Gå til innhold

Amobil griller kundeservice: Del 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå mente vel Telenor at man skulle kontakte operatøren i USA for å løse opp operatørlåsen. Med litt godvilje så skjønner man dette.

9202502[/snapback]

 

Ja, det er sant nok, men hvis man skjønner det, hadde man kanskje ikke trengt å spørre om hvorfor iPhone ikke virker i utgangspunktet?

Lenke til kommentar

Telenor har ikke begynt med USIM ennå. Hvor har dere det fra, Amobil? At det er noen pilotbrukere har da ikke noe med saken å gjøre.

 

Og hvorfor lage en test om kundekonsulentene leser Amobil.no? Jeg syntes denne testen føyer seg inn i rekken av tåpelige kundeservice-spørsmål. Hva med å spørre om ting som faktisk operatøren omfattes av? Som for eksempel portering, eller bare så enkelt som en telefon vi faktisk har i Norge?

Lenke til kommentar
Telenor har ikke begynt med USIM ennå. Hvor har dere det fra, Amobil? At det er noen pilotbrukere har da ikke noe med saken å gjøre.

 

Og hvorfor lage en test om kundekonsulentene leser Amobil.no? Jeg syntes denne testen føyer seg inn i rekken av tåpelige kundeservice-spørsmål. Hva med å spørre om ting som faktisk operatøren omfattes av? Som for eksempel portering, eller bare så enkelt som en telefon vi faktisk har i Norge?

9202864[/snapback]

 

Kunne ikke vært mer enig. Det å "grille" kundeservice burde falle i spørsmål som faktisk kan komme fra kunder flest, og deretter vurdere svarene.

 

Det er kun entusiaster til nå som har skaffet seg iphone i norge, og de vet inderlig godt hva den er låst til.

 

Nesten noe fanboy preget artikkel, bare en teori.. :tease:

 

Edit:

And for the record:

 

I dagens ringerunde sjekket vi hva operatørene kunne om iPhone og operatørlås.

 

Operatørlås er en ting, men hvorfor akkurat iphone. Er det virkelig nødvendig at en norsk operatør "vet om" ihpone når den ikke en gang er på markedet. Da kunne dere like gjerne hørt om de vet noe om den linux telefonen med touchscreen. Ville vært det samme. Uansett operatørlåser er veldig aktuelt tema, men hold det til en telefon som faktisk er aktuell i norge.

Endret av alaruz
Lenke til kommentar
Telenor har ikke begynt med USIM ennå. Hvor har dere det fra, Amobil? At det er noen pilotbrukere har da ikke noe med saken å gjøre.

 

Og hvorfor lage en test om kundekonsulentene leser Amobil.no? Jeg syntes denne testen føyer seg inn i rekken av tåpelige kundeservice-spørsmål. Hva med å spørre om ting som faktisk operatøren omfattes av? Som for eksempel portering, eller bare så enkelt som en telefon vi faktisk har i Norge?

9202864[/snapback]

altså, det er meninga å ha litt tåpelige og dume spørsmål. Det viser jo at den som sitter på kundeservice har endra mindre hjernemasse enn dume ola dunk som ringer inn :p hehe...

Det er nok en del som har ringt kundeservice om iphone i det siste vill jeg tro. Det er morsomt at telenor tror telefonen er defect enn at den har operatørlås :p

Sier de alltid det uansett tro? :p hehe...

slik finanseres verkstedene til forsjellige mobilprodusenter :p

Lenke til kommentar

Jeg begynner å bli veeeldig lei av iPhone-hysteriet nå!

 

Enig i at dere burde legge lista litt høyere for hva dere spør om! De som bestiller en iPhone fra USA vet nok litt om den fra før av. Jeg tror ikke denne artikkelen hjalp Ola nordmann spesielt mye. Spesielt ikke den jevne Amobil-leser. Som dere skryter av, så har jo ikke akkurat Amobil-lesere fått med seg så veldig lite om iPhone. ;)

Lenke til kommentar

Fint initiativ, men tåpelig spørsmål å "grille" kundeservice med. Dette er ikke noe kundeansvarlige i Norge skal ha kunnskap om, det er rett og slett utenfor kompetanseområdet. Blir helt tilfeldig om dere treffer en konsulent som utenom jobben har blitt informert om iPhone. Telefonen er jo ikke engang lansert i Norge, og kan heller ikke brukes her. Om noen faktisk har gått gjennom bryet å bestille en iPhone regner jeg med de er såpass mobil-kyndig at de har undersøkt vilkårene.

 

Skjerp dere, Amobil!

 

 

Mvh

Sitronkake

Endret av Sitronkake
Lenke til kommentar
Fint initiativ, men tåpelig spørsmål å "grille" kundeservice med. Dette er ikke noe kundeansvarlige i Norge skal ha kunnskap om, det er rett og slett utenfor kompetanseområdet. Blir helt tilfeldig om dere treffer en konsulent som utenom jobben har blitt informert om iPhone. Telefonen er jo ikke engang lansert i Norge, og kan heller ikke brukes her. Om noen faktisk har gått gjennom bryet å bestille en iPhone regner jeg med de er såpass mobil-kyndig at de har undersøkt vilkårene.

 

Skjerp dere, Amobil!

 

 

Mvh

Sitronkake

9204613[/snapback]

 

Nøyaktig derfor synes vi spørsmålet var bra, om en ikke tar det som en kunnskapsundersøkelse.

 

Kundebehandleren kjenner kanskje ikke til iPhone, og må derfor undersøke saken. Eksempelvis var Nutel ærlig og sa de ikke hadde mye kjennskap til iPhone. Men personen ville gjerne undersøke saken og ringe tilbake :). Mange andre operatører lot oss legge på uten å ha gitt oss et skikkelig svar på spørsmålet.

 

Selv om Telenors svar var feil, tok også de initiativ til å undersøke. Deretter ringte kundekonsulenten opp igjen, men hadde nok glemt mye av all det tekniske dataavdelingen serverte ;)

 

Vi skal selvsagt prøve å variere på spørsmålene. Var ikke meningen å fremheve iPhone-hypen, men at iPhone er operatørlåst og ikke mulig å bruke i Norge er en kjent sak. Derfor dro vi frem iPhone.

Endret av CesiuM_e
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...