Gå til innhold

SEs nye kamerakonge i butikkene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

16,7 døgn på batteri i hvilemodus er jammen ikke dårlig. Da bør den fint holde til en 14 dagers sydentur i hvertfall.

Eller ?

 

Blir vel omtrent som min 1 mnd gamle K810i tenker jeg, lades hver 3. natt.

 

Hvorfor skal det alltid være kjempeavvik fra det som er oppgitt i teorien og det som fungerer i praksis?

 

Her har faktisk Sonyericsson en solid ledelse i å lure oss forbrukere til å tro at deres batterier er mye bedre ann for andre merker.

 

Og det er bare sikkert jeg som er dum, hvilken av disse båndene sier noe om EDGE ?

 

Nätverk GSM 850

GSM 900

GSM 1800

GSM 1900

HSDPA

UMTS 850

UMTS 1900

UMTS 2100

 

info er hentet fra SE sine hjemmesider

Endret av geirandreo
Lenke til kommentar

Det er vel å overdrive noe å si at mobilen har "3x optisk zoom", da den kun har digital zoom.

 

Amobil har fortsatt til gode å skrive en artikkel om SE K850i uten feil i spesifikasjoner eller feil navn på mobilen. Kom igjen, dette er en alt for bra side til at det skal være nødvendig å skrive så mye feil!

Lenke til kommentar
Det er vel å overdrive noe å si at mobilen har "3x optisk zoom", da den kun har digital zoom.

 

Amobil har fortsatt til gode å skrive en artikkel om SE K850i uten feil i spesifikasjoner eller feil navn på mobilen. Kom igjen, dette er en alt for bra side til at det skal være nødvendig å skrive så mye feil!

Ser ut som en følgefeil her ja. Faktaboksen er hentet rett fra snikitten. Korrigert i begge saker nå.

 

geirandreo:

Den skal ha Edge, selv om ingen av de på listen sier noe om det.

Endret av CesiuM_e
Lenke til kommentar

Det er en ting jeg ikke forstår.

Telefonen tar unektelig gode stillbilder, bedre IQ en N95'en min.

MEN, ikke noe linsedeksel? Selv om linsen ligger litt inn i dekselet,

så kan jeg garantere at det blir ripete etter en stund. Og bildekvaliteten

vil lide. Fatter ikke hva SE har tenkt..

Endret av Moondawg
Lenke til kommentar
Det er vel å overdrive noe å si at mobilen har "3x optisk zoom", da den kun har digital zoom.

 

Amobil har fortsatt til gode å skrive en artikkel om SE K850i uten feil i spesifikasjoner eller feil navn på mobilen. Kom igjen, dette er en alt for bra side til at det skal være nødvendig å skrive så mye feil!

Ser ut som en følgefeil her ja. Faktaboksen er hentet rett fra snikitten. Korrigert i begge saker nå.

 

geirandreo:

Den skal ha Edge, selv om ingen av de på listen sier noe om det.

Ingen av de på listen er EDGE. Og jeg finner bare 3g og vanlig gsm på SE sin side.

Lenke til kommentar
Det er vel å overdrive noe å si at mobilen har "3x optisk zoom", da den kun har digital zoom.

 

Amobil har fortsatt til gode å skrive en artikkel om SE K850i uten feil i spesifikasjoner eller feil navn på mobilen. Kom igjen, dette er en alt for bra side til at det skal være nødvendig å skrive så mye feil!

Ser ut som en følgefeil her ja. Faktaboksen er hentet rett fra snikitten. Korrigert i begge saker nå.

 

geirandreo:

Den skal ha Edge, selv om ingen av de på listen sier noe om det.

Ingen av de på listen er EDGE. Og jeg finner bare 3g og vanlig gsm på SE sin side.

 

Uansett hva du finner eller ikke, så står det en pen liten E ved siden av nettverksmonitoren, og hastigheten er allerede bekreftet av testere.

Lenke til kommentar
Og det er bare sikkert jeg som er dum, hvilken av disse båndene sier noe om EDGE ?

 

Nätverk GSM 850

GSM 900

GSM 1800

GSM 1900

HSDPA

UMTS 850

UMTS 1900

UMTS 2100

 

GSM-båndene ... EDGE har ikke noen egen antenne, eller egne frekvenser, det benytter seg av GSM-båndene. Det samme gjelder egentlig HSDPA, bare at det benytter seg av UMTS-båndene. EDGE og HSDPA burde egentlig vært listet på en egen rubrikk over "ekstratjenester i nettverket" eller noe sånt ...

Lenke til kommentar

Dumt at det ikke er klokke i standby på displayet, samt at det ikke vises tapt anrop og mottat SMS.

 

Argumentet at det er for å spare batteri holder ikke. Standbyklokke bruker svært lite strøm.

Det burde ihvertfall vært mulighet for å slå det av eller på etter eget ønske.

Endret av Jethro
Lenke til kommentar
Irritabelt at det ikke er klokke i standby på displayet, samt at det ikke vises tapt anrop og mottat SMS.

 

Argumentet at det er for å spare batteri holder ikke. Standbyklokke bruker svært lite strøm.

Det burde ihvertfall vært mulighet for å slå det av eller på etter eget ønske.

er dette fjernet?

for jeg husker fint at både w serien og k sieren tidligere (altså k810i) har dette... bare litt bortjemt...

Lenke til kommentar
Det er en ting jeg ikke forstår.

Telefonen tar unektelig gode stillbilder, bedre IQ en N95'en min.

MEN, ikke noe linsedeksel? Selv om linsen ligger litt inn i dekselet,

så kan jeg garantere at det blir ripete etter en stund. Og bildekvaliteten

vil lide. Fatter ikke hva SE har tenkt..

SE har tenkt som så: "La oss fjerne det irriterende linse dekselet, og erstatte det med et materiale som ikke lar seg ripe".

Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg uttale meg alt for sterkt, for jeg har aldri hatt en mobil med linsedeksel. Men pleier ikke folk å ha mye problemer med de dekslene? Jeg har i hvert fall en kamerat som forbanna seg over en mobil fordi dekselet åpna seg og skrudde på kamera hele tida. Dessuten var det ikke helt tett uansett, og det ble masse støv og drit under. Så dekselet holdt på en måte all dritten inne. Men dette er jo bare et engangstilfelle.

Lenke til kommentar
Nå skal ikke jeg uttale meg alt for sterkt, for jeg har aldri hatt en mobil med linsedeksel. Men pleier ikke folk å ha mye problemer med de dekslene? Jeg har i hvert fall en kamerat som forbanna seg over en mobil fordi dekselet åpna seg og skrudde på kamera hele tida. Dessuten var det ikke helt tett uansett, og det ble masse støv og drit under. Så dekselet holdt på en måte all dritten inne. Men dette er jo bare et engangstilfelle.

Neida. Jeg har akkurat samme opplevesen selv. Både på en Nokia og en SE.

Lenke til kommentar
SE har tenkt som så: "La oss fjerne det irriterende linse dekselet, og erstatte det med et materiale som ikke lar seg ripe".

 

Kanskje det er det de har tenkt, det vil tiden vise. De kjører "Ripe fritt" på t650 også, og det er ikke akkurat det..

Selv har jeg ikke mer erfaringer med linsedeksel en n73 og n95 og det har fungert greitt for meg.

Klart, er alternativet àla k800i, skjønner jeg at de har latt være.

Tenker bare at det er kjipt å få riper på linsen, da kameraet er eneste grunnen til å kjøpe telefonen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...