Gå til innhold

PC-TV med Blu-ray


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
..ser utrolig lekker ut, men synes det likevel er rart at skjermen ikke støtter 1080i med tanke på at pakka leveres med Bluray ..

9382967[/snapback]

Jeg kan godt tenke meg at det er greit å se 1920x1080 materiale på en 1680x1050 skjerm, ved rett og slett å kutte litt på sidene og oppe og nede. Litt over 6% av bildet mistes på hver side, mens mindre enn 1,5% mistes oppe og nede (hvis kildematerialet er ekte 16:9, ellers mistes ingenting oppe og nede). Ellers blir ikke resultatet dårlig om man nedskalerer litt heller...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
..ser utrolig lekker ut, men synes det likevel er rart at skjermen ikke støtter 1080i med tanke på at pakka leveres med Bluray ..

9382967[/snapback]

 

skjermen er 22" man trenger ikke 1080p støtte da.. siden duikke vil se forskjell

9383361[/snapback]

Hvorfor vil man ikke se forskjell? Ville man ikke sett forskjell på 1080p og 1050x1680?

Lenke til kommentar
Flott produkt, prisen var jo ikke helt avskrekkendes heller(uten b-r)

9383886[/snapback]

 

15k er en ganske drøy pris for en helt ok PC med en helt ok skjerm, selv om PCen er liten.

 

AtW

9384108[/snapback]

Vis man tenker specs kontra bærbar ikke stasjoner, så blir den plutselig veldig mye billigere. Men det er vel heller ikke rett da det sannsynligvis kommer til å bli vanlig desktopkomponenter i den.

 

Den minner jo egentlig litt om mac? Samme konseptet, egentlig, vis man kjøper en mac med 20"+ skjerm. Kansje macen er litt tykkere, og ikke kan henges opp på vegg. Ikke vet jeg. I maccen er det ihvertfall litt kraftigere komponenter.

Endret av todda7
Lenke til kommentar
Flott produkt, prisen var jo ikke helt avskrekkendes heller(uten b-r)

9383886[/snapback]

 

15k er en ganske drøy pris for en helt ok PC med en helt ok skjerm, selv om PCen er liten.

 

AtW

9384108[/snapback]

Vis man tenker specs kontra bærbar ikke stasjoner, så blir den plutselig veldig mye billigere. Men det er vel heller ikke rett da det sannsynligvis kommer til å bli vanlig desktopkomponenter i den.

 

Den minner jo egentlig litt om mac? Samme konseptet, egentlig, vis man kjøper en mac med 20"+ skjerm. Kansje macen er litt tykkere, og ikke kan henges opp på vegg. Ikke vet jeg. I maccen er det ihvertfall litt kraftigere komponenter.

9384268[/snapback]

 

Og en Imac med 20-tommer koster langt mindre enn denne. En 20-tommer imac har samme oppløsning som denne, og er i mine øyne prodkutet som ligger nærmest.

 

AtW

Lenke til kommentar
..ser utrolig lekker ut, men synes det likevel er rart at skjermen ikke støtter 1080i med tanke på at pakka leveres med Bluray ..

9382967[/snapback]

 

skjermen er 22" man trenger ikke 1080p støtte da.. siden duikke vil se forskjell

9383361[/snapback]

Hvorfor vil man ikke se forskjell? Ville man ikke sett forskjell på 1080p og 1050x1680?

9384095[/snapback]

Man vil ikke kunne se forskjell på 720p og 1080i på en så liten skjerm. Man må opp mot 40 tommer for å kunne se forskjell.

Derfor er det ikke noe problem at skjermen ikke har høy nok oppløsning for 1080i.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Da vi er inne på temaet. Jeg har lest at forskjellen på 720p og 1080p ikke er merkbar før man sitter under en halv meter fra skjermen. Husker ikke fra hvor. Tror det var et innlegg på avforum.

Lenke til kommentar
Da vi er inne på temaet. Jeg har lest at forskjellen på 720p og 1080p ikke er merkbar før man sitter under en halv meter fra skjermen. Husker ikke fra hvor. Tror det var et innlegg på avforum.

9384746[/snapback]

 

Spørs på størrelsen på panelet, og Uderzo: det spørs hvor langt unna du sitter. Mao det som avgjør om man trenger 1080p er hverken avstand eller størrelsen på panlet i seg selv, det er hvor stor del av synsfeltet panelet dekker

 

AtW

Lenke til kommentar
Da vi er inne på temaet. Jeg har lest at forskjellen på 720p og 1080p ikke er merkbar før man sitter under en halv meter fra skjermen. Husker ikke fra hvor. Tror det var et innlegg på avforum.

9384746[/snapback]

 

Spørs på størrelsen på panelet, og Uderzo: det spørs hvor langt unna du sitter. Mao det som avgjør om man trenger 1080p er hverken avstand eller størrelsen på panlet i seg selv, det er hvor stor del av synsfeltet panelet dekker

 

AtW

9384838[/snapback]

Da lærte jeg noe nytt i dag også ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...