Gå til innhold

Gjør AoE2 gøy igjen! -1000 pop limit!


Anbefalte innlegg

Heihei!

 

Det gjør at du slepper maks begrensningen på 200 folk, og kan ha opp til 1000 folk! :D

I Dark Age (startsalderen) har du maks 200 folk. I Feudal Age (neste age) kan du kjøpe en teknologi i Town Center som heter Yeomen. Den gjør da at du kan ha opp til 300 folk.

I Castle Age kan du oppgradere i igjen, til totalt 500, før du i Imperial Age kan oppgradere til 1000 folk!

 

Du må fortsatt bygge hus som vanlig, så det kan være en idé å velge Huns, som slepper dette. Du bør vel også gå på Map Editor, lage en bane med size "giant" og deretter legge til mer gull, stein og skog. I går var hele banen komplett ribba for alt! Så vi massa på med hussars som kun koster food. :)

 

For å kunne bruke denne filen må du ha Age of Empires 2: The Age of Kings + tilleggspakken Age of Empires 2: The Conquerors.

I tillegg må du oppdatere dette herifra til versjon 1.0c.

 

Når du da har gjort dette laster du ned selve filen herifra. Bare trykk på den røde "download" knappen (download_file.gif)

 

Du får da ned en .zip-fil som du pakker ut. Der finner du en fil som heter empires2_x1_p1.dat.

Kopier den og gå til C:\Program Files\Microsoft Games\Age of Empires II\Data og lim den inn. (Du bør ta backup av orginalen som ligger der først!).

Start spillet, gå til Feudal, research Yeomen og du kan ha 300 folk!

Råfett på LAN! Ikke like bra online (regn med lagg!), men om du allikevel vil bruke det online (eller på LAN) må alle spillerne ha denne versjonen av empires2_x1_p1.dat, ellers starter ikke spillet.

 

Tenkte jeg skulle oppdatere denne tråden senere med hvordan du gjør AoE2 morsommere. Bl. a. med mods, hvordan du endrer på ting i spillet selv. osv. Håper noen liker det :p

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har v. 1.0c vil da ha en fil som heter empires2_x1_p1.dat i Data-mappen til AoE. Om du har en annen versjon, vil du mest sannsynlig mangle denne, og ha en som heter empires2_x1.dat istedet (ikke _p1).

Tror også det går om du bruker patch 1.0e, som mange bruker forbundet med online spilling. Men den har jeg ikke prøvd.

Lenke til kommentar
Om du har v. 1.0c vil da ha en fil som heter empires2_x1_p1.dat i Data-mappen til AoE. Om du har en annen versjon, vil du mest sannsynlig mangle denne, og ha en som heter empires2_x1.dat istedet (ikke _p1).

Tror også det går om du bruker patch 1.0e, som mange bruker forbundet med online spilling. Men den har jeg ikke prøvd.

9649404[/snapback]

 

ærh. "empires2_x1.dat" Heter min, får feilmeldingen "Aoe er ikke installert på denne maskinen" når jeg skal kjøre patchen. Har du lyst å sende den fila på pm? :roll: Men blir vel endra flere filer enn den når man patcher?

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Heihei!

 

Det gjør at du slepper maks begrensningen på 200 folk, og kan ha opp til 1000 folk! :D

I Dark Age (startsalderen) har du maks 200 folk. I Feudal Age (neste age) kan du kjøpe en teknologi i Town Center som heter Yeomen. Den gjør da at du kan ha opp til 300 folk.

I Castle Age kan du oppgradere i igjen, til totalt 500, før du i Imperial Age kan oppgradere til 1000 folk!

 

Du må fortsatt bygge hus som vanlig, så det kan være en idé å velge Huns, som slepper dette. Du bør vel også gå på Map Editor, lage en bane med size "giant" og deretter legge til mer gull, stein og skog. I går var hele banen komplett ribba for alt! Så vi massa på med hussars som kun koster food. :)

 

For å kunne bruke denne filen må du ha Age of Empires 2: The Age of Kings + tilleggspakken Age of Empires 2: The Conquerors.

