222222 Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 svingte pga et dyr som løp over veien. havnet i grøfta og rullet på taket.. blir bilen kondemmert ? den har karroseri skader overalt. bilen måtte hentes av kranbil. jeg har full kasko da. hva kan jeg forvente at forsikringa dekker vis bilen bli vraket. får jeg nedsatt utbetaling? bilen er verdt ca 140000kr (dagens pris) var jo ikke min skyld at det jevla dyret løp over veien og jeg fikk panikk.
222222 Skrevet 15. mars 2007 Forfatter Skrevet 15. mars 2007 Hva slags dyr er det snakk om? 8161059[/snapback] har det noe å si da? var en elg .
Vampyro Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Tror kanskje du kunne slitt litt med forsikringen hvis det var en mus eller rotte det var snakk om
Propofol Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Kan vi få se et bilde av bilen? Karosseriskader skal vel som regel ikke føre til at bilen blir kondemmert vel?
555555 Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 (endret) Kan vi få se et bilde av bilen? Karosseriskader skal vel som regel ikke føre til at bilen blir kondemmert vel? 8161100[/snapback] svinge for n mus lol Endret 15. mars 2007 av 555555
eab Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Om bilen blir kondemnert eller ei avhenger jo av reprasjonskostnadene, ikke type skade. Har du kasko dekkes alt mulig, bare du betaler egenandel og godtar bonustap.
SilentNET Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Det er vel vanligvis ikke bonustap ved påkjørsel av dyr, men sålenge du svingte unna spørs det vel om dem tror deg eller ikke. Man skal straffes for å svinge unna vettu...
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Så lenge det er "ville dyr", som elg, slipper du bonustap, kun egenandel. Dersom det er snakk om "tamme dyr", som sau, ku el.l., får du både bonustap og egenandel.
Propofol Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 (endret) Historien til trådstarter er ekstremt vanskelig å tro på. Add: Min teori (med trykk på "teori") er at vedkommende har holdt en alt for stor hastighet i en kurve. Endret 15. mars 2007 av eilertsen
L O G I M A N Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 Nå er vel det enkelt å bekrefte om det var en kurve eller ei på stedet. Et annet punkt er også hvor hvidt det er stor sjans for elg på stedet.
Rune-B Skrevet 15. mars 2007 Skrevet 15. mars 2007 De fleste selskap forlanger dokumentasjon på at det var et dyr som var årsaken til ulykka.Blir nok bonustap og full egenandel her.Det beste er desverre å treffe dyret.Ellers kommer du ikke langt i noen sak.
phnx85 Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 Det er teit, men sant, du ville sluppet bedre unna hvis du bare hadde kjørt på den elgen
wazzza Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 Det er riktig det som skrives at om bilen blir kondemnert så avhenger det av rep.kostnadene. Bilen blir tatt til ett verksted der en "forsikringsmann" ser på bilen og gir en takst. I mitt tilfelle ble bilen kondemnert... Hold oss oppdatert på krangelen med forsikringsselskapet ditt.. Hvor har du forsikringa?
Buxa Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 Jeg var med som passasjer i en Polo i Januar. Vi ble forbikjørt å ble tvunget til å hive bilen i grøfta for å unngå frontkollisjon mellom motgående lastebil og forbikjørende bil. Bilen fikk skrens og endte opp på siden, altså med førersiden ned. Ikke annet enn karroseriskader det jeg kunne se vi fikk se igjen bilen, men denne ble altså kondemnert. Dette var riktignok en Polo til mellom 80,000 og 90,000kroner. Eieren led ikke noe bonustap siden det ble konkludert med at bilen som kjørte forbi hadde skylden i uhellet og at vi hadde avverget en front mot front
SilentNET Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 Hvordan gikk det med sjåfør og eventuelle passasjerer? Kom plutselig på at jeg ikke har spurt om det oppi alt dette.. Bilen ser jo ganske trøkt ut på taket.
wazzza Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 Gikk bra med alle 5. Brodern fikk mest skader. Litt kutt av glasskår på armen. Ingen legehjelp var nødvendig...
-Shark- Skrevet 16. mars 2007 Skrevet 16. mars 2007 Gikk bra med alle 5. Brodern fikk mest skader. Litt kutt av glasskår på armen. Ingen legehjelp var nødvendig... 8168197[/snapback] Bra den endte så bra Jeg var med som passasjer i en Polo i Januar. Vi ble forbikjørt å ble tvunget til å hive bilen i grøfta for å unngå frontkollisjon mellom motgående lastebil og forbikjørende bil. Bilen fikk skrens og endte opp på siden, altså med førersiden ned. Ikke annet enn karroseriskader det jeg kunne se vi fikk se igjen bilen, men denne ble altså kondemnert. Dette var riktignok en Polo til mellom 80,000 og 90,000kroner. Eieren led ikke noe bonustap siden det ble konkludert med at bilen som kjørte forbi hadde skylden i uhellet og at vi hadde [/qoute] Fikk dere noen skader, personskader?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå