kopperhead Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Hvis jeg kjøper en vare av en privatperson over nettet. Har jeg da rett til å heve kjøpet uten noen grunn i etterkant?(Bruktmarked) Hvis ja, hvor mange dager?
Christian86 Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Hvis jeg kjøper en vare av en privatperson over nettet. Har jeg da rett til å heve kjøpet uten noen grunn i etterkant?(Bruktmarked) Hvis ja, hvor mange dager? nei, du har ikke noen slik rett i dette tilfellet
stich_it Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Hvis jeg kjøper en vare av en privatperson over nettet. Har jeg da rett til å heve kjøpet uten noen grunn i etterkant?(Bruktmarked) Hvis ja, hvor mange dager? paragraf 1 i angrerett loven: § 1. Virkeområde Loven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere, når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted. jeg gjetter på nei. da en privatperson ikke opptrer i næringsvirksomhet slik jeg har forstått det
kopperhead Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Skrevet 15. januar 2008 (endret) Oki, takker for to sjappe:) Så da har jeg ufattelig god grunn til å ikke kjøpe over nettet, da jeg ikke kan se om varen er i god stand..? Er det, finnes det metoder som gjør det sikkert å kjøpe over bruktmarked? jeg betaler gladelig litt ekstra for en tredjemann som passer på pengene mens jeg får sett varen liksom..? Edit: jeg leser at hvis varen mangler eller er i andre tilstander enn det selger har sagt/skrevet at varen er i så vil da kjøper ha rettigheten på sin side til å kreve erstatning eller noe... Kanskje heve kjøpet? Jeg prøver å lese, ganske interssant faktisk, men det er vanskelig å forstå hva som er spesifisert til akkurat deg liksom.. Endret 15. januar 2008 av Killbox
Christian86 Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Oki, takker for to sjappe:) Så da har jeg ufattelig god grunn til å ikke kjøpe over nettet, da jeg ikke kan se om varen er i god stand..? Er det, finnes det metoder som gjør det sikkert å kjøpe over bruktmarked? jeg betaler gladelig litt ekstra for en tredjemann som passer på pengene mens jeg får sett varen liksom..? Edit: jeg leser at hvis varen mangler eller er i andre tilstander enn det selger har sagt/skrevet at varen er i så vil da kjøper ha rettigheten på sin side til å kreve erstatning eller noe... Kanskje heve kjøpet? Jeg prøver å lese, ganske interssant faktisk, men det er vanskelig å forstå hva som er spesifisert til akkurat deg liksom.. Kommer ann på, jeg pleier å møte selger og besiktige varen før jeg betaler. Du kan ta en titt på payex.no Les kjøpsloven, det er den som gjelder i salg mellom private
kopperhead Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Skrevet 15. januar 2008 Oki, jeg har spurt om hvilken betalingmåte som foretrekkse, takker for svar chis:) Jeg vil mye heller betale for full pris og være sikker på kjøpet uansett, så vi får se:)
KVTL Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå