Gå til innhold

Dell lanserer tavle-PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er det o'store bruksområdet for tablet? Har selv en Latitude X1, ultraportabel som eksisterer for å være bærbart kontor. Hva kan man med tablet som ikke man kan med en ordinær? Sånn rent bortsett fra geek faktoren :D

 

håndnotater rett på skjermen?

 

virker som en del folk har sans for det dem kaller "inking".

 

du har rett og slett en wacom tablet boltet fast til skjermen, noe som gjør at en kan for eksempel knipse ett bilde, slenge den inn på tableten, og så tegne og forklare rett på det...

 

slik jeg har forstått det da, har ikke fått testet det...

 

det er også dette som gjør lillebror, umpcen interessant ;)

Lenke til kommentar
Hva er det o'store bruksområdet for tablet? Har selv en Latitude X1, ultraportabel som eksisterer for å være bærbart kontor. Hva kan man med tablet som ikke man kan med en ordinær? Sånn rent bortsett fra geek faktoren :D

 

Det er digg å legge kabal på en tablet-PC.

 

Et litt mer seriøst svar er at det er utrolig bra for folk som bærer PCen hele tiden, og som ikke har mulighet til å sette seg ned for å skrive.

Jeg vet at enkelte sykehus bruker tablet-PCer, og at legene går rundt med de nesten som notatblokker. Hvis en tablet-PC ikke er for tung, skal det gå fint å holde den i en hånd og skrive med den andre.

Disse PCene er egentlig ikke beregnet for vanlige forbrukere, noe som også vises på prisen.

Lenke til kommentar
vel i den sammenheng bruker dem nok helst såkalte slates, altså tablets uten muligheten til å bruke den som en vanlig laptop.

 

1,6 kilo er ikke akkurat noe som frister å bære med en arm lenge...

 

Nei, men du kan gjøre det litt. Dette blir nok en nisje av en nisje, men det er nok et marked for det. Tror ikke Dell forventer å selge i bøtter og spann av denne modellen heller.

Lenke til kommentar
Maskinen på bildet ser jo grisestygg ut? Ligner på en Inspiron fra 2001.

 

Markedet de henvender seg til driter garantert i hvordan den ser ut. Se bare på Thinkpads også. Ikke så pene, men ekstremt solide.

 

Jeg vil mye heller ha en stygg men solid Thinpad, enn en fin men skrøpelig billig-Dell.

 

Edit: Ser også at de kan levere den med Solid State Disk. Akkurat nå er en slik Tablet med SSD veldig dyrt, men forhåpentligvis kan jeg ha råd til noe liknende om et par år.

Over 9 timer batteritid og SSD er den eneste jeg virkelig vil ha i en bærbar.

Anandtech testet en 32 GB SSD fra MTRON, og som dere kan se KNUSER den Raptor i de fleste tester. Venter bare på at prisen skal falle.

Endret av Darth Kjell
Lenke til kommentar
Dell ventet noen år før de kom med den første "tablet"-maskinen. Nå mener de tiden er inne.

 

Les mer

ULV står ikke for "ultra lavstrøm" men "ultra lavvolt" (ULV - ultra-low voltage).

For å være helt nøyaktig betyr det ultra lavspenning, ikke volt.

 

nei, det er ikke ulta low current, men ultra low voltage.

 

Ergo? Current = strøm, Voltage = spenning.

Lenke til kommentar
Maskinen på bildet ser jo grisestygg ut? Ligner på en Inspiron fra 2001.

 

Markedet de henvender seg til driter garantert i hvordan den ser ut. Se bare på Thinkpads også. Ikke så pene, men ekstremt solide.

 

Uenig. ThinkPad-maskinene har et bra design. Det er gjennomtenkt, praktisk og i mine øyne ganske så behagelig for øynene. De ser rett og slett bra ut! Dessuten blir business-brukere bare mer og mer opptatt av pent design. ;)

 

Er dog enig med Daniel, denne Dell-en så ikke bra ut i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...