Gå til innhold

Pokémon Diamond og Pearl til Europa (DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Det er en del tekst som skal oversettet til tysk, fransk osv, noe nintnedo desverre aldri har vært særlig flink til å gjøre...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Fikk Pokemon Diamond idag.

 

Konseptet er jo noe av det alle beste til håndholdte konsoller, utrolig underholderne over lang tid. Perfekt for lange bil/tog/flyturer osv.. Litt barnslig med Pokemon kanskje, but who cares?

 

Jeg anskaffet meg nettopp en Nintendo DS Lite (Black), gikk aldri til innkjøp av en GameBoy Advance. Dog prøvde jeg Pokemon Sapphire i 5min engang.

 

Og jeg må helt ærlig innrømme at jeg finner den "nye grafikken" i Pokemon Diamond litt forstyrrende, når du beveger deg raskt i åpent landskap, følger jeg at bildet blir litt uklart, akkurat som maskinen sliter litt med at det går såpass fort.

Dette er sikkert bare en vane sak, men følte det var mer behagelig å se på Sapphire egentlig.

 

Ellers er det hele litt mer behagelig ved bruk av touch-screen, samt det er bedre farger enn noen sinne. Det virker også som spillet fokuserer mye mer på en bakgrunns historie, enn tidligere. Da det mer bare var å starte ivei, med å fange 6 Pokemon, og trene de opp.

Mens nå er det langt mer "historiebasert tekst"

 

Men den store, store ulempen, som er å finne med samtlige av disse Pokemon spille er det faktum at det bare er mulighet for å ha en save omgangen. Med andre ord, kan jeg ikke låne bort spillet til lillebroen min, uten at han enten må spille på min save, eller ikke få lagret sin. De fleste Advance og DS spill har som oftest 3 eller flere "save-slots". Noe jeg virkelig savner i Pokemon spillene også.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...