Gå til innhold

Sandisk øker hastigheten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bufferen blir tømt raskere, slik at det blir mer plass til bilder.

Spørs jo også om kameraet kan skrive fortere, Extreme IV-brikkene har jo allerede 40MB/s, økningen til 45MB/s er det ikke sikkert det finnes kameraer som henger med på...

9152816[/snapback]

 

Du mener skrive fortere over på minnebrikken?

 

Håper da det...

Lenke til kommentar
Bufferen blir tømt raskere, slik at det blir mer plass til bilder.

Spørs jo også om kameraet kan skrive fortere, Extreme IV-brikkene har jo allerede 40MB/s, økningen til 45MB/s er det ikke sikkert det finnes kameraer som henger med på...

Du mener skrive fortere over på minnebrikken?

Jepp, det hjelper ikke om minnebrikken støtter å skrive med 45MB/s hvis kameraet ikke kan levere like mye data til minnebrikken.
Lenke til kommentar
Bufferen blir tømt raskere, slik at det blir mer plass til bilder.

Spørs jo også om kameraet kan skrive fortere, Extreme IV-brikkene har jo allerede 40MB/s, økningen til 45MB/s er det ikke sikkert det finnes kameraer som henger med på...

Du mener skrive fortere over på minnebrikken?

Jepp, det hjelper ikke om minnebrikken støtter å skrive med 45MB/s hvis kameraet ikke kan levere like mye data til minnebrikken.

9155234[/snapback]

 

Et kamera som D200 produserer 15mb bilder, 5 ganger i sek, å skulle tro at det er nok ;)

Lenke til kommentar
Hvis kamera var i stand til å overføre bilder til minnebrikken like fort som minnebrikken kunne ta imot data, hadde vi hatt behov for buffer i kamera da? :)

9158149[/snapback]

 

Et buffer er alltid fornuftig. Det gjør deg mindre avhengig av alt må times 100% presist. Kameraet gjør andre ting å skyfle data frem og tilbake. I de tilfellene er bufferet til hjelp.

 

Tom

Lenke til kommentar
Hvis kamera var i stand til å overføre bilder til minnebrikken like fort som minnebrikken kunne ta imot data, hadde vi hatt behov for buffer i kamera da? :)

Ja, hvis man ikke har minnebrikker som støtter overføringshastigheten til kameraet... Med slike brikker, vil det behovet bli mindre.
Lenke til kommentar
Jeg har detti utav nå... dette går ut av min viten. hva 5mb ekstra i praksis gjør får dere si, jeg er grønn.

Det gir mulighet for raskere overføring med minnekortleser, men må nok ha spesielle kortlesere også.

 

Jeg vet ikke hva lesehastigheten fra bufferet til forskjellige kameraer er, ei heller hva skrivehastigheten til minnekortet i kameraene, men jeg tviler sterkt på at de makter å levere 40-45MB/s kontinuerlig. Selv nokså tunge PCer har trøbbel med det over tid, og det er tross alt grenser for hva slags ressurser et kamera har.

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Jeg har detti utav nå... dette går ut av min viten. hva 5mb ekstra i praksis gjør får dere si, jeg er grønn.

Det gir mulighet for raskere overføring med minnekortleser, men må nok ha spesielle kortlesere også.

 

Jeg vet ikke hva lesehastigheten fra bufferet til forskjellige kameraer er, ei heller hva skrivehastigheten til minnekortet i kameraene, men jeg tviler sterkt på at de makter å levere 40-45MB/s kontinuerlig. Selv nokså tunge PCer har trøbbel med det over tid, og det er tross alt grenser for hva slags ressurser et kamera har.

9159065[/snapback]

 

Altså kortet er ikke SÅ forbanna bra, om man ikke har bruk som rask overføring til pc...

Lenke til kommentar

Har lest en del tester om overføringshastigheter mellom kamera og minnekort og de aller fleste ligger litt under 10MB/s.

 

Eneste grunnen til å gå over maks hastighet kameraet kan levere til minnekort er når du skal overføre bilder til PC. Om du har det travelt kan det være kjekt med et kort med 45MB/s, i forhold til et med 10MB/s.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...