Gå til innhold

Musikk: Rap: Underdog - Fram og Tilbake


Anbefalte innlegg

Underdog: Fram og Tilbake

 

  • Sjanger: Rap
  • Album: "Med stor U"
  • Utstyr: Innspilt i Underdog Studio( /hjemmestudio :p). Reason til beat og Cubase SX3 for innspilling og miks (på Krypton Sound Planet). Ymse plugins på stemme i miksen. SE kondensatormikrofon og Yamaha 01V96. Mastret hos Multimaster.
  • Kommentar: Opprinnelig førstelåta på demoen vår, ble laget i sommer. Eneste låt på demoen hvor alle gruppemedlemmer er med. Første vers av "Salla", deretter "Bankers". Andre vers av "Murre" og "Chris". Refrenget er skrevet og fremført av "Salla", mens beaten er laget av "Anyways". Digger den beaten :love:

Fram og Tilbake

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var vel greit nok, men dere burde prøve å få en tydligere uttale, ordene forsvinner litt innimellom. Han som rapper "dette handler om studio, velkommen inn" hadde forresten en alt for standard og kjedelig flow (særlig akkurat på den linjen).

 

Eller var det ikke mye å si på kvaliteten, men reint smaksmessig var det ikke helt min greie, litt crossover til listepop etter min mening.

Lenke til kommentar

Kul låt! Beaten er rå den, liker trommene.. Refrenget er ok det, førsteverset også, men nestemann leverer best av alle. Stemmen er fet, teksten er også bra nok og han her kunne jeg tenkt meg å høre en sololåt av. Resten er det ikke noe å utsette på, men "Chris" føler jeg minst. Suveren kvalitet på det, men ikke noe jeg brenner på cd tho

Lenke til kommentar
Kul låt! Beaten er rå den, liker trommene.. Refrenget er ok det, førsteverset også, men nestemann leverer best av alle. Stemmen er fet, teksten er også bra nok og han her kunne jeg tenkt meg å høre en sololåt av. Resten er det ikke noe å utsette på, men "Chris"  føler jeg minst. Suveren kvalitet på det, men ikke noe jeg brenner på cd tho

7748822[/snapback]

 

Jeg må nesten si meg uenig i at den ikke brennes på CD, dette er sang jeg absoulutt ville ha vurdert en plass til på en CD.

Lenke til kommentar

Hei hoi, Kenneth. Moro å høre noe låter fra dere endelig :) Jeg legger igjen noen ord på denne her jeg, siden jeg ikke hadde så stor sans for de to andre som ble lagt ut.

 

Selve produksjonen her var jævla solid, beaten er utrolig deilig og den flyter som bare det. Det høres ut som en fullverdig utgivelsesklar radiolåt for min del. Faktisk mye mulig den beste beaten jeg har hørt fra amatører ... og jeg har hørt deprimerende mange. Strykerne, filterpianoet og pizzicato'n var også veldig bra implementert, veldig bra. Hørte jeg en eller annen vocodet synth i bakgrunnen også, eller var det bare meg? I det hele tatt ganske så solid hele greia - absolutt ikke værst. Har brent den ut i bilen jeg, for den hamra akkurat som den skulle.

 

Vokalene derimot, hadde jeg problemer med. Eller ikke vokalene, for de var faktisk veldig bra - alle som fremfører her har talent i denne sjangeren virker det som. Forskjellig stil på dem alle, og de bommer aldri og får det til å flyte veldig bra, og det er noen partier som skiller seg positivt ut. Men å høre teksten har jeg problemer med, og jeg syns den egentlig var kjedelig. Refrenget var heller ikke noe særlig. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men jeg kan ikke synge med et sekund engang etter å ha hatt den på repeat i 15min. Det blir liksom uinteressant. JEG syns folk skal lære av Ravi f.eks jeg da - et syngbart fengende refreng som alle kan synge med på i værste flatfylla - også kan man synge om hva man vil innimellom og slippe unna med det.

 

MEN - en solid bra produksjon! Likte det jeg hørte jeg! :)

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar
Men å høre teksten har jeg problemer med, og jeg syns den egentlig var kjedelig. Refrenget var heller ikke noe særlig. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men jeg kan ikke synge med et sekund engang etter å ha hatt den på repeat i 15min. Det blir liksom uinteressant. JEG syns folk skal lære av Ravi f.eks jeg da - et syngbart fengende refreng som alle kan synge med på i værste flatfylla - også kan man synge om hva man vil innimellom og slippe unna med det.

7779715[/snapback]

Takk for feedback. Vi er klar over at utydelighet er et problem her og det er noe jeg maser mye på ved det albumet vi lager nå. Men det skal også sies at hele demoen er en ren rap-skive, hvor (dessverre) hitlåtene er satt til side. Denne skiva skal være mer sånn for å få respekt i miljøet, vise at vi kan rappe også. Dette er grunnen til refrenget - rapperefreng er tydeligvis skillz. Men på neste album blir det altså både mer tydelig tale og syngerefreng. Jeg har allerede fått et av de nye på hjernen.

 

Dette med kjedelig tekst er jo selvsagt et problem og er vel noe av det som skiller de beste rapperne fra resten. Våre tekster skal selvsagt ikke være kjedelige og vi pusher hverandre stadig.

 

Nå må jeg løpe...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...