Gå til innhold

uke50mm | dag 2/7 | tir 11-des-07


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye stilig så langt. Gårsdagen bød på mange flotte bilder, og dagens bidrag er heller ikke det verste jeg har sett. Bra innsats så langt!

 

"Etter gåturen"

 

post-50635-1197386997_thumb.jpg

 

Exif:

Lukkertid: 1/100 sek

Blenderåpning: f/1.8

ISO-verdi: 100

 

Nok en gang må det fortelles noe. Jeg vet at denne teksten antakelig betyr mye mer for meg enn for dere som ser bildet og ser et par støvler og blar videre, og også mer enn hva den betyr for dere som dveler litt over de to støvlene. Dog er det viktig for meg å få ting ut, om ikke ville jeg blitt gal. Det holder ikke bare med fotografering og blogging, jeg må bruke enhver mulighet jeg har. Så! I dag var det like sent opp som i dag, sånn er det når man har juleferie, og turen gikk til skogen, gjennom den, over noen frosne jorder og enger, over et par små bekker og tilbake hit, helt uten resultat. Da jeg tok av meg støvlene innså jeg at de hadde vært med på en like lite produktiv ferd som jeg, men de hadde gjort sin oppgave, noe jeg ikke hadde. Jeg liker heller en skikkelig fiasko enn en middelmådighet, men disse støvlene fortalte en enorm historie med all møkka som satt fast på dem. Derfor ble det til at jeg satt ute på et frostdekket platå av trappen for å bevare mine støvlers historie. I kveld skal de få en vask og deretter en skikkelig gardepuss, for det har de jaggu fortjent!

Lenke til kommentar

Dag 2: Gamle tannhjul

 

 

1/200s, f/2.8, ISO 400

 

Tok en tur rundt nærområdet til jobben i lunsjen idag og fant mange motiver; men endte til slutt på dette. Vanskelige lysforhold ødela en del bilder, men endte allikevel opp med brukbare bilder.

 

Bildet er konvertert til sort/hvitt i PS Elements; hvor jeg også la på film grain og vignettering.

 

Objektiv: Sigma 50mm 1:2.8 DG Macro EX

 

Tom

Lenke til kommentar

Dårlig tid om dagen! Fikk et halvskarpt makroskudd av øyet mitt. (som forøvrig ser helt herpa ut etter en laang natt med oppgaveskriving)

 

1/40, iso 200 og f8 tror jeg. Ingen crop.

 

post-3442-1197404089_thumb.jpg

 

 

 

I morgen skal jeg på ball, blir forhåpentligvis et kult bilde derfra i hvert fall!

Endret av enmannen
Lenke til kommentar

post-25194-1226577518_thumb.jpg

 

Klikk for eksponeringsdetaljer, større utgave og mer øyevennlige omgivelser.

 

Billøse, studenter, handlende, pendlende arbeidere, feriereisende pensjonister, pilegrimsreisende fotballsupportere eller rockestjerner på turne?

Geometrien og belysningen gjør det ihvertfall klart hvor optiske designere tok kompromissene i raske normalobjektiver på 50- og 60-tallet..

Endret av Kjetil-H
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...