Gå til innhold

uke50mm | dag 4/7 | tor 13-des-07


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Tomhetens mester"

 

post-50635-1197559333_thumb.jpg

 

Exif:

Lukkertid: 1/2 sek

Blenderåpning: f/2.8

ISO-verdi: 100

Eksponering: Manuell

 

Det var usannsynlig kaldt ute i dag, spesielt i forhold til den herlige varmen under dyna. Det ble med andre ord å ordne et innendørsbilde i dag, og det medførte at jeg satt en halvtime i et mørkt rom med deler av Dvoraks tredje symfoni som inspirasjon. Til sist fant kameraet veien opp på stativet sitt, innstillingene ble satt og bildet skutt. Resultatet var noe annet enn forventet - jaggu var ikke tomhetens mester, mørkets overhertug steget frem fra mørket for å avlegge fotografen en visitt, ting tyder på at kommende natt ikke blir noen positiv opplevelse...

Lenke til kommentar

Dag 4: Odd man out

 

 

1/30s, f/2.8, ISO200

 

Tema for dagen var macro; prøvde ut en del ideer; og dette fungerte best. Liten dybdeskarphet her; men skulle gjerne hatt litt mindre.

 

Juster levels og hvitbalanse i Adobe Camera RAW og la på vignettering/lett USM i PS Elements.

 

Objektiv: Sigma 50mm 1:2.8 DG Macro EX

 

Tom

Lenke til kommentar

The word "photography" comes from the French photographie which is based on the Greek words φως phos ("light"), and γραφίς graphis ("stylus", "paintbrush") or γραφή graphê ("representation by means of lines" or "drawing"), together meaning "drawing with light." Traditionally, the product of photography has been called a photograph, commonly shortened to photo. From Wikipedia

 

Det er svært lite lys på mine trakter for tiden og det "å male med lys" er vanskelig nå i Lucianatten."

 

Bildet er derfor en nødløsning og gir i hvertfall litt julestemning. :!:

post-136678-1197576091_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Var på handlesenter og fant et tak som var litt interessant. Likte ikke helt den orginale gule fargen, så jeg gjorde den blå. Nok et bilde av former og vinkler og slikt...

Se større versjon på flickr (se signatur) (og gruppa akam på flickr).

 

post-8299-1197578104_thumb.jpg

ISO-800, 1/100 sek, f/2 eller 2,8.

 

... og med den vridbare skjermen på E-3, kan jeg stå relativt anonymt og ta slike bilder av taket uten å se ut som en idiot :) Herlig! Lite støy er det også :) Jeg er MEGET fornøyd til nå (etter 2 dagers bruk).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...