et spill som skikkelig treffer, så synes hun ofte det er skikkelig gøy.

 

Jeg ser derfor etter forslag på spill som er litt typiske "jente-hits". Hun er rett under 30 år gammel, så vi snakker ikke om noe "Barbie på ranchen" type spill altså ;) Tenke, bygge, pussle og spill med god story er vel heller det som slår ann.

 

Hittil har jeg selv funnet på å gi/låne henne fra min samling:

Portal

Den lengste reisen 1 og 2

Sims 2 (med en drøss av de ekspansjonspakkene, dette vet jeg fra før er noe hun liker)

Fahrenheit (pga. det er litt kul story som jeg tror kan falle i smak)

 

har dere noen flere forslag å komme med? Det trenger ikke nødvendigvis være helt ny spill. Hun har nesten ikke spillt noe av det som er gitt ut, så en perle fra en del år tilbake er helt akseptabelt. Jeg tror at det er en del titler innenfor avdenture og sånne lignende sjangre som hun sikkert kunne likt, men akkurat nå har jeg litt jernetepppe når jeg prøver å huske på eksempler.

 

La de gode forslagene regne ;)

 

-Stigma

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gode råd så langt (dog jeg tror hun holder seg unna konkurranse spill som TF2).

 

De tidligste monkey island spillene er vel litt VEL gamle kanskje, got de husker jeg at jeg spillte for typ 10 år siden =P men det var vel en #4 iserien som ikke er så fryktelig gammel. Kanskje jeg kan finne den i en bargain-bin noe sted.

 

flere forslag? =)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Det ultimate jentespillet må jo være Dreamfall/Drømmefall fra norske funcom. Har ikke spillt det noe serlig selv men det skal være bra.

 

Drømmefall: Den lengste reisen som allerede har vunnet flere E3 priser for beste spill i sin genre, er en fortsettelse på den prisbelønte sagaen. Den lengste reisen er regnet for å være en av de beste eventyrspillene som er laget.

I Drømmefall blir spillerne tatt med på et opplevelsesrikt og spennende eventyr. Med knallbra grafikk, fascinerende karakterer og variert spillbarhet tar det genren inn i en ny epoke.

Lenke til kommentar
Beyond good and evil og psychonauts, men de er nok litt vanskelige.

Støtter opp om desse spela. Særleg Psychonauts er ei perle som alt for få har prøvd. Eg vil ikkje tru at sjølv ein som ikkje har spelt noko særleg før vil kome fort inn i spela.

 

Disse spillene er mine to absolutte favoritter, så jeg støtter den ;)

 

Drømmefall likte jeg også veldig godt.

Lenke til kommentar

Jeg fikk med søstra mi på Gud-spillet Black & White og Black & White 2. Det var ganske gøy da man kan velge selv hvordan man vil spille det: Om man vil ta vare på folket sitt og bygge sivilisasjonen deres, eller om man vil krige og slikt. Og et annet morsomt aspekt er jo det at man kan velge mellom å bli god eller ond gud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...