Gå til innhold

Kan XFX 7900GT erstattes med XFX 8600GT ?


Anbefalte innlegg

En kamerat av meg fikk feil med det ene av to stk. XFX GeForce 7900GT 520M Xtrem 256MB i en SLI situasjon. Link til disse: https://prisguiden.no/product.php?productId=44258 Han hadde kjøpt maskinen komplett hos Komplett for under ett år siden. Han reklamerte og måtte sende inn begge skjermkortene. Rimelig raskt får han disse erstattet med 2 stk. GeForce XFX 8600GT 620 256mb, disse: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334592

 

Mitt spørsmål er om dette er et greit bytte?

 

Prisforskjellen pr. kort er jo 1450 kroner pr kort i Kompletts favør. Vi snakker om en forskjell på nesten 3000 kroner tilsammen. Hvis ytelsen til kortene er omtrent lik så er det kanskje greit synes min kamerat. Jeg er spent på hva dere som kan skjermkort mener om erstatningen fra Komplett?

 

NVIDIA GeForce 7900 GT 520M 256MB VIVO ExTreme Edition

http://www.xfxforce.com/web/product/listCo...rationId=218635

 

XFX GeForce 8600GT 256MB DDR3 DUAL DVI XXX

http://www.xfxforce.com/web/product/listCo...ationId=1062901

 

 

Edit: Emnetittel

Edit: Linker til kortene hos XFX

Endret av vidaremil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var et dårlig bytte .Han burde fått ihvertfall 8600GTS kort , ikke GT.

9092658[/snapback]

Takk, det tyder på at erstatningen er heller dårlig butikk for min kamerat. I tillegg ser jeg at 7900GT har 256 bits memory bus, mens 8600GT kun har 128 bits memory bus. Hva har dette å si for ytelsen generelt? Ellers så ser jeg at 8600GT kjører på høyere MHz enn 7900GT. Men ut fra forrige sammenligning så er vel dette som å sammenligne turtall på moped og motorsykkel?

 

Edit: fant dette som jeg synes ville vært en bedre erstatning: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334579

Endret av vidaremil
Lenke til kommentar

Da endte denne historien veldig godt for min kamerat. Han får nå etter flere vurderinger 2 eks. av dette kortet: XFX GeForce 8800GTS 580M 320MB XXX GDDR3 ,PCI-Express,2xDVI/HDTV/HDCP,580/1800Mhz som erstatning, kan ses her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331407

 

Det er det jeg alltid har sagt om Komplett. Ta kontakt med dem så ordner de opp i sakene hvis man mener at det har skjedd en feil. Det hele skal bero på en misforståelse med hensyn til specs på de gamle kortene. Takk igjen til Komplett som ordnet opp i historien.

 

Denne tråden kan sikkert stenges snart.

Lenke til kommentar

Ja jeg må bare få takke forumet for hjelpen.Og en stor takk til Komplett for rask og god service anngående denne saken.Jeg er meget godt fornøyd med alt. :thumbup::thumbup:

MvH rostave

Så nå kan denne tråd stenges,Tusentakk til alle.

Endret av rostave
Lenke til kommentar

En eller annen skulle laget en samletråd hvor det kom fram alle "klagesaker" til de forskjellige butikkene her. Så kunne man relativt raskt spore gjennom de positive og negative emnene, og selv se om de negative emnene var saklig begrunnet, både fra kunde og butikk..

 

Vi vet jo at de fleste nettbutikkene har brukere her på forumet, og gode tilbakemeldinger ville blitt "reklame" mens dårlige ville vært begrunnet.

 

Ja, jeg vet at man selv kan legge inn tilbakemeldinger på de enkelte butikkene, men erfaring med klager blir sjeldent begrunnet godt på en oversikt som i "prisguiden".

 

 

-Bare en tanke, sett at noen har masse fritid til overs..-

 

edit:

Gratulerer med nytt og godt skjermkort.

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar
Jeg hadde heller krevd pengene tilbake hvis jeg ikke kunne fått nøyaktig samme kort i erstatning. Det har du faktisk krav på. Så kan du heller velge hva slags kort du vil kjøpe istedenfor selv.

 

Enkelte nettbutikker prøver seg stadig med å lure kundene  :nei:

9094286[/snapback]

Han hadde krav på tilsvarende eller bedre, eller pengene igjen. Det er ingen steder i loven som gir kunden krav på nøyaktig samme vare. Om en bedre ny vare koster 1000 kroner mindre enn han betalte for kortet nytt har absolutt ingenting å si.

 

Komplett kom med et tilbud, og som du ser ordnet det seg helt uten problemer når man faktisk kontaktet butikken for å forklare hvorfor dette kortet ikke var bedre for hans bruk. Hvordan i pokker klarer du å vrenge det til å at Komplett prøver å lure noen? :nei:

Lenke til kommentar

Det er ikke jeg som har sagt at Komplett prøver og lure meg,Komplett opptrotte helt korrekt og vi ble enige på telefon om at de første kortene ikke holdt mål og det sa de seg enig i Så jeg er meget godt fornøyd med hondteringen av Komplett rent og ryddig. :thumbup:

MvH rostave

Endret av rostave
Lenke til kommentar
Han hadde krav på tilsvarende eller bedre, eller pengene igjen. Det er ingen steder i loven som gir kunden krav på nøyaktig samme vare. Om en bedre ny vare koster 1000 kroner mindre enn han betalte for kortet nytt har absolutt ingenting å si.

 

Nå tror jeg du tar feil. Dersom butikken ikke kan reparere feilen eller erstatte den med nøyaktig samme vare så kan man heve kjøpet.

 

Å tilby en dyrere vare o.l. kan være negativt for kunder ut i fra mange grunner.

Kanskje du forstår logikken hvis du f.eks. sammenligner med biler.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...