Gå til innhold

Møter "vegg" ved overklokking (E6600/680i) *LØST*


Anbefalte innlegg

Har klokket min E6600 opp til 3320 mhz (415x8=1660FSB), men der sier det brått stopp. Ligger stabilt med 1,45 på vcore, men kommer ikke engang forbi POST med 1670FSB (420), den går bare rett i safe mode. 1669 går fint på 1,45v, 1670 vil ikke engang POSTe med opp til 1,55vcore, har ikke forsøkt meg lenger. (på spenningen altså. FSB har jeg forsøkt opp til 1690. samme hver gang)

 

De øvrige spenningsnivåene er

CPU FSB 1,5v

Mem 2,1v

SPP 2,5v

MCP 1,5v

HT SPP <-> >MCP 1,2v

 

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan komme meg videre? Vet ikke hva slags BIOS-versjon jeg har, men kortet er ihvertfall revision A1, så de verste bugsene skulle ifølge produsent være borte.

Endret av demeyfint
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg bruker multiplier på 9 kommer jeg opp i området 3,5-3,6 ghz med litt tuning og masse volt, men dette er såvidt stabilt nok til å kjøre superpi dersom jeg er heldig. Ofte kommer BSOD under oppstart. Skulle gjerne opp mot 450 FSB, men det ser ut til at det kan være en fjern drøm foreløpig. Noen andre som har forslag?

Lenke til kommentar

Nå løsnet det, men det hadde ikke med noen voltinnstillinger å gjøre. Ved en tastefeil satte jeg FSB til 1770 istedet for 1670 i BIOS, og gjett hva.. PCen bootet rett inn i Windows på 3,54 ghz og 885 mhz på RAM. :) Så det er nok BIOS som ikke er helt fri for bugs, til tross for at jeg akkruat oppdaterte den. Nå er jeg ihvertfall en lykkelig laks på 3,5 ghz. Får kjørt SuperPI og 3D06, skal teste litt med Orthos etterhvert

Lenke til kommentar
Har klokket min E6600 opp til 3320 mhz (415x8=1660FSB), men der sier det brått stopp. Ligger stabilt med 1,45 på vcore, men kommer ikke engang forbi POST med 1670FSB (420), den går bare rett i safe mode. 1669 går fint på 1,45v, 1670 vil ikke engang POSTe med opp til 1,55vcore, har ikke forsøkt meg lenger. (på spenningen altså. FSB har jeg forsøkt opp til 1690. samme hver gang)

 

De øvrige spenningsnivåene er

CPU FSB 1,5v

Mem 2,1v

SPP 2,5v

MCP 1,5v

HT SPP <-> >MCP 1,2v

 

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan komme meg videre? Vet ikke hva slags BIOS-versjon jeg har, men kortet er ihvertfall revision A1, så de verste bugsene skulle ifølge produsent være borte.

8937953[/snapback]

 

 

Sett den jeg har gjrot bold på 1.55 volt. Den gir nesten ingen ekstra varme, og dne gjør at det er MYE lettere å nå høyere FSBer. MCP kan du også prøve å sette på 1.65.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...