Gå til innhold

R650 kommer til i høsten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får håpe at de har lært etter forrige runde med lansering. Jeg tror, for min del, at jeg venter forbi R600. Men, jeg skal ha et ATI kort, rett og slett fordi forskjellene mellom nVidia og ATI ikke kommer til å være store, og da teller det en del for meg at jeg kan bruke et ATI kort til Folding@Home. Bare med mitt X1800XT får jeg 330poeng per dag, og det yter dårlig ift eksempelvis X1900-serien. Da må jo nødvendigvis R600 og R650 yte rimelig ekstremt hva gjelder folding!

Lenke til kommentar

Jeg må si dette var godt nytt... får håpe at de er on track nå og at kortet er i butikkene før jul hvertfall. Tror kanskje det vil bli min julegave til meg selv i år :)

 

Men: Jeg har ikke fulgt så sterkt med på nyheter de siste ukene/månedene av diverse årsaker. Hva har skjedd med det milelange etterlengtede tunge 2900XTX? :(

Lenke til kommentar
nVidia er også i full gang med å krympe G80, blir også lansert til høsten.

 

Tviler på at R650 blir hetenede 2900xtx. Tipper at familien med kort som bruker  R650 blir hetende 2950 eller noe sånt...

8555366[/snapback]

 

 

krymper de til 80 eller 65nm??

 

efikkan: holder en knapp på at nvidia blir først ute denne gangen også jeg :yes:

Lenke til kommentar

Det er snakk om at XTX kommer rett etter lanseringen av XT. Lover jo uansett godt at ATI kortene ligger på rett over 3000 ved lansering. Siden dette er et Asus-kort vil de aller fleste andre legge seg litt over dette, etter hva jeg kan tolke ut i fra prisguiden. Men, dette er innen rekkevidde for min del!

Lenke til kommentar

R650til høsten? altså da får vi regne med at vi ser de i butikkene om et år da om ati skal følge trenden de driver med nå.

selv om jeg håper at de kommer med de når de lover. og de nye HD2900 kortene lå på en trivelig pris til å starte med.

selv om prisen sikkert synker litt. og såvidt jeg vet så ligger vel R600 over G80 på ytelsesfronten eller?

Lenke til kommentar
Det er snakk om at XTX kommer rett etter lanseringen av XT.

8558494[/snapback]

Nei...

 

Det eneste det er snakk om er å lansere en 1024MB utgave av XT (Disse kortene har blitt kalt "xtx" før)

ATI will quietly introduce the R600XTX card with 1024 MB of memory, but this card will be an OEM baby only. There won't be any retailers selling this 12.4 inch card, only the big OEMs will get it. We wrote about these cards here.

 

This card might end up slightly faster than the Radeon HD 2900XT 512 MB DDR3, but the faster memory wont mean that much faster performance. The memory on the 1024 MB card works at 2.2 GHz.

Omtrent som i DailyTech testen... Samme klokke på GPU, men bare litt høyere minnefrekvens (for å kompansere økt latency(?))

 

 

selv om prisen sikkert synker litt. og såvidt jeg vet så ligger vel R600 over G80 på ytelsesfronten eller?

8559345[/snapback]

Nei, ifølge de fleste rykter så ser ATi på 8800GTS som konkurenten, ikke GTX

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...