Gå til innhold

Sirkulære riper! Så gikk 360`n på service igjen


Anbefalte innlegg

Første gang på service på grunn av red ring of death og nå på grunn av sirkulære riper i spilldvdene.

 

Fikk tilbake Xbox 360`n fra rep i Tyskland 10 august etter at den fikk red light of death etter 4 ukers bruk som ny. Konsollen jeg fikk i retur etter rep var en annen enn den jeg sendte inn. Det tok 4 ukers reparasjonstid.

 

Men så starter problemene igjen. Først sluttet 360`n å loade Oblivion videre fra en visst punkt. Tenkte det var sønnen min som behandlet dvd`n uforsiktig, men nå har har den sluttet å loade i Halo 3. Spillet kjøpte jeg for bare 3 dager siden og har stått i Xboxen siden da. Når jeg gransker dvd`ne har de fine sirkulære riper.

 

Dette var ikke noe problem med min første konsoll, men straks jeg får en ny starter den å ete spilldvdene mine. SÅ jeg tviler på at dette er vibrasjoner. Konsollen står riktignok på høykant (noe den ikke gjør lenger) men i en tung og solid stereobenk. Ingen høyttalere eller uvanlig vibrasjon som påvirker den.

 

Noen fler som har problem med sirkulære riper?

 

Ringte MS support og de skulle utstede en ny reparasjonsordre og har "nesten" lovet meg nye spill. Det skulle visst søkes om sentralt av saksbehandler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg slet med det samme problemet. Platene ble ripet opp mer og mer, og til slutt kunne man ikke spille dem. Min 360 konsoll står også oppreist.

 

Leverte spilleren på Lefdal, som sendte den vidre til Microsoft, og erstattet spillene den hadde ødelagt. Selve reparasjonen tok ca. 6 uker, og jeg fikk en ny konsoll tilbake.

 

Fikk forøvrig låne en konsoll av Lefdal i mellomtiden :)

Lenke til kommentar
Jeg slet med det samme problemet. Platene ble ripet opp mer og mer, og til slutt kunne man ikke spille dem. Min 360 konsoll står også oppreist.

 

Leverte spilleren på Lefdal, som sendte den vidre til Microsoft, og erstattet spillene den hadde ødelagt. Selve reparasjonen tok ca. 6 uker, og jeg fikk en ny konsoll tilbake.

 

Fikk forøvrig låne en konsoll av Lefdal i mellomtiden :)

9624905[/snapback]

 

Hvordan kan dvd-spilleren ripe opp en dvd? gnisser DVD-en mot noe?

Endret av Sap15
Lenke til kommentar
Første gang på service på grunn av red ring of death og nå på grunn av sirkulære riper i spilldvdene.

 

Fikk tilbake Xbox 360`n fra rep i Tyskland 10 august etter at den fikk red light of death etter 4 ukers bruk som ny. Konsollen jeg fikk i retur etter rep var en annen enn den jeg sendte inn. Det tok 4 ukers reparasjonstid.

 

Men så starter problemene igjen. Først sluttet 360`n å loade Oblivion videre fra en visst punkt. Tenkte det var sønnen min som behandlet dvd`n uforsiktig, men nå har har den sluttet å loade i Halo 3. Spillet kjøpte jeg for bare 3 dager siden og har stått i Xboxen siden da. Når jeg gransker dvd`ne har de fine sirkulære riper.

 

Dette var ikke noe problem med min første konsoll, men straks jeg får en ny starter den å ete spilldvdene mine. SÅ jeg tviler på at dette er vibrasjoner. Konsollen står riktignok på høykant (noe den ikke gjør lenger) men i en tung og solid stereobenk. Ingen høyttalere eller uvanlig vibrasjon som påvirker den.

 

Noen fler som har problem med sirkulære riper?

 

Ringte MS support og de skulle utstede en ny reparasjonsordre og har "nesten" lovet meg nye spill. Det skulle visst søkes om sentralt av saksbehandler.

