Gå til innhold

For alle som elsker Zeuhl-rock


zeuhl

Anbefalte innlegg

Vel, tenkte jeg måtte starte en tråd med det hjertet mitt brenner for, nemlig "Magma". Ønsker alle Zeuhl og Magma elskere velkommen til å sette i gang.

 

Mekanik Destruktïw Kommandöh er så klart mitt definitive favorittalbum og det har det nå vært i over 13 år.

 

Har tenkt å få satt opp en Magma konsert her i landet i løpet av dette året og ønsker da respons på interessen for dette.

 

Jeg er nemlig så heldig at jeg kjenner Christian Vander og resten av bandet personlig og de ønsker å spille i Norge. Så da tenker jeg intet annet enn at det må skje!!

 

 

så alle Zeuhl og Magma elskere, sleng dere på denne tråden!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Magma til Norge? Spøker du? :dribble:

 

 

Jeg forventer forløpende info om progresjon og update når tid/sted og lignende er klart.

 

Dette kan bli ekstremt festlig rett og slett.

8265778[/snapback]

Hey. nei dette er ingen spøk, men blodig alvor min venn. Sist de var i de var i Norge var 1977 så jeg mener 30 år etterpå er på sin plass.

 

Og det råeste av alt er at de innehar den samme energien på scenen som de alltid har hatt. Christian Vander styrer dette bandet med en innlevelse som er unik. Jeg skal love dere at dere ikke kommer til å forstå hva som har truffet dere når konserten er ferdig. :D

 

Jeg skal så klart komme med tid og sted når det er klart, men først må jeg vite at jeg klarer å dra nok folk så jeg ikke går på en heftig økonomisk smell. Derfor må dere all spre ordet!!!

Lenke til kommentar
Når og hvor i landet snakker vi om sånn ca? Hadde vært veldig gøy å fått med seg.

8265823[/snapback]

 

 

Vi snakker om Oslo og forhåpentligvis sensommeren. Alt avhenger av å få tak i nok penger til å få gjennomført dette. Blir den første konserten jeg noen gang skal arrangere, så hvorfor ikke starte med det BESTE.

 

Vurderte ruinene i Maridalen, men har innsett at utleggene for å få dette gjennomført er enorme.

 

Så det er nok Sentrum Scene som ligger best an, for der får alle sin egen sitteplass, noe som er et must på Magma konserter. Ingenting skal forstyrre opplevelsen!!

Lenke til kommentar
Jeg kommer garantert. Har vurdert å dra til Frankrike for å oppleve konsert.

 

MDK er noe av det aller beste fra 70 tallet.

Har også sett Trianon dvd'n X antall ganger. En fantastisk energi!

8275856[/snapback]

 

 

Glimrende. Jeg var der før jul, på Le Triton. De spilte 5 konserter der i løpet av en uke. Fantastisk. Jeg fikk filmet både backstage og kohntarkosz live.

 

MDK er helt uten tvil noe av det beste ja, men for meg det aller beste!!!

 

Det er helt unikt hvordan Christian Vander har klart å beholde den samme energien hele veien.

Lenke til kommentar

Jeg har forøvrig også MDK vinylen rammet inn på veggen :D , men lurer på hvor mange norske fans det finnes der ute. :hmm:

 

De aller fleste "tunge" proggerne nikker anerkjenende til Magma, men ofte hører man at det blir litt for sært.

 

Uansett, en Magma konsert på norsk jord hadde uten tvil vært årets høydepunkt. Dropper gjerne både Rush og Focus konsert for å få med meg den :cool:

Lenke til kommentar
Jeg har forøvrig også MDK vinylen rammet inn på veggen :D , men lurer på hvor mange  norske fans det finnes der ute. :hmm:

 

De aller fleste "tunge" proggerne nikker anerkjenende til Magma, men ofte hører man at det blir litt for sært.

 

Uansett, en Magma konsert på norsk jord hadde uten tvil vært årets høydepunkt. Dropper gjerne både Rush og Focus konsert for å få med meg den :cool:

8276195[/snapback]

Sant nok. Ikke alle klarer å åpne seg helt, men med litt hjelp kan mye skje.

 

Fansen skal finnes, gjør meg ingenting om det blir kjent i Sverige og Danmark også. Magma har jo heller ikke vært der på 30 år, så vidt jeg vet.

 

Nydelig å høre entusiasmen din!!

Lenke til kommentar
Kan ikke si for sikkert, men hadde virkelig vært noe å fått med seg dette! Du kan prøve å få til Univers Zero neste gang da kanskje? *hint-hint*

8278768[/snapback]

 

 

Jepp min venn. Univers zero er definitivt i tankene mine. Drømmen er å få til en festival med band som Magma, Univers Zero, Present, One Shot, Alamaailman Vasarat, Ange osv. Men dette forsøket ligger isåfall frem i tid.

Lenke til kommentar
Overraskende at Magma er såpass populære forsatt, trodde dette bandet var omtrent helt glemt

8276507[/snapback]

Etter min mening er musikk udødelig og nye ører kommer til hele tiden. Så glemt blir vel å ta litt hardt i, men jeg forstår tanken din.

 

Du får jo ta en tur når de kommer for å friske opp hukommelsen :D

Lenke til kommentar
Kan ikke si for sikkert, men hadde virkelig vært noe å fått med seg dette! Du kan prøve å få til Univers Zero neste gang da kanskje? *hint-hint*

8278768[/snapback]

 

 

Jepp min venn. Univers zero er definitivt i tankene mine. Drømmen er å få til en festival med band som Magma, Univers Zero, Present, One Shot, Alamaailman Vasarat, Ange osv. Men dette forsøket ligger isåfall frem i tid.

8279650[/snapback]

 

Selv om jeg hater disse smileyene: :dribble: Ett par av disse jeg ikke har hørt, så det må sjekkes. Får du til dette kommer jeg uansett. Godt å se at det finnes dedikerte sjeler for alternativ musikk.

 

UZ-logo.jpg

Lenke til kommentar
Overraskende at Magma er såpass populære forsatt, trodde dette bandet var omtrent helt glemt

8276507[/snapback]

Etter min mening er musikk udødelig og nye ører kommer til hele tiden. Så glemt blir vel å ta litt hardt i, men jeg forstår tanken din.

 

Du får jo ta en tur når de kommer for å friske opp hukommelsen :D

8279698[/snapback]

 

Helt enig der, og bør korrigere meg selv litt; at de var så populære her på "Hardware.no" var vel egentlig det som overrasket ;)

Lenke til kommentar
Kan ikke si for sikkert, men hadde virkelig vært noe å fått med seg dette! Du kan prøve å få til Univers Zero neste gang da kanskje? *hint-hint*

8278768[/snapback]

 

 

Jepp min venn. Univers zero er definitivt i tankene mine. Drømmen er å få til en festival med band som Magma, Univers Zero, Present, One Shot, Alamaailman Vasarat, Ange osv. Men dette forsøket ligger isåfall frem i tid.

8279650[/snapback]

 

Selv om jeg hater disse smileyene: :dribble: Ett par av disse jeg ikke har hørt, så det må sjekkes. Får du til dette kommer jeg uansett. Godt å se at det finnes dedikerte sjeler for alternativ musikk.

 

UZ-logo.jpg

8281230[/snapback]

Takk for det. Regner med at One Shot er et av bandene du ikke har hørt om. One Shot består av Emmanuel Borghi, Philippe Bussonnet, James Mac Gaw og Daniel Jeand'heur. De 3 førstnevnte er jo sentrale medlemmer av dagens Magma, så det er en god del Zeuhl i musikken dems. Absolutt verdt å sjekke ut!

 

Alamaailman Vasarat er et finsk avant-garde band, innehar en utrolig særegen stil/lyd. Vanvittig tøft.

 

Ange er jo gamle 70 talls progrockere som spilte sammen med Magma på en festival iløpet av fjoråret. Og forøvrig har gjort det i ny og ne i lang stund.

 

Og Present regner jeg med at ikke trenger noen presentasjon ettersom du kjenner så godt til Univers Zero.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...