Gå til innhold

Kamerakjemper fra Motorola


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er dette Motorolas kameramonster?
Dersom ryktene stemmer og bildene er ekte, vil Motorola bli en farlig utfordrer i kamerakrigen.

Det var da en litt tidlig konstatering. Etter det jeg kan se på bildet så er det ingenting som tyder på at kameraet vli bli spesielt bra. Med en linseåpning som er så liten som ca 1mm i diameter så vil trolig kvaliteten begrense seg selv til like elendig som de fleste andre mobilkameraer. Det kan til og med bli dårligere. Linseåpningen på min Nokia N73 er noe større: omtrent 1,3 mm i diameter. Jeg vil derfor tro at N73 vil ta bedre bilder enn dette Motorolakameraet. Forskjellen vil nok bli ekstra stor i N73's favør i innendørs belysning fordi minkning i linseåpning kombinert med flere megapixler vil gi langt mindre lys per pixel og dermed gi mer fargestøy. De samme to faktorene vil redusere skarpheten på grunn av diffraksjon. Den gode blitzen vil gi mindre fargestøy på nært hold innendørs men ikke hjelpe noe på utendørsbilder og lang avstand inne. Blitzen vil nok også gå hardere ut over batterikapasiteten enn om de hadde brukt LED-basert blitz. Så foreløbig ser jeg ingen tegn på at kameraet blir spesielt bra.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...