Gå til innhold

Tråden for Klassisk Rock/Metal


Underpants

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg lagde denne tråden fordi det tydeligvis ikke snakkes noe om gammel rock/metal i tråden Backstage.

Der går det mye i Folk, Black, Death, Symfonisk og Melodisk, så jeg savnet det gode gamle.

Her snakker vi om alt fra CCR til Black Sabbath til Twisted Sister osv.

 

Historie:

Rocken ble utviklet fra sjangeren R&B, sent på 40-tallet, sterkt inspirert av Blues, Jazz og Gospel. På 50-tallet kom Rock & Roll'en ved hjelp fra vår venn Kongen. Nå ble gitaren viktigere.

Rocken utviklet seg i mange forskjellige retninger, blant annet Hard Rock og Metall, som kom på 60-tallet. Disse markerte seg ved å være kraftigere, hardere og tyngre.

 

Eksempler på band:

 

Led Zeppelin

AC/DC

Iron Maiden

Black Sabbath

Deep Purple

The Stooges

Blue Oyster Cult

Kiss

Wasp

Alice Cooper

Guns n' Roses

The Strawbs

ELO

Emerson Lake And Palmer

Uriah Heep

Grand Funk

Jethro Tull

Nazareth

Supertramp

Genesis

Lou Reed

Thin Lizzy

Mountain

MC5

Jimi Hendrix

Blue Cheer

New York Dolls

Arthur Brown

Quiet Riot

Ted Nuget

Aerosmith

Poison

Edgar Winter Group

Judas Priest

Dio

Megadeth

Creedence Clearwater Revival

George Thorogood

Queen

Scorpions

Skid Row

Bon Jovi

Whitesnake

Def Leppard

 

 

 

Noen som har noe å tilføye i første-posten? - Send meg en PM

Endret av Underpants
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bra nightkeeper :) :)

 

Ja, det har ikke vært så mye Iron Maiden på Backstage, nei.

Bra vi har denne tråden da! :D

Seventh Son Of A Seventh Son liker jeg, det er et veldig bra album!

9567590[/snapback]

 

Seventh Son er et av de beste ja, Somewhere in Time vil jeg si er det beste :) Powerslave / Number of the Beast på delt 3 og debuten med Di'Anno på femte :)

Lenke til kommentar

Jeg synes helt ærlig ikke så mye om Di'Anno. Blaze Bayley var faktisk mye bedre. Di'Anno var en bedre vokalist, men sangene og albumene som ble laget under Bayley (Virtual XI og The X Factor) var mye bedre.

 

Tips denne tråden til cun så legger han den nok inn under Informasjon til musikkforumet.

 

Edit: Glemte jo selvfølgelig å nevne at ingen slår Bruce. :w00t:

Endret av Olumvolum
Lenke til kommentar
Jeg synes helt ærlig ikke så mye om Di'Anno. Blaze Bayley var faktisk mye bedre. Di'Anno var en bedre vokalist, men sangene og albumene som ble laget under Bayley (Virtual XI og The X Factor) var mye bedre.

 

9567664[/snapback]

 

Hyyl :dribble: Har du hørt albumet "Iron Maiden" og låtene som er der? Det er et av de sterkeste albumene til Maiden, bare nevner noen sanger derifra; Prowler, Phantom of the Opera, Running Free, Iron Maiden, Sanctuary, Remember Tomorrow, Transylvania

 

Skjønner ikke du kan si slikt :p

Lenke til kommentar

Bra initiativ (trur eg), men ville kanskje hatt eit anna navn på tråden. Diskuter klassisk rock/metal kanskje? Synes ordet "gammel" ikkje klinger så godt..

 

Uansett, dei tildlige platene til maiden med Di'Anno er fantastiske. Alt frå kjappe låter til meir rolige, Di'Anno hadde perfekt stemme til stilen maiden kjørte på den tida.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...