Gå til innhold

VMware kjøper Thinstall


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Haha. Citrix innså vel (endelig) hvor dårlig sin egen Streaming Clients Packager var :)
Er ikke sikker på om jeg forstod sammenhengen i det du sier her. Det er Vmware som har kjøpt dette, ikke Citrix.

 

Ellers er jeg ikke spesielt begeistret for at Vmware beveger seg inn på Citrix "domenet" eller at Citrix beveger seg inn på Vmware domenet.

 

Dette begynner å ligne en mølje hvor man skifter fokuset fra det man gjør best.

 

- Citrix kan terminalserver best

- Vmware kan virtualisering best (ift. andre "nye" aktører som Microsoft, Citrix)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Nå er jo Citrix Metaframe/Presentation Server noe som bygger oppå MS Terminalserver og ikke noe du kjører istedet for Terminalserver.

 

MS TS er bra alene til mange ting og trenger man det ekstra Citrix har så går man den veien. TS i Server 2008 blir dog hakket mer spennende bla. fordi de tilbyr sin egen SG implementasjon, men også mange andre nyheter.

 

MS sin virtualiseringsløsning synes jeg ikke på noen måte er en trussel mot Vmware eller de andre store på dette området.

 

Softgrid og ren applikasjonsvirtualisering, eller isolert applikasjons streaming(som jeg liker å kalle det), blir dog spennende å se på.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Nå er jo Citrix Metaframe/Presentation Server noe som bygger oppå MS Terminalserver og ikke noe du kjører istedet for Terminalserver.

 

MS TS er bra alene til mange ting og trenger man det ekstra Citrix har så går man den veien. TS i Server 2008 blir dog hakket mer spennende bla. fordi de tilbyr sin egen SG implementasjon, men også mange andre nyheter.

Kort fortalt tilbyr Server 2008 funksjonalitet som man har hatt lenge i Citrix Presentation Server... ;)

Lenke til kommentar

Det vil jeg annta, og det blir spennende å se hvor mye. Men slik har det alltid vært at MS sin TS løsning stadig vekk har fått noen smuler fra Citrix, men det har aldri vært banebrytende tilnærming.

 

Men det er kanskje et skikkelig løft som skjer i Server 2008? Det skal uansett bli spennende å få sett på så fort jeg får tid til det.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
MS TS er bra alene til mange ting og trenger man det ekstra Citrix har så går man den veien. TS i Server 2008 blir dog hakket mer spennende bla. fordi de tilbyr sin egen SG implementasjon, men også mange andre nyheter.

SG-implementasjon(softgrid implemetasjon).

hva innebærer dette av funksjoner i forhold til hvordan TS fungerer i win 2003 trur du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...