9618555[/snapback]

 

 

Samme her...riper i disk og "disk error" forskjellig plasser i spill.

 

Leverte den inn igjen forrige uke...

 

De nektet først å ta den inn pga at xbox 360 ikke lager riper i spill lenger...kun hvis jeg har ristet i maskinen.

Selv om et heilt nytt Bioshock hadde flere riper etter en kveld i maskinen (fikk levert tilbake spillet =) ).

 

Men når jeg endelig fikk inn i hode deira at maskinen jeg har fått igjen etter "red light of death" ikke virker, og at det er "disk error" på alle spill så tok de den inn igjen....

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ingenting. Null problemer med min launch core med minnekort. Aldri vært så mye som en feil. Den er liggende, har godt med plass bak for at den skal få luft selfølgelig.

 

Selv tror jeg at harddisk, online osv er med på å kverke maskiner, det blir rett og slett for mye for maskinen. F.eks man spiller et spill, laster ned ting i bakgrunnen og spillet bruker kanskje også harddisken en del osv...poff.

 

Vet ihvertfall at min PC blir mye varmere jo mer den gjør samtidig.

Lenke til kommentar
Jeg slet med det samme problemet. Platene ble ripet opp mer og mer, og til slutt kunne man ikke spille dem. Min 360 konsoll står også oppreist.

 

Leverte spilleren på Lefdal, som sendte den vidre til Microsoft, og erstattet spillene den hadde ødelagt. Selve reparasjonen tok ca. 6 uker, og jeg fikk en ny konsoll tilbake.

 

Fikk forøvrig låne en konsoll av Lefdal i mellomtiden :)

9624905[/snapback]

 

Hvordan kan dvd-spilleren ripe opp en dvd? gnisser DVD-en mot noe?

9624931[/snapback]

 

Hvis du skumper borti maskinen når den spinner disken eller enda verre løfter på den får man garantert riper også.

Lenke til kommentar
Selv tror jeg at harddisk, online osv er med på å kverke maskiner, det blir rett og slett for mye for maskinen. F.eks man spiller et spill, laster ned ting i bakgrunnen og spillet bruker kanskje også harddisken en del osv...poff.

 

Vet ihvertfall at min PC blir mye varmere jo mer den gjør samtidig.

9625100[/snapback]

 

Når dem lager en maskin som har disse funksjonene så må dem da kunne virke uten å få RROD.

Lenke til kommentar
Selv tror jeg at harddisk, online osv er med på å kverke maskiner, det blir rett og slett for mye for maskinen. F.eks man spiller et spill, laster ned ting i bakgrunnen og spillet bruker kanskje også harddisken en del osv...poff.

 

Vet ihvertfall at min PC blir mye varmere jo mer den gjør samtidig.

9625100[/snapback]

 

Når dem lager en maskin som har disse funksjonene så må dem da kunne virke uten å få RROD.

9625859[/snapback]

 

Helt enig i det selvsagt. Bare en teori jeg har siden min core som aldri har vært online osv og funker prikkfritt enda. Samme med 2 andre jeg kjenner som har core mens de med premium så har vel alle måttet sende den inn til rep.

Lenke til kommentar

sendte inn min for andre gang nå.. en gang til så hever jeg kjøpet å selger spilla.. leverte den i butikk.. å ble fortalt at dem hadde mye problemer med den nye svarte xboxen også.

 

De sa også at MS ikke vil at andre skal ta seg av kundeservice.. de vil at MS sitt kundeservice senter skal ta seg av alt..

 

Utrolig trist at dem gjør noe sånt med en ellers bra konsoll..

Lenke til kommentar
Erstatter MS ødelagte spill, kan jeg ringe MS kundesupport, og sende inn den ødelagte disken å få en ny?

