Gå til innhold

TEST: Antec TruePower Quattro 850W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke for å være negativ her, men nå synes jeg det begynner å bli VELDIG mange tester av strømforsyninger. Om man ser på fanen "tester" og blar nedover, vil man se at de siste 6 månedene har vært nesten bare strømforsyninger! Såklart, det er vel og bra og nyttig og alt det der, men nå synes jeg det begynner å bli litt mye! Jeg føler at det går på bekostning av andre tester!

 

EDIT: Siden april er det testet hele 10 PSU'er!

Endret av TiduZ
Lenke til kommentar
Ikke for å være negativ her, men nå synes jeg det begynner å bli VELDIG mange tester av strømforsyninger. Om man ser på fanen "tester" og blar nedover, vil man se at de siste 6 månedene har vært nesten bare strømforsyninger! Såklart, det er vel og bra og nyttig og alt det der, men nå synes jeg det begynner å bli litt mye! Jeg føler at det går på bekostning av andre tester!

 

EDIT: Siden april er det testet hele 10 PSU'er!

9565276[/snapback]

 

Testene er grundige og skikkelige, jeg synes det er bra hw.no kjører på med tester når de har muligheten til å teste ting på en bra måte.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg er enig med Tiduz.

 

Tester av PSU'er til (min mening) *vannvittige* priser slik de nå utføres er av liten verdi/interesse.

 

Skal disse ha noen praktisk verdi foreslår jeg at dere tester med hardware (ikke i en "dum" benk) og viser praktiske forskjeller ved overklokking av hardware.

Om en PSU leverer gitte spenninger på railene kan være en *indikasjon*, men sier ikke nødvendigvis alt om hvordan den vil fungere for en overklokker.

 

Dersom hw.no har tilgang (det vil jeg tro) til f.eks. en Q6700 (verifisert til å klare f.ek. 4.1Ghz @ 1.65Vcore), 2 stk 8800GTX verifisert til å klare xxxx/yyyy (gjerne overvolted) , så kunne man sammenlikne hva ulike PSU'er klarer av OC med samme verifiserte hardware.

 

Det kunne vært interessant. :D

Lenke til kommentar
Jeg er enig med Tiduz.

 

Tester av PSU'er til (min mening) *vannvittige* priser slik de nå utføres er av liten verdi/interesse.

 

Skal disse ha noen praktisk verdi foreslår jeg at dere tester med hardware (ikke i en "dum" benk) og viser praktiske forskjeller ved overklokking av hardware.

Om en PSU leverer gitte spenninger på railene kan være en *indikasjon*, men sier ikke nødvendigvis alt om hvordan den vil fungere for en overklokker.

 

Dersom hw.no har tilgang (det vil jeg tro) til f.eks. en Q6700 (verifisert til å klare f.ek. 4.1Ghz @ 1.65Vcore), 2 stk 8800GTX verifisert til å klare xxxx/yyyy (gjerne overvolted) , så kunne man sammenlikne hva ulike PSU'er klarer av OC med samme verifiserte hardware.

 

Det kunne vært interessant. :D

9570452[/snapback]

 

Jeg er ikke enig, overklokking kan stilel krav til andre aspekter ved en PSU en annen bruk, det beste er "objektive" målingskriterier så får overklokkerene selv finne ut hvilke aspekter ved en forsyning som spiller inn på klokkingsevnen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sakt noe på at testene er gode, for det er de. Journalistene i hardware.no er flinke, og jeg liker å lese testene deres. Det som har irritert meg er at det nesten bare har blitt PSU'er i det siste, så det er begrenset hvor morsomt det er å lese om PSU'er gang på gang.

EDIT: Og se nå, ENDA en PSU test, dagen derpå!

Endret av TiduZ
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

For ikke å bli misforstått:

 

Jeg er ikke misfornøyd med måten/kvaliteten på testene, f.eks. av PSU'er.

 

Jeg ønsker bare mer praktiske sammenlikninger (om mulig).

 

Personlig er jeg som ihvertfall en annen bidragsyter i tråden ikke spesielt interessert i gjentatte tester av "overprisede" PSU'er.

Mulig noen er opptatt av dette, men jeg er ikke en av dem. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Hei! Har hatt denne en stund nå, og syns den bråker ganske mye KONSTANT! Skal det være en funksjon som styrer vifta, eller skal den bråke mye? Står i testen at den bråker mye etter lang belastning over 400W, og mitt system burde egentlig ikke dra så mye (se signatur for specs). Finns det noen måte å få vifta til å roe seg ned litt på?

 

PS: Om man legger kablene pent behøver man IKKE å flytte på vifta i P180/P182!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...