I tillegg må du oppdatere dette herifra til versjon 1.0c.

 

Når du da har gjort dette laster du ned selve filen herifra. Bare trykk på den røde "download" knappen (download_file.gif)

 

Du får da ned en .zip-fil som du pakker ut. Der finner du en fil som heter empires2_x1_p1.dat.

Kopier den og gå til C:\Program Files\Microsoft Games\Age of Empires II\Data og lim den inn. (Du bør ta backup av orginalen som ligger der først!).

Start spillet, gå til Feudal, research Yeomen og du kan ha 300 folk!

Råfett på LAN! Ikke like bra online (regn med lagg!), men om du allikevel vil bruke det online (eller på LAN) må alle spillerne ha denne versjonen av empires2_x1_p1.dat, ellers starter ikke spillet.

 

Tenkte jeg skulle oppdatere denne tråden senere med hvordan du gjør AoE2 morsommere. Bl. a. med mods, hvordan du endrer på ting i spillet selv. osv. Håper noen liker det :p

9648852[/snapback]

 

Dette _må_ prøves ut!

 

Takk for denne.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Om du har v. 1.0c vil da ha en fil som heter empires2_x1_p1.dat i Data-mappen til AoE. Om du har en annen versjon, vil du mest sannsynlig mangle denne, og ha en som heter empires2_x1.dat istedet (ikke _p1).

Tror også det går om du bruker patch 1.0e, som mange bruker forbundet med online spilling. Men den har jeg ikke prøvd.

9649404[/snapback]

 

ærh. "empires2_x1.dat" Heter min, får feilmeldingen "Aoe er ikke installert på denne maskinen" når jeg skal kjøre patchen. Har du lyst å sende den fila på pm? :roll: Men blir vel endra flere filer enn den når man patcher?

9650343[/snapback]

Jeg kan ikke bare sende deg den filen, da det er flere filer inkludert, og jeg må da isåfall sende deg hele AoE2 mappa for å være sikker, noe som tar litt stor plass :p

 

Jossda: Håper det blir moro :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Nå som Mats har sitti med dette i 5 dager, og legger det så enkelt ut, lurer jeg på om han faktisk er sååå smart..? :p

 

EDIT: Så nå at han ikke hadde tatt med hvordan endre på hvordan folkene ser ut, styrken på folkene osv..

Min feil. :)

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Mener at det ikke var vanskeligere.. Men det han har jobbet med er jo hvordan endre utseende på folk, sette opp styrke osv.. Dette var bare den lille lette saken.. :):p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Hehe, ja... Men du kan jo også bare ta på at hysene blir bygd på direkten (kode) gi deg alle ting du trenger for husene, også spille normalt, med høy limit..?

Lenke til kommentar
Med andre ord er Huns overpowered? :( Hvis alle andre trenger å bygge hus som om jeg husker riktig gir +50 pop limit, tar dette en evighet og evig mange hus.

9654957[/snapback]

Et hus gir bare +5å tar litt tid ja. Men derfor jeg anbefaler å lage banene selv. Da kan du legge til flere ressurser, hus osv.

Men Huns er ikke helt overpowered, da andre land er såpass mye bedre lenger ute i spillet.

 

Det Jonas mente var at han har sett meg sitte å modde AoE2 hele uka, og trodde jeg hadde brukt så lang tid på en liten fil. Denne filen har derimot ikke jeg laget, det jeg har gjort er å endre grafikken på folk, styrken, liv, og alt mulig rart på folk. Kan legge ut en miniguide om dette senere.

 

Winydancer:

En mod som gjør det automatisk, mener du?

I tilleggspakken, The Conquerors, kom det en funksjon i millen, der du kan automatisk lage nye farms. Du velger millen, trykker "reseed mill", eller F som hurtigknapp. Om du holder SHIFT mens du trykker F, legger den til 4. Så hold inne SHIFT og trykk F et par ganger, og den fikser gårdene automatisk i ganske lang tid.

 

Var det noe slikt du mente? Eller en egen mod som gjør det helt automatisk? Selv synes jeg det er lett nok å trykke SHIFT+F et par ganger. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...