9625061[/snapback]

 

 

Noen som vet? Står på Wikipedia at "nternasjonalt har Microsoft en streng linje på dette, og erstatter i utgangspunktet ikke spill som er ødelagt/ripet av konsollen. Ettersom norske forbrukerkjøpsregler krever Microsofts sannsynliggjøring av at brukeren har behandlet konsollen i strid med brukermanualens instruksjoner, har Microsoft Norge lagt seg på en mer imøtekommende linje når det gjelder erstatning av ødelagte spill."

 

Om jeg da ringer Kundeservice, får jeg da tilsendt et nytt spill?

Lenke til kommentar
Erstatter MS ødelagte spill, kan jeg ringe MS kundesupport, og sende inn den ødelagte disken å få en ny?

9625061[/snapback]

 

 

Noen som vet? Står på Wikipedia at "nternasjonalt har Microsoft en streng linje på dette, og erstatter i utgangspunktet ikke spill som er ødelagt/ripet av konsollen. Ettersom norske forbrukerkjøpsregler krever Microsofts sannsynliggjøring av at brukeren har behandlet konsollen i strid med brukermanualens instruksjoner, har Microsoft Norge lagt seg på en mer imøtekommende linje når det gjelder erstatning av ødelagte spill."

 

Om jeg da ringer Kundeservice, får jeg da tilsendt et nytt spill?

9629275[/snapback]

 

 

De burde det. ifølge norsk forbrukerrettigheter og reklamasjonsrett, så skal man vel det(?)

Endret av AlbariaAnders
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, kom over denne. Jeg har fått ring of death og 5 av mine kompiser har fått det, jeg hadde min Xbox360 liggende da jeg fikk den.. men det er ikke det rareste som har skjedd meg....

Lørdag 03\11-07 satt jeg i stuen min klokken begynte å runde 3 på natten. Jeg satt og Hostet noen games på Gears Of War (ranked) prøver å få 10 000 kills. Jeg spilte sammen med noen av mine venner på venne liste. kampen skulle akkurat til å begynne, da lagde xboxn noen rare lyder og TV skjermen ble svart. Jeg ble litt sur først, slo av og på xboxn, men da kom det bare opp noen feil meldinger. Så jeg bestemte meg for å åpne for å se på CD-en, men da så jeg noe rart. CD-en kom ut i 2 deler. lurer på om noen har opplevd dette....!!!!!!! send meg melding snarest om dere har opplevd dette og om hva dere syns jeg burde gjøre....

Lenke til kommentar

Å knekke en CD er virkelig bra gjort av Xboxen; da CD-plater virkelig er seige.

 

For min del er det uaktuelt å kjøpe Xbox før de lanserer en maskin fri for alle disse idiotiske feilene. Litt synd, da jeg har veldig lyst på en. Greit at man kan sende på reperasjon, men orker ikke alt stresset.

Endret av P1ay
Lenke til kommentar

Mitt DVD drev tok kvelden for 3 gang på under 1 år som jeg har hatt maskina i går, og hver disc som blir puttet inn gis bare beskjed om at den må puttes i en xbox 360 consolle. doh...

 

Krevde en ny maskin fra MS denne gangen, men da begynte damen å le og si at den måtte nok på service, og ny maskin var det kun de i Tyskland som kunne ordne?

Som et plaster på såret i stedet fikk jeg velge mellom 4 aldrende spill, noe som er en ok deal om det hadde skjedd minimum en gang i året, men virker jo nesten som folka hos MS kundeservice ser på slike feil som mer normalen enn motsatt..

 

At den ryker 2 dager før årets spilluke er jo bare erketypisk og jeg er sjeleglad jeg har andre konsoller for øyeblikket, selv om CoD4 uten 360 kontroll er nødt til å bli litt nedtur:(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Min Xbox 360 er vaksinert mot å lage riper i dvdene. Tråkket nettopp på baksiden (ikke spør hvordan) av Xboxen mens spillet stod i og var i gang og den spratt og den lagde ufine "skrapelyder". Men ikke en eneste ripe i dvd-platen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...