Gå til innhold

Miniguide: Last ned din Gmail


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At POP stinker kan kanskje være en smule generalisert og lite poengtert, men i de aller fleste tilfeller er jeg enig i at IMAP er en meget mye bedre protokoll. Å ha synkroniserte e-postdatabaser på flere ulike PC-er, med samme mappestruktur, at lest e-post blir markert som lest over alt (også på webmail f.eks.) og at all e-post kan forbli på server uten å slettes er noen av mange av fordelene med IMAP.

 

POP kan nok i noen tilfeller yte bedre enn IMAP ved svært mange brukere, antall e-post og høy last, men i praksis tror jeg ikke det er noen stor ytelsesgevinst ved å bruke POP fremfor IMAP.

Lenke til kommentar

Når jeg laster ned gmail via pop3 til mobilen får jeg også kopi av alle meldinger jeg sender. synes dette er greit å ha på gmail kontoen, men er fryktelig irriterende å få kopi av alle sendte ned på telefonen. er det noen som vet om en måte å unngå det på?

Lenke til kommentar
At POP stinker kan kanskje være en smule generalisert og lite poengtert, men i de aller fleste tilfeller er jeg enig i at IMAP er en meget mye bedre protokoll.

...

Er veldig enig med det du skriver her. Personlig ser jeg knapt en eneste fordel med POP3 fremfor IMAP. Historisk sett har vel mange tilbydere brukt POP fordi Microsoft har hatt dårlig støtte for IMAP i epost-programmene sine, men det er synd at alle skal måtte lide av den grunn. Det har vel også bedret seg i nyere versjoner av Outlook tror jeg, i tillegg til at IMAP såklart støttes av andre programmer som Thunderbird og Evolution.

 

Men de fleste ISPer og gratis webmailer tilbyr dessverre bare POP :( Mulig det fins noen unntak...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...