Gå til innhold

- Minnekort vil koste 30 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje det ikke er typen HD DVD/ blu ray som blir framtiden men minnebrikker?

 

 

"Skal bare ned til minnebrikkeutleiesjappa og leie en film".

8178976[/snapback]

det er jo en genial ide.

de tar mindre plass. dataen på de kan byttes ut, imotsetning til vanlige cd/dvd/bd/hd-dvd.

 

Men tror nok ikke det kommer før etter tiden til blueray eventuelt hd-dvd er over...

Lenke til kommentar
30 kroner

Kleiven forteller at han ser for seg at minnekort med størrelser på én GB vil få en pris på rundt 30 kroner. Minnekortene kan selges både fullastet med innhold, eller bare delvis fulle.

 

- Med nye komprimeringsteknikker, vil man lett kunne stappe 24 episoder av populære serier som «Sopranos» eller «Lost» på et minnekort, sier han.

 

Tydelig at det er noen som ikke har forstått markedskrefter og lisenskostnader ser jeg. :) Joda, det er selvsagt godt mulig at prisen på et _BLANKT_ minnekort kan finne på å krype ned mot 30,- kroner (men ikke umiddelbart, enn hvor optimistisk denne personen er), men for at de skal få faktisk _INNHOLD_ på seg så vil nok prisen gå relativt mye opp.

 

Uansett så er det ikke fysiske medier som er fremtiden for innhold, men distribusjon via internett. Prisen på datatrafikk vil gå ned og hastigheten vil gå opp. Hvem gidder vel å slå av telefonen, dra ut batteriet, smyge inn det bittelille MicroSD-kortet og så starte telefonen på nytt igjen, bare for å bytte hvilken TV-serie man ser på? Ikke meg i alle fall.

 

At prisen på flash-minne går ned er veldig positivt, og selv om det sikkert vil gi lavere priser på minnekort, så er det _integrasjonen_ av flash-minne i enheter som er spennende. Hvorfor wrappe det i plast når man kan integrere minnet rett i mobilen? Det er ikke uten grunn at blant annet Apple har begynt å fokusere på flash-minne i sine MP3-spillere. :)

Lenke til kommentar
...

 

Hvem gidder vel å slå av telefonen, dra ut batteriet, smyge inn det bittelille MicroSD-kortet og så starte telefonen på nytt igjen, bare for å bytte hvilken TV-serie man ser på? Ikke meg i alle fall.

 

...

8186019[/snapback]

 

Det fleste telefoner har vel hotswapping i dag, men skjønner poenget ditt :) Minnekort er dog alltids kjekt å ha, satser heller på 2x1GB-minnekort enn 1x2GB innebygd minne i et kamera f. eks. Om det ene skulle kræsje, så er det fortsatt et igjen.

Lenke til kommentar

Internminne krasjer vel meget sjelden. :) Mange telefoner har hotswap ja, men ta f.eks. de siste Nokia-telefonene; der ligger minnekortet enten på siden eller under batteriet. Meget plagsomt, men disse MicroSD-kortene er jo så små at å ha dem eksternt også blir en dårlig idé.

Lenke til kommentar

Jeg fan av Motorolaløsningen (i hvert fall den de hadde på sine første mobiler med minnekort, V620 elns), der du tar av batteridekselet, og så får tak i minnekort. At minnekortet er rett i telefonen ser jeg på som en god mulighet for trøbbel. Et eller annet slags deksel er nødvendig.

Endret av OML
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...