Gå til innhold

IKKE PS3-priskutt i Europa, Starter Pack 1.august


kilik

Anbefalte innlegg

Sony will not be cutting the price of the PlayStation 3 in Europe or releasing a 80GB model – instead it will be offering a Starter Pack containing the console, two games and an extra controller for GBP 425.

 

SCEA has greatly benefited from the USD 100 price cut announced earlier this week in North America, but Sony Computer Entertainment Europe has chosen to bundle first-party titles and a second Sixaxis controller with a combined RRP of GBP 115, rather than adjust the price.

 

Due on sale in the UK on July 18 and in Europe August 1, the Starter Pack will offer two Sixaxis controllers and a choice of two first-party titles from a list of Resistance: Fall of Man, Motorstorm, Genji: Days of the Blade, Formula One Championship Edition and Ridge Racer 7.

GamesIndustry.biz

 

Altså 60 GB PS3 + 2 spill + 2 kontrollere for den gamle prisen i UK.

 

Antar derfor at prisen i Norge vil ligge på 6000 kr. for pakken.

 

 

Eksempel på pakke (Det kan være snakk om ulike pakker tilgjengelig. Foreløpig uklart hvilke sammensetninger som kommer til Norge):

ps3starter.jpg

 

 

Ikke noe offisielt priskutt på den versjonen allerede i butikkene altså, men antar de fleste butikker vil selge den til under 5000 kroner fra 1.august.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, hadde personlig foretrukket et priskutt på en tusenlapp i stedet.

 

Men en ekstra kontroll får man alltids bruk for og spillene kan nok selges for rundt 200-300 kr. stykket. Litt avhengig av om spillene kommer i originale cover eller ikke...

9064227[/snapback]

 

Fortrukket priskutt ja, vanskelig å slge spill som følger standard med en pakke som alle vll kjøpe fra nå av.

 

Hvis da det ikke er "valgfritt" hvilke spille som følger med (at det er flere pakker å velge mellom) :hmm:

Lenke til kommentar

Selve greia med pakkeløsning er jo grei nok den. Kjedelig for de som ikke ønsker seg verken Motorstorm eller Resistance: Fall of Man, og det blir garantert en overflod av disse spillene på bruktspillmarkedet etterhvert tenker jeg. Regner med at prisen vil bli ganske lav på disse spillene også, siden ingen da lenger vil ha dem :)

 

Hvis man derimot ønsker disse spillene blir det jo en forholdsvis rimelig deal vil jeg si.

Lenke til kommentar

VG Nett har et interessant intervju med SCE-toppsjefen Kaz Hirai. Der sier han blant annet:

 

- Vi produserer ikke 60 GB-modellen for det amerikanske markedet lenger, så når den modellen er borte fra butikkhyllene står vi utelukkende igjen med 599 dollar-modellen. Vi har ikke en todelt prisstrategi for det amerikanske markedet, og vi fant ut tidlig at forbrukerne ikke ønsker to forskjellige modeller.

 

Men per i dag betaler altså norske forbrukere tilnærmet dobbelt pris for en PS3 sett i forhold til amerikanerne.

Lenke til kommentar
Men per i dag betaler altså norske forbrukere tilnærmet dobbelt pris for en PS3 sett i forhold til amerikanerne.

9064340[/snapback]

 

Nå er vel også en gjennomsnittlig norsk lønning en god del høyere enn en amerikansk lønning også, så det har vel en liten sammenheng tenker jeg.

 

Det er sikkert flere andre viktige faktorer som spiller inn også.

Lenke til kommentar
Går an å kjøpe via USA da vel? Er ikke noe regionsperre på PS3?

9064387[/snapback]

 

Jada, det er fullt mulig. Det eneste som er regionssperret er vel avspillingen av DVD/Blu-ray-filmer - som da selvsagt er Sone 1. Spill og lignende er regionsfri, så du kan spille både amerikanske, europeiske (og japanske?) spill på alle konsollene uten problemer.

 

Jeg bestilte min PS3 fra www.vgp.ca for under tre døgn siden, og iflg. pakkesporinger til DHL tok den tidlig turen fra Canada til USA, for så å komme til Nottingham i natt, og den lå i København tidlig på morgenkvisten i dag.

 

Prisen er forresten god også. Jeg betalte 4300,- NOK for 1 x PS3-konsoll, en ekstra original kontroller og Blu-ray kontrollen. Selve konsollen ligger vel på 3100 kroner, men så koster det jo 5-600,- NOK i frakt også.

Lenke til kommentar

Hadde vel smakt bedre med et priskutt ja, men pakken er jo ihvertfall kurant med mulighet for å velge de beste titlene.

 

Det er jo et lager med vanlige pakker rundt om kring, så med mindre de pakkes om eller leveres med spill og kontroller på siden så må jo selges på et vis og da må jo prisen nødvendigvis ned.

 

Lars

Lenke til kommentar

Priskutt ville vært bedre, det er jeg nokså bestemt på - jeg skreiv tidligere i en annen tråd at jeg håpet på starter kit, men nå som jeg har sett spillene som medfølger er jeg mindre imponert. MotorStorm er greit nok, det ville jeg kjøpt uansett, men R:FoM har jeg ikke det snev av interesse for, og ville heller brukt andelen som går til det i bundelen til Ninja Gaiden.

Lenke til kommentar

Det kommer garantert et priskutt. Det er ikke lenge siden Sony uttalte at det ALDRI ville bli priskutt i statene, og uka etter sjedde det.....

 

Bare løgn og bedrag for å få solgt mest mulig til høyest pris.

 

Det jeg dog lurer på er om jeg kjøper denne på Elkjøp, vil jeg da få refundert et eventuellt avslag så lenge det kommer innen 30 dager fra da jeg kjøpte den?

 

 

Uansett vedder jeg en flaske vin på at priskuttet kommer før vi ser bladene bli gule på træra

Lenke til kommentar

oivind_dahle, selvsagt - ettersom salget av bundelen har fått stå en stund, vil prisen garantert settes ned på den orginale konsollen for å øke salget. Spørsmålet blir bare når dette skjer, og med hvor mye. Selv blir jeg vel å gå for starter kit, syns forsåvidt avtalen er ganske god, da jeg har lyst på både Motorstorm og en ekstra kontroller.

Lenke til kommentar
I videoen på dagbladet.no sier han at soft bundlen vil være tilgjengelig nå, mens hard bundelen vil være tilgjengelig fra 1. august. Gjelder dette hele europa? eller snakker han for av UK?

9064746[/snapback]

Interessant. Tror han snakker for hele Europa ja. Antar softbundelen er at man kan får med 2 gratis spill+kontroll i tillegg til vanlig PS3-pakke. Høres faktisk ut som det allerede skal ha tredd i kraft ja